AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #21 Skrevet 1. januar 2023 @TheHairyToothfairy, en bevaringsverdig Cosmo uten krav til ombygging av lys? Dette var veldig interessant. Jeg skulle hente inn en Century i 2020, men dette med lysene var veldig innfløkt. SVV påstod at lysene må uansett bygges om. Kan du si noe mer om det? Anonymkode: dc6ee...ba7
spinner Skrevet 2. januar 2023 #22 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tidligere drev NAF kun teststasjoner, ikke verksteder. Ble da ansett som en nøytral part. Men nå driver de også verksteder så da er nøytraliteten borte. For de som ønsker å være forberedt før kontrollen. Kontrollinstruks for periodisk kontroll av kjøretøy (PDF) Veileder kontrollinstruks – alle kjøretøy unntatt traktor (PDF) Bedømming av rustskade (PDF) Med gammel, rusten bil, så les den siste, verkstedene er ofte langt mer restriktive her enn hva forskriften sier. Anonymkode: 40034...5d7 Takk for lenkene
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #23 Skrevet 6. januar 2023 Jeg pleier å ta det på mitt lokale check point verksted. De er rimeligere og mye mer serviceinnstilte enn merkeverkstedene her jeg bor. Har aldri brukt NAF så der er jeg nøytral. Anonymkode: 8d39a...26c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #24 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.12.2022 den 18.04): Oi, jeg bestilte hos NAF. Så jeg burde ta det hos Møller i stedet altså? Hører så mye forskjellig 😯 Anonymkode: a85a4...995 Jeg hadde ikke tatt hos Møller hvertfall. Jeg bestilte akkurat 5+ stor service og eu kontroll hos dem. Inkludert i den servicen er nye tennplugger. I tillegg så hadde de lagt på tennplugger på prisen, det skulle de ha 2500 kroner ekstra for. De er så utrolig frekke. Jeg avbestilte bare timen hos dem og fant et verksted som er med i en kjede som også er godkjent for å ta eu kontrollen. Det sparte jeg ca 3500 kroner på. Anonymkode: 8c8ed...78a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #25 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde ikke tatt hos Møller hvertfall. Jeg bestilte akkurat 5+ stor service og eu kontroll hos dem. Inkludert i den servicen er nye tennplugger. I tillegg så hadde de lagt på tennplugger på prisen, det skulle de ha 2500 kroner ekstra for. De er så utrolig frekke. Jeg avbestilte bare timen hos dem og fant et verksted som er med i en kjede som også er godkjent for å ta eu kontrollen. Det sparte jeg ca 3500 kroner på. Anonymkode: 8c8ed...78a Møller... 🙄 Skryter direkte til kunden av hvor mye de tjener. Anonymkode: dc6ee...ba7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #26 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Møller... 🙄 Skryter direkte til kunden av hvor mye de tjener. Anonymkode: dc6ee...ba7 Hehe, de tjener ingenting hvis folk går til andre verksteder. 😂 Anonymkode: 8c8ed...78a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #27 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hehe, de tjener ingenting hvis folk går til andre verksteder. 😂 Anonymkode: 8c8ed...78a Anonymkode: dc6ee...ba7
Bålkaffe Skrevet 12. januar 2023 #28 Skrevet 12. januar 2023 Her er det de små lokale verkstedene som ikke er med i en stor kjede av verksteder som er de rimeligste og beste å ta kontroll på. Merkevare-verksted av typen stor kjede fant feil på bilen vår som ikke eksisterte. Vi fikk lapp på mangler, kjørte bilen til annet verksted og kunne observere ved ettersyn at ingenting av det de sa stemte. De sa blant annet at en fjør som ble skifta året før var gjennomrusten og snart kom til å ryke av. Da verkstedet vi kjørte bilen til fikk se den mangellappen på bilen, og så datoen på skifte av fjøra og tilstanden den liksom skulle være i sa de at om det stemmer, så er det jo reklamasjons/mangelfeil på fjøra som ikke tåler ett år en gang og ruster så fort. De sjekket alle fjørene og verken rust eller tegn på svikt var tilstede. Det lokale verkstedet kjørte deretter igjennom en kontroll og godkjente bilen. Vi hadde bilen på service hos merkevare-kjeden før den skulle på kontroll, i tilfelle, sånn at vi hadde god tid på å fikse ting. Ingenting behøvde å fikses. Har i ettertid fått høre ganske mye dårlig om dette merkevare-verkstedet av typen stor kjede, og kan med hånda på hjertet si at vi aldri kommer til å ta bilene våre dit igjen, vi holder oss til de lokale godkjente verkstedene.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #29 Skrevet 14. januar 2023 On 1/12/2023 at 8:35 AM, Bålkaffe said: Her er det de små lokale verkstedene som ikke er med i en stor kjede av verksteder som er de rimeligste og beste å ta kontroll på. Merkevare-verksted av typen stor kjede fant feil på bilen vår som ikke eksisterte. Vi fikk lapp på mangler, kjørte bilen til annet verksted og kunne observere ved ettersyn at ingenting av det de sa stemte. De sa blant annet at en fjør som ble skifta året før var gjennomrusten og snart kom til å ryke av. Da verkstedet vi kjørte bilen til fikk se den mangellappen på bilen, og så datoen på skifte av fjøra og tilstanden den liksom skulle være i sa de at om det stemmer, så er det jo reklamasjons/mangelfeil på fjøra som ikke tåler ett år en gang og ruster så fort. De sjekket alle fjørene og verken rust eller tegn på svikt var tilstede. Det lokale verkstedet kjørte deretter igjennom en kontroll og godkjente bilen. Vi hadde bilen på service hos merkevare-kjeden før den skulle på kontroll, i tilfelle, sånn at vi hadde god tid på å fikse ting. Ingenting behøvde å fikses. Har i ettertid fått høre ganske mye dårlig om dette merkevare-verkstedet av typen stor kjede, og kan med hånda på hjertet si at vi aldri kommer til å ta bilene våre dit igjen, vi holder oss til de lokale godkjente verkstedene. Holder meg også unna sånne stor kjede-verksteder. Dro inn på et sånt for å få prisvurdering når jeg måtte få fikset en bulk under bakluka. De mente det var umulig å blåse den ut og ville bytte ut en haug med deler bak der, inkludert ryggekamera, for ryggekameraet var tydeligvis ødelagt. Bilen min hadde ikke ryggekamera. De skulle ha 29 000 kr for hele greia, inkludert nytt ryggekamera på en bil som ikke hadde det i utgangspunktet. Dro innom verkstedet ved siden av, et lite et som ikke var under en form for kjede. De mente det bare ville bli stygt med nye deler på en 7 år gammel bil og ville prøve å blåse ut bulken. Det gikk fint, ujevnheter rundt ble fikset med pussing og lakk etterpå. Betalte 3500 kr og man måtte vite at det hadde vært en bulk der for å se de få ujevnhetene som var igjen. ✌️ Anonymkode: 844b6...b6f 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #30 Skrevet 14. januar 2023 Jeg har alltid gamle biler. (15 år+) Pleier å bestille PKK på nærmeste Mekonomen-verksted på en fredag da jeg har fri, av praktiske grunner. De sier da alltid at de skal ta den i løpet av dagen. Leverer den litt sent på morgenen så den kommer lenger bak i køen og blir av de siste de tar inn før gutta på verkstedet tar helgen. Går da nesten alltid gjennom uten noen mangler, men det hender det er ting jeg vet om som man burde fått mangel på. Så fikser jeg det heller selv når det passer meg. Kommer til å gjøre det samme igjen nå om få mnd. med min 24 år gamle Jeep. Anonymkode: 44894...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå