c_buk Skrevet 12. desember 2022 #21 Skrevet 12. desember 2022 (endret) Rådgiver i staten ogndet varierer etter hvert jeg skal. Hvis det ikke er noe særlig møter med eksterne eller viktige ting som skjer, så er vel minimumen en fin jeans og en pen genser. Ellers er det finere bukse, skjorte og blazer eller eventuelt dress som gjelder. Skjer kanskje 1 gang i uka. Er også et lurt triks å alltid ha en blazer eller alternativt finere tøy i tilfelle man plutselig må ut på et møte eller videomøte som ikke var planlagt. Endret 12. desember 2022 av c_buk
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #22 Skrevet 12. desember 2022 Har jobbet i fire ulike bedrifter. Jobber innen it, og har jobbet i to rene it-bedrifter, en bank, og et ingenørfirma. Alle stedene har kleskoden vært "Helt og rent". I banken var det strengere kleskode for dem som hadde kundekontakt, som i at de ikke fikk gå med t-skjorte, men måtte ha skjorte, ikke dongeribukse, ikke joggesko, etc. Anonymkode: b0fd6...de0
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #23 Skrevet 14. desember 2022 Jobber som konsulent, statlig og her er det veldig laidback. Folk går i helt normale, komfortable klær - jeans/bukse og genser og sneakers, men vi har ikke mye møtevirksomhet her. Kommer fra det private, og der var det mye mer formelt. Mer smart/casual. Anonymkode: 9dcc2...49c
Snok1 Skrevet 14. desember 2022 #24 Skrevet 14. desember 2022 Har kler man seg som en dass hvis man ikke har lederstilling. Gantt fra seksjonsleder og opp til direktør. Dress fra direktør og opp.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #25 Skrevet 14. desember 2022 Jobber som konsulent hos en av de fire store Her går det i business casual +, men er litt avhengig av kundekontakten man har. Jeg har en del dressbukser i alt fra svart til ulike nyanser av brunt og beige, figursydd svart dressjakke, under bruker jeg f.eks. tynne ensfargede strikkegensere nå om vinteren (evt. dropper dressjakken over), hvite og svarte bluser og skjorter, bluser og skjorter som er noe mønstret. Som regel så benytter jeg meg av innesko på jobb som loafers, ballerina med spiss tå, pumps, men jeg har også "utesko" som lave støvletter med litt hæl,noen penere sneakers, og sandaler (kitten heels) med lukket tå. Jeg har også en del svarte ensfargede kjoler fra ByTimo, Ganni, og Mango Anonymkode: 4bdad...71d 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #26 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 14.14): Lurer på hvilken kleskode det er på ulike arbeidsplasser rundt om kring. Gjerne skriv hva dere jobber med og hva som er vanlig kleskode. Anonymkode: 69ee1...d18 Er ikke nødvendigvis en «kode», men sterkt anbefalt å ikke bruke dyre/fine klær da de fort kan bli ødelagt på jobb. Og ikke smykker. Vi har også egne joggedresser vi kan skifte til på jobb. Anonymkode: 886fe...08f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå