Gå til innhold

Kjenner du til posca tusjer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Har sett på posca tusj sett og de er ikke rimelig,  men ser bra ut.

Men lurer da litt på et par ting. Holder fargen seg bra i vask , når man tegner på klær,  kan man tegne mye på en tusj. Og holder de seg lenge eller tørker de lett ut?

Anonymkode: 19752...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt erfaring med posca tusjer. Ikke til bruk på klær dog, men kan svare utifra den erfaringen jeg har. 

Hvor lenge en tusj varer, spørs jo veldig hvordan du bruker den. Fyller du stor områder med farge, blir selvfølgelig tusjen fortere brukt opp enn hvis du bare tusjer streker. I min mening varer de en god stund.

Jeg vet dessverre ikke om fargen holder seg godt i vask, men det jeg vet er at du må "fiksere" fargen til plagget du tegner på, med varme. Enten stryke (på baksiden av tekstilet), eller bruke hårføner på de plaggene som ikke tåler stryking.

Anbefaler deg å prøve på et lite tøystykke før du eventuelt lager noe på et helt plagg. Du kan også kjøpe individuelle tusjer istedet for sett, hvis du vil teste én tusj før du inviterer i et sett. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (31 minutter siden):

Jeg har litt erfaring med posca tusjer. Ikke til bruk på klær dog, men kan svare utifra den erfaringen jeg har. 

Hvor lenge en tusj varer, spørs jo veldig hvordan du bruker den. Fyller du stor områder med farge, blir selvfølgelig tusjen fortere brukt opp enn hvis du bare tusjer streker. I min mening varer de en god stund.

Jeg vet dessverre ikke om fargen holder seg godt i vask, men det jeg vet er at du må "fiksere" fargen til plagget du tegner på, med varme. Enten stryke (på baksiden av tekstilet), eller bruke hårføner på de plaggene som ikke tåler stryking.

Anbefaler deg å prøve på et lite tøystykke før du eventuelt lager noe på et helt plagg. Du kan også kjøpe individuelle tusjer istedet for sett, hvis du vil teste én tusj før du inviterer i et sett. 🙂

Takk . Jeg har en. Men rekker ikke teste så mange vask.  D posca settet er tenkt som gave 

Anonymkode: 19752...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tenkt som gave, så ville jeg gått for det. Hvis den som skal motta tusjene ikke får ønsket effekt på tekstiler, så kan man uansett bruke poscatusjer på omtrent alle overflater. Det er gode kvalitetstusjer, noen av de beste på markedet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...