AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #21 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sønnen min blånekter nå å dra til faren sin. Sier at han er kjedelig. Sitter bare på telefonen eller sover. Gutten vil være hjemme til meg for da får han leke med vennene sine istedenfor å sitte i en trang leilighet hele helgen. Hver pappahelg må jeg tvinge ungen for hvis ikke drar far meg til retten igjen. Hadde en runde tidligere hvor han ønsket 50/50. Noe han ikke fikk. Ungen ville heller ikke. Får overtalt gutten til å dra, men vet ikke hvor stort mye lengre jeg kan holde på slik. Snart er ungen stor nok til å velge helt selv. Ungen skjønner hvor lite faren bryr seg. Kommer feks aldri på fotballkamper eller cuper. Aldri med på bursdagene hans med klassen. Ikke en forestilling på skolen. Forholdet til sønnen sin ødelegger han fint selv. Jeg sier ikke noe negativt om far, men sier sannheten til ungen om han spør. ts Anonymkode: 24805...32c Det høres ut som gutten er i skolealder. Da skal hans stemme også høres, selv om den ikke nødvendigvis er avgjørende. Her tenker jeg at i stedet for hver annen helg, så endre samværet til en gang i måneden. Du kaller inn til familievernkontoret, informerer at gutten ikke vil, men at det kan strekkes til en gang i måneden eller ikke noe som helst. Du forteller far der, foran de på kontoret at barnet ikke ønsker å dra til far pga ' sett inn grunnene'. Siden gutten også er så stor, så vil også de aller flest sakkyndige legger stor vekt på hva barna sier. Og ved evt observasjon under samvær, vil også oppførsel og slikt også forsterke det barnet forteller og opplever. Mitt barn fikk bestemme veldig mye fra 8 år hva kom til samvær. Fordi far ikke endret seg på disse årene, så har hun nå valgt bort alt samvær. Far er selvsagt ikke enig, men han har selv lagt opp til det. Anonymkode: 68589...a36 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå