AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #1 Del Skrevet 8. desember 2022 Sitat Hei alle forlovede/gifte kvinner! Jeg og min kjære har snakket om forlovelse/bryllup og i den forbindelse har jeg begynt å lete etter forlovelsesring på nett. Der finnes det jo så masse fint og flott, det er bare et aldri så lite problem… Fingrene mine er for store 🫣 Jeg fant en gammel ring som akkurat er for liten.. men jeg tok mål av den, og ser at dersom den skulle passet meg måtte den vært 2,5cm i diameter. 25mm da altså.. Og ikke et eneste sted finner jeg en så stor ring på nettet 😭 Noen som har tips til hvor jeg skal lete?? Eller må jeg rett og slett dra til gullsmeden og spesialbestille ring? Takknemlig for gode svar 😘 Anonymkode: 9ee06...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 11. desember 2022 #2 Del Skrevet 11. desember 2022 jeg vet at Glamira 💍 har greie størrelser på ringer, jeg selv har litt store hender ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Del Skrevet 14. desember 2022 Hø, mener du at du har så tykke fingre at du ikke klarer å finne en ring? Er det mulig? Shit, det må jo se helt sykt ut, vil du poste bilde? Anonymkode: 9954f...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Del Skrevet 14. desember 2022 On 12/8/2022 at 8:01 PM, AnonymBruker said: Hei alle forlovede/gifte kvinner! Jeg og min kjære har snakket om forlovelse/bryllup og i den forbindelse har jeg begynt å lete etter forlovelsesring på nett. Der finnes det jo så masse fint og flott, det er bare et aldri så lite problem… Fingrene mine er for store 🫣 Jeg fant en gammel ring som akkurat er for liten.. men jeg tok mål av den, og ser at dersom den skulle passet meg måtte den vært 2,5cm i diameter. 25mm da altså.. Og ikke et eneste sted finner jeg en så stor ring på nettet 😭 Noen som har tips til hvor jeg skal lete?? Eller må jeg rett og slett dra til gullsmeden og spesialbestille ring? Takknemlig for gode svar 😘 Anonymkode: 9ee06...d0d De kan lage om du gir bestilling eller ta med deg det samme ring de gjør den store for den mener de spred / strech ringhulen. Det er ikke stor sak. På butikken hvor de selger ringer . Kan ikke se hvilken plass eller blir jeg banned jgen.🥹 Anonymkode: 7a286...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. desember 2022 #5 Del Skrevet 15. desember 2022 (endret) Ringstørrelser regnes etter omkrets rundt hele fingeren, ikke diameter. Tipper du ikke finner noe fordi ingen har så LITEN størrelse som 25 mm (i omkrets). De fleste kvinner bruker noen og 50 mm. Jeg bruker 52 så vidt jeg husker, har helt normale fingre vil jeg si. Min mann, som bruker 62 mm, hadde ingen problemer med å finne ring da vi gifta oss. Du har neppe større fingre enn det... Endret 15. desember 2022 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Del Skrevet 15. desember 2022 Både jeg og mannen er høye, med store hender og har en solid knoke på ringfingeren som ringen må over. Likevel så lå jeg laaangt nede på skalaen over ringstørrelser da vi kjøpte gifteringer, uansett hvor vi så. Så tror bare det er du som har misforstått noe om utvalget Anonymkode: f0886...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonymus Notarius skrev (11 minutter siden): Ringstørrelser regnes etter omkrets rundt hele fingeren, ikke diameter. Tipper du ikke finner noe fordi ingen har så LITEN størrelse som 25 mm (i omkrets). De fleste kvinner bruker noen og 50 mm. Jeg bruker 52 så vidt jeg husker, har helt normale fingre vil jeg si. Min mann, som bruker 62 mm, hadde ingen problemer med å finne ring da vi gifta oss. Du har neppe større fingre enn det... Ringer til dame blir ikke lagd større en 63, da må de spesialbestilles... Anonymkode: 74276...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ringer til dame blir ikke lagd større en 63, da må de spesialbestilles... Anonymkode: 74276...d17 Jeg og mannen har samme giftering, i likhet med mange andre... Så hvordan monitoreres denne regelen? Anonymkode: f0886...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. desember 2022 #9 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ringer til dame blir ikke lagd større en 63, da må de spesialbestilles... Anonymkode: 74276...d17 OK, men det er fortsatt en veldig stor størrelse. Min mann bruker som sagt 62, han har digre hender. Jeg tipper TS har misforstått størrelsessystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Del Skrevet 15. desember 2022 En del tilbyr gratis tilpassing av størrelse dersom man kjøper ring. Anonymkode: df035...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. desember 2022 #11 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og mannen har samme giftering, i likhet med mange andre... Så hvordan monitoreres denne regelen? Anonymkode: f0886...c03 De aller fleste kvinner og menn har ulik størrelse på ringen sin, selv om ringene ellers er like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): De aller fleste kvinner og menn har ulik størrelse på ringen sin, selv om ringene ellers er like. Du misset poenget mitt; Om ringene er helt like. Hvorfor er det da ulike regler for hvor store man kan lage ringer til menn og kvinner? Anonymkode: f0886...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. desember 2022 #13 Del Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du misset poenget mitt; Om ringene er helt like. Hvorfor er det da ulike regler for hvor store man kan lage ringer til menn og kvinner? Anonymkode: f0886...c03 Der det er egne størrelser for dameringer, er vel ringer av den feminine typen. Det finnes jo egne ringer tydelig ment for hhv. kvinner og menn (på samme måte som med mange klokker). Men det finnes jo også unisex-ringer som glatte gullringer (som mange bruker som gifteringer), og da er det jo ingen forskjell på hvor store man lager dem til menn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 20. desember 2022 #14 Del Skrevet 20. desember 2022 Gå til gullsmeder så har de garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå