AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #41 Del Skrevet 9. desember 2022 Influensa kommer typisk "som kastet på", det er visstnok den beste måten å skille influensa fra vanlig forkjølelse som kommer mer snikende (utenom virus-test, da). Jeg har hatt det en gang, da måtte jeg gå hjem fra jobb, etter at jeg hadde følt meg helt frisk en halvtime tidligere. Anonymkode: 94cea...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #42 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har du hatt omgangsyke noen gang?? Fra 1 time til neste går du fra helt oppegående til å sitte på do med bøtte på fanget.. Anonymkode: 0ad59...3b5 Auch. Der kom jeg på en av de som kunne vært min værste. Var på et kundebesøk, midt på dagen kjente jeg at jeg mulig var litt utafor. Visste jeg var nærkontakt, ellers hadde jeg aldri dratt hjem. Men følte meg likevel ganske dum da jeg satt meg i bilen, for jeg trudde fortsatt jeg bare innbilte meg det. Vel... kjørte 20 minutter, måtte stoppe i en busslomme og spy med mer, måtte ringe mannen som var på jobb slik at han kunne ta en taxi dit og kjøre meg hjem. Anonymkode: c1592...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #43 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg var av typen som aldri annonserte pjusk form. Så for meg gikk eventuell «litt dårlig» som en vanlig dag inntil man ikke klarer mer. Anonymkode: 1aa04...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #44 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var av typen som aldri annonserte pjusk form. Så for meg gikk eventuell «litt dårlig» som en vanlig dag inntil man ikke klarer mer. Anonymkode: 1aa04...711 Det er jo det normale. De som går rundt og klager på at "litt pjusk i dag", "må se hvor mye jeg orker", "mulig borte i morgen"; det er jo bare irriterende. Man er syk og fraværende, eller ikke. Anonymkode: c1592...10c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #45 Del Skrevet 9. desember 2022 Både jeg og barna kan være helt friske på dagen den ene dagen, og bli syke i løpet av kvelden/natten/neste morgen. Jeg har gått fra stort skolebarn som virket frisk da jeg dro, men som ble for dårlig til å dra på skolen i løpet av den neste timen, og som da hadde feber og var syk da jeg kom hjem. Jeg var faktisk syk med et eller annet virus nylig, og da var jeg på jobb og følte meg fin på dagen. Ble litt "varm i fjeset" utover slutten av arbeidsdagen og kvelden, og var syk med feber i løpet av kvelden. Det er ikke alltid man hangler lenge i forkant av sykdom. Noen ganger kommer den "som kastet på". Anonymkode: 230d9...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #46 Del Skrevet 9. desember 2022 Hæ? Du sier du kan ikke vite om du er syk før du begynner å jobbe? Hva slags liksom-sykdommer er det du har hatt, som ikke vet det før du står på jobben? Er du en av dem som erklærer deg syk fordi du er litt "pjusk" en dag? Anonymkode: 0c5d5...340 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2022 #47 Del Skrevet 9. desember 2022 En klassisk eksempel på "slik har jeg det, så da må alle andre ha det på akkurat samme måten". NEI - verden funker ikke på den måten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #48 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg er så drittlei av folk som TS som absolutt må moralisere over andre og har så lite innsikt at man tror det man selv gjør er riktig. Kjære TS. Folk kan bli syke over natta. Omgangssyke, influensa, akutt angst, smerter grunnet revmatisme, mistrivsel på jobb som medfører sykdom hva vet jeg. Drit i å moralisere over andre. Pass på deg sjæl. En god leveregel alltid. God bedring TS. Anonymkode: f03a8...67b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 9. desember 2022 #49 Del Skrevet 9. desember 2022 Akkurat på grunn av slike holdninger unngår jeg for eksempel enkle ærender på kvelden som å handle på butikken hvis jeg er hjemme en dag med sykdom. Jeg ser frisk ut, men pga kronisk sykdom så trenger jeg av og til en dag å hente meg inn for å unngå en lengre sykmelding. Jeg kan se fin ut på mandag, være hjemme tirsdag, og så fullføre uken og se helt normal ut. Ingen ser og vet at kanskje har jeg brukt hele mandagskvelden i smerter på do, og er utslitt og har for vondt til å dra på jobb tirsdag. Og hvis jeg begynner å bli syk så henger ikke hodet godt nok med til å jobbe forsvarlig. I sommer så "skulle jeg bare" innom jobb før jeg hadde time til legen. Jeg la opp noen dosetter og jeg gjorde så utrolig mye feil, og det hadde ikke vært forsvarlig at jeg hadde gjort noe mer "alvorlig". Hadde da lungebetennelse og var ikke tilbake på jobb før etter to uker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #50 Del Skrevet 10. desember 2022 Du kan ikke sammenligne deg med andre! Det finnes mye som kan være grunnen nok til å være borte fra jobben uten at det synes. Migrene for eksempel, kommer ofte brått på, endometriosesmerter, omgangssyke er bare noen eksempler. For ikke å snakke om det psykiske, angstanfall etc. Det er sikkert noen som misbruker egenmeldingssystemet, men du skal være forsiktig med å trekke konklusjoner. Anonymkode: 4d8cb...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #51 Del Skrevet 10. desember 2022 For en måned siden så våknet jeg fin og uthvilt og dro på forelesning. I løpet av den siste timen på forelesningen begynte jeg å merke at formen var dårligere. I løpet av to!!! timer gikk jeg fra å være i helt fin form, til nesten 40 i feber og sengeliggende med frostanfall. Det var korona. Hadde jeg hatt en senvakt den dagen så hadde jeg faktisk måtte ringe time før start, for jeg var helt fin frem til da. Anonymkode: 4d8cb...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #52 Del Skrevet 10. desember 2022 Verre er dette: borte fra jobb på Torsdag pga ryggsmerter. Fri fredag og får da sykemelding fra legen pga du skal jobbe lørdag og søndag. Lørdag er ryggen nesten bra så da bakes det 7 sorter og leiligheter vaskes, hiver ut tepper osv 🙈 Anonymkode: c464f...4c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #53 Del Skrevet 10. desember 2022 Ts her Dette var kun et spørsmål fra min side. Men jeg skjønner at folk er forskjellige. Anonymkode: a0211...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #54 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg deler jo ikke med kolleger om jeg føler meg pjusk eller om jeg brygger opp til noe 🤷♀️ Anonymkode: 42c02...f57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #55 Del Skrevet 10. desember 2022 Sykdom kommer ofte plutselig. Anonymkode: 1ca38...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #56 Del Skrevet 10. desember 2022 Jeg ser frisk ut selv om jeg er syk...ikke alle sykdommer innebærer feber og snørr. Anonymkode: 84cea...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #57 Del Skrevet 10. desember 2022 På seg selv kjenner en ingen andre. Anonymkode: c8f45...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #58 Del Skrevet 10. desember 2022 Syns ts er litt på bærtur her, mange sykdommer bryter ut på kveld/natt, man kan jo våkne syk også. Men da drar jeg meg som regel på jobb og ser åssen det gåt…burde sikkert ikke gjort deg, men så var det denne stoltheten og arbeidsmoralen.. Det jeg stusser mer over er tilfeller der personen fremstår duggfrisk og opplagt. Smilende, står på og jobber. Prater mest av alle og er i godt humør.Bang! Neste dag får man vite at personen er sykemeldt, helt i første omgang og så 50% etter to uker. Ingenting blir sagt, ikke noe tyder på at det er noen slags problemer Personen har ikke familie, bare seg selv å tenke på. Anonymkode: f1178...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 10. desember 2022 #59 Del Skrevet 10. desember 2022 Det her er jo forskjellig. Norovirus og influensa kan komme meget brått på. Da jeg hadde corona så kjente jeg noe såvidt i halsen da jeg la meg, for brått å våkne i feber noen timer senere. Tok da testen i ørska midt på natta og jaggu var det to streker gitt. Min mor en gang måtte rett inn på et toalett på en handletur på et kjøpesenter en gang. Da hadde jo hele familien hatt Noroviruset, så dette illustrerer hvor brått ting kan komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #60 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ts er litt på bærtur her, mange sykdommer bryter ut på kveld/natt, man kan jo våkne syk også. Men da drar jeg meg som regel på jobb og ser åssen det gåt…burde sikkert ikke gjort deg, men så var det denne stoltheten og arbeidsmoralen.. Det jeg stusser mer over er tilfeller der personen fremstår duggfrisk og opplagt. Smilende, står på og jobber. Prater mest av alle og er i godt humør.Bang! Neste dag får man vite at personen er sykemeldt, helt i første omgang og så 50% etter to uker. Ingenting blir sagt, ikke noe tyder på at det er noen slags problemer Personen har ikke familie, bare seg selv å tenke på. Anonymkode: f1178...08a Du er like mye på bærtur. Anonymkode: c8f45...4fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå