AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Er så lei av far til barnet mitt som aldri svarer meg på meldinger eller telefonen. Sender jeg han beskjeder ang barnet så responderer han aldri. Han skriver kun melding når han skal klage på sønnen vår eller om han trenger en tjeneste. Når jeg setter ned foten og ber han skjerpe seg så får jeg en steinvegg tilbake. Han straffer meg med å ikke svare.. det går bare utover sønnen vår. Her om dagen skrev jeg melding hvor jeg minte han på et viktig møte med skolen. Ingen svar. Han fikk innkalling fra skolen også. Jeg dro på møte. Der satt jeg med lærer, assistent, ppt og spes pedagog. Ingen far som møtte opp. Han har aldri møtt opp på noe som helst. Jeg ble sint og prøvde å kontakte han. Ingen svar. Skal jeg bare drite fullstendig i fyren? Har jeg informasjonsplikt ovenfor han når han gir en lang blanke i hvordan sønnen vår har det på skolen? Vi har delt foreldreansvar og gutten er til far annenhver helg. Anonymkode: 24805...32c 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Du har ikke informasjonsplikt, men skolen er pliktig til å informer han om han spør. Du kan informer han om møter og slikt om du ønsker ditt på det tørre, men ikke forvent noe fra han. Anonymkode: 68589...a36 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Hadde det sånn med min ex og det var et sant helvete å samarbeide med han. Jeg kontaktet familievernkontoret og det bør du gjøre også. Lykke til❤️ Anonymkode: 7bbe4...bbe 2
Mamajune11 Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Familievernkontoret. Samt informer skolen om problemet. Jeg fatter ikke slike folk fins. Det er så flaut voksne mennesker oppfører seg sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Han kan selv ta initiativ til å følge opp møter ol. La han gjøre det selv. Ta han inn på mekling og gi han ansvaret for selv å ta ansvar. Anonymkode: 8143f...67b 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #6 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde det sånn med min ex og det var et sant helvete å samarbeide med han. Jeg kontaktet familievernkontoret og det bør du gjøre også. Lykke til❤️ Anonymkode: 7bbe4...bbe Har vært der mange ganger. Vi krangler og han lover gull og grønne skoger. Prøver først å få sympati fra familievernkontoret de gjennomskuet han. Bare masse unnskyldninger. Syting om at jeg kjefter. Jeg ble sur og sa «skulle tro jeg hadde barn med et barn slik du oppfører deg.» Da ble det steinvegg igjen. Tålmodigheten min er oppbrukt etter flere år med unnskyldninger og prøver legge skylden på alle andre for sine egne feil. Har kommet til et punkt hvor jeg har satt en strek. Fyren er en voksen mann.. Jeg har nok med å takle et barn. Er nesten bedre for meg å ikke ha kontakt med han. Kjenner han trigger meg hele tiden. Ts Anonymkode: 24805...32c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #7 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han kan selv ta initiativ til å følge opp møter ol. La han gjøre det selv. Ta han inn på mekling og gi han ansvaret for selv å ta ansvar. Anonymkode: 8143f...67b Ja gjorde det. Han lover at han skal skjerpe seg. De lovnadene går rett opp i røyk med engang han går ut dørene på familievernkontoret. Den siste unnskyldningen var at han ikke hadde fått innkalling. Skolen hadde sendt varsel på Digipost. Da var unnskyldningen at digiposten hans ikke virket. Skolen hadde også sendt melding på visma. Da sa han at visma appen ikke virket. Skolen hadde også gitt han muntlig beskjed. Da påstod han at han hadde misforstått og trodde det var en annen dag. Spesial pedagogen sendte han også melding. Nei den meldingen hadde han aldri fått. Ser du hvor lei jeg er ? ts Anonymkode: 24805...32c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #8 Skrevet 8. desember 2022 Mamajune11 skrev (6 timer siden): Familievernkontoret. Samt informer skolen om problemet. Jeg fatter ikke slike folk fins. Det er så flaut voksne mennesker oppfører seg sånn. Snakket med alle. Det hjelper ikke. Han bare lover og sutrer om jeg blir irritert. Jeg gidder ikke mer kjenner jeg. ts Anonymkode: 24805...32c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #9 Skrevet 8. desember 2022 Hvis far ikke har barnet i hverdagene tror jeg kanskje at jeg hadde droppet å mase på far. Her er også far fullstendig fraværende. Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over han. Spør han så får han svar, men jeg minner han aldri på noe eller informerer han om noe på eget initiativ. Han har tydeligvis ikke interesse av å være noe annet enn party-pappa. 2 av mine 3 barn vil ikke ha noe med han å gjøre lenger. Anonymkode: 24bc3...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #10 Skrevet 8. desember 2022 Gi faen. Du har null informasjonsplikt. Virker som både du og han har glemt at han er en voksen. Fungerer han ikke så drit i han. Han får skjemmes av å ikke følge opp ungen sin selv. Ikke ditt ansvar. Anonymkode: a9f4e...fab 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #11 Skrevet 8. desember 2022 Har en lik barnefar, alltid noen andre sin feil og dårlige unnskyldninger. Fikk det mye bedre da jeg heller lot han stå for sitt Anonymkode: 1d810...6bd 2
Blått Skrevet 8. desember 2022 #12 Skrevet 8. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Gi faen. Du har null informasjonsplikt. Virker som både du og han har glemt at han er en voksen. Fungerer han ikke så drit i han. Han får skjemmes av å ikke følge opp ungen sin selv. Ikke ditt ansvar. Anonymkode: a9f4e...fab Signerer denne! Jeg har kastet bort masse energi på å prøve og få ting til å fungere. Var en lettelse når jeg begynte å gi faen 😁 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #13 Skrevet 8. desember 2022 IKKE! Bruk tid på å sende han meldinger med info når han ikke svarer og er kjip mot deg. Bare unngå kommunikasjon om du kan og la han søke opp all info selv: samme om det er foreldremøter eller dugnad for håndballaget. Anonymkode: 243cc...39a 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Ikke bruk tid på dette. Skolen har informasjonsplikt, ikke du. Hvis far bare har barnet i helgene så er han vel ikke veldig involvert i hverdagene, eller med noe relatert til skolen? Anonymkode: 45ee0...387 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Helt lik som min x. Lær deg å drit i det. Slutt å minn han på ting. Slutt å informere. Jeg er bare glad for at han ikke møter opp, da slipper jeg å se trynet hans. Anonymkode: 29f2f...85b 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt lik som min x. Lær deg å drit i det. Slutt å minn han på ting. Slutt å informere. Jeg er bare glad for at han ikke møter opp, da slipper jeg å se trynet hans. Anonymkode: 29f2f...85b Sist gang han ble med på foreldremøte var i barnehagen. Da satt han å så på telefonen under møtet. Aldri vært så flau i mitt liv. Første og siste gang han var med 😅😅 ts Anonymkode: 24805...32c
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis far ikke har barnet i hverdagene tror jeg kanskje at jeg hadde droppet å mase på far. Her er også far fullstendig fraværende. Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over han. Spør han så får han svar, men jeg minner han aldri på noe eller informerer han om noe på eget initiativ. Han har tydeligvis ikke interesse av å være noe annet enn party-pappa. 2 av mine 3 barn vil ikke ha noe med han å gjøre lenger. Anonymkode: 24bc3...ddd Sønnen min blånekter nå å dra til faren sin. Sier at han er kjedelig. Sitter bare på telefonen eller sover. Gutten vil være hjemme til meg for da får han leke med vennene sine istedenfor å sitte i en trang leilighet hele helgen. Hver pappahelg må jeg tvinge ungen for hvis ikke drar far meg til retten igjen. Hadde en runde tidligere hvor han ønsket 50/50. Noe han ikke fikk. Ungen ville heller ikke. Får overtalt gutten til å dra, men vet ikke hvor stort mye lengre jeg kan holde på slik. Snart er ungen stor nok til å velge helt selv. Ungen skjønner hvor lite faren bryr seg. Kommer feks aldri på fotballkamper eller cuper. Aldri med på bursdagene hans med klassen. Ikke en forestilling på skolen. Forholdet til sønnen sin ødelegger han fint selv. Jeg sier ikke noe negativt om far, men sier sannheten til ungen om han spør. ts Anonymkode: 24805...32c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #18 Skrevet 8. desember 2022 Min eks er også sånn. Alle meldinger osv kommer ikke frem, alt er andre sin feil. Vi har vært under BV pga noe han har gjort og til og med der satt han å løy omtrent hele tiden. Var veldig i offerrollen hele tiden og beklaget hva han har gjort. Vi var i retten og han løy igjen og ble konfrontert. Selv da løy han videre. Han løy til og med om sin egen advokat om at beskjeder ikke hadde kommet frem. Advokaten ble helt perpleks og visste knapt hvor han skulle gjøre av seg. Barnet vårt er akkurat fylt 3 så det er mange år videre med en totalt ubrukelig bf. Jeg er så sliten allerede pga alt tullet han driver med. Han betaler ikke bidrag, alt går til NAV innkreving. Jeg vet faktisk ikke om jeg orker 17 år til med denne mannen og alt han finner på. Jeg er rett og slett psykisk sliten og ved siden av skal jeg jobbe og ta vare på sønnen vår. Enkelte skulle blitt fratatt foreldreretten pga hvordan personen oppfører seg. Dessverre skal det svært mye til for at dette går igjennom. Anonymkode: 7681a...a54 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #19 Skrevet 8. desember 2022 Må bare si meg enig med de fleste her. Slutt å bry deg. Han har møtt opp en eneste gang, i barnehagen, og da var det bare flaut å ha han der? Hvorfor i alle dager styrer du da fortsatt på slik som du beskriver i HI? Han oppnår jo akkurat det han ønsker - at dette påvirker deg emosjonelt i stor grad. Anonymkode: 4de0d...f81 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #20 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja gjorde det. Han lover at han skal skjerpe seg. De lovnadene går rett opp i røyk med engang han går ut dørene på familievernkontoret. Den siste unnskyldningen var at han ikke hadde fått innkalling. Skolen hadde sendt varsel på Digipost. Da var unnskyldningen at digiposten hans ikke virket. Skolen hadde også sendt melding på visma. Da sa han at visma appen ikke virket. Skolen hadde også gitt han muntlig beskjed. Da påstod han at han hadde misforstått og trodde det var en annen dag. Spesial pedagogen sendte han også melding. Nei den meldingen hadde han aldri fått. Ser du hvor lei jeg er ? ts Anonymkode: 24805...32c Da gir du f*** i å prøve å engasjere han. Det er hans ansvar. Om der er behov for hans underskrift på noe, så får du den aktuelle instansen til å innhente det selv. Anonymkode: 68589...a36 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå