AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #1 Skrevet 7. desember 2022 Hva har du i ditt hus som gjør at det lukter godt og friskt? Har hatt duftlys fra Rituals og Ikea, men synes ikke de avgir noen lukt, så er på jakt etter noe bedre. Må ikke være duftlys. Anonymkode: 3e706...eee 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #2 Skrevet 7. desember 2022 Lufter en del sånn at det blir frisk luft. Det er jo det som er "frisk lukt". Ikke bra for helsa å ha masse parfymegreier i huset Anonymkode: 73767...380 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #3 Skrevet 7. desember 2022 Jeg lufter Anonymkode: f2978...eac 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #4 Skrevet 7. desember 2022 Jeg lufter og holder det rent. Anonymkode: f92eb...03e 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #5 Skrevet 7. desember 2022 Lukter det rent og friskt så lukter det godt. Å tilføre dufter er forurensing og ikke noe godt eller sunt. Å måtte ha kunstig lukt for å kamuflere dårlig lukt er ikke bra. Anonymkode: 0d294...284 5
Gjest Lykkedykker Skrevet 7. desember 2022 #6 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lukter det rent og friskt så lukter det godt. Å tilføre dufter er forurensing og ikke noe godt eller sunt. Å måtte ha kunstig lukt for å kamuflere dårlig lukt er ikke bra. Anonymkode: 0d294...284 Hva/hvordan lukter rent? Kjemikalier i vaskemidler? Er det noe bedre da?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #7 Skrevet 7. desember 2022 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Hva/hvordan lukter rent? Kjemikalier i vaskemidler? Er det noe bedre da? Minst mulig kjemikalier. Du kjenner at det lukter rent hvis det ER rent. Det skal ikke lukte kjemikalier. Anonymkode: 0d294...284 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #8 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva har du i ditt hus som gjør at det lukter godt og friskt? Har hatt duftlys fra Rituals og Ikea, men synes ikke de avgir noen lukt, så er på jakt etter noe bedre. Må ikke være duftlys. Anonymkode: 3e706...eee Hvis du ikke lukter Rituals eller Ikea-produkter så har du ekstremt dårlig luktesans. Tar jeg en liten duftflaske fra Ritiuals og putter fem pinner oppi så stinker hele huset mitt. Anonymkode: cd407...2d2 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #9 Skrevet 7. desember 2022 Prøver å la vær å flatulere hjemme. Flatulensen setter seg i møbler og vegger. Prøver mest mulig fise på jobb når jeg går i korridoren (vekk fra mitt kontor) eller hos venner så de blir vant til prumpelukt. Er de vant til fjert merker de ikke at det stinker når de kommer på besøk. Anonymkode: 1844a...0e7 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 7. desember 2022 #10 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Minst mulig kjemikalier. Du kjenner at det lukter rent hvis det ER rent. Det skal ikke lukte kjemikalier. Anonymkode: 0d294...284 Ja, her brukes det minimalt med kjemikalier. Det meste kan løses med vann og mikrofiberklut.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #11 Skrevet 7. desember 2022 Støvsuger ofte. Vasker med rent vann med noen dråper rosmarin, peppermynte eller lavendel i. Tømmer søppel ofte. Holder sluker på kjøkken og bad rene, de kan fort lukte. Anonymkode: c17f0...675 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #12 Skrevet 7. desember 2022 Jeg mistet en boks med vaniljesukker på gulvet som åpnet seg, støvsugde det opp. Og nå ca et år etter så lukter det fortsatt godt hver gang jeg støvsuger (har byttet pose, men sitter i filter eller noe sånt). Anonymkode: 9b1eb...d31 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #13 Skrevet 7. desember 2022 Jeg har forsøkt alt mulig. Duftlys, romduft, røkelse, vasking av vegger, gulv, tekstiler. Stort sett hjelper kun vasking på å fjerne vond lukt. Romduft med pinner og duftlys fikk jeg reaksjoner av. Støv lager lukt også, samt balansert ventilasjon lukter her likt med ventilasjon på matvarebutikkene. Grusom duft. Men, når jeg byttet til min nye parfyme da begynte det plutselig å dufte mye bedre. Og ingen reaksjoner som med duftlys/romduft. Ett annet alternativ jeg bruker er å ha slike white sage røkelse (ekte hvit salvie i naturform) liggende rundt, da de avgir en fin duft uten kjemikalier. Og til jul har jeg en krukke med kanelstenger og nellikspiker som jeg tar av lokket på og får naturlig duft av det. Anonymkode: 62c1d...885 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #14 Skrevet 8. desember 2022 Vasker kun med vann og noen dråper tea-tree olje i, det tar lukten og det lukter ingenting etterpå. Støvsuger ofte, har dyr så det må til. Vi lufter ikke men åpner og lukker verandadør ofte pga pusene som går ut og inn. På vår og sommer lufter vi men akkurat nå er det 10 minus ute. Anonymkode: f453b...83a 1
Tonjemor74 Skrevet 8. desember 2022 #15 Skrevet 8. desember 2022 Lufter jevnlig, holder det rent. Og bruker gulvsåpen fra Durance som gir en nydelig svak duft av lavendel i en god tid etterpå. På badet er det duftpinner fra durance også. Får ofte kommentar på at det alltid lukter så godt hos oss. (ikke påtrengende overparfymert, det liker ingen) Et annet tips er å bruke tekstilspray (vet bla durance har dette) og spray en liten dose på feks sofaputene, gardinene , stueteppe. Det avgir også en god duft. Og vet det er anbefalt å spraye en liten dose lavendelduft på hodeputen for beroligende effekt ifht søvn. Men pass på å ikke overdrive, velg hva som "setter seg" best. Men som andre skriver; lufting og vasking er viktigst. (og selvsagt eliminere vonde/skarpe lukter. Jeg går alltid ut med matavfall og søppel hvis det lukter, lufter godt etter matlaging som skaper lukt - jeg hater matlukt rundt i huset!! Unngå sure sko, våte, sure håndklær og svett treningstøy i skittentøykurven osv. Jeg er rask med å få vasket klær som lukter, og hvis noen i huset har sko som lukter blir de vasket eller kastet.. 1
Topsi Skrevet 8. desember 2022 #16 Skrevet 8. desember 2022 Bruker imperial rose duftpinner fra rituals, synes det lukter skikkelig godt
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #17 Skrevet 8. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva har du i ditt hus som gjør at det lukter godt og friskt? Har hatt duftlys fra Rituals og Ikea, men synes ikke de avgir noen lukt, så er på jakt etter noe bedre. Må ikke være duftlys. Anonymkode: 3e706...eee Forsøker å holde det rent og vasker eller lufter tekstiler hyppig. Bruker i mellom diffuser med eteriske oljer, det er mye renere enn duftlys. Anonymkode: 7f2cc...a80
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 22.01): Prøver å la vær å flatulere hjemme. Flatulensen setter seg i møbler og vegger. Prøver mest mulig fise på jobb når jeg går i korridoren (vekk fra mitt kontor) eller hos venner så de blir vant til prumpelukt. Er de vant til fjert merker de ikke at det stinker når de kommer på besøk. Anonymkode: 1844a...0e7 Jeg fiser på jobb, kollegene tror det er pasientene som har bæsja i buksa. Så det er jo greit.... Anonymkode: 6d16c...437
Amossa Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 Jeg har ikke noe spesielt. Lufter bare. Vi har mye åpne rom, spesielt stuer, kjøkken og ganger. Jeg er nøye med å kaste matsøppel raskt. Lar det ikke ligge i søppelboksen under kjøkkenvasken å lukte. En god kjøkkenvifte er også viktig. Normal rengjøring holder, mener jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #20 Skrevet 10. desember 2022 Tross lufting og rengjøring til tusen har alle sin egen huslukt som påvirkes av menneskene som bort der, såpene og parfymene de bruker, maten de spiser og generelt blandingen av kroppslukt. Kunne i blinde bli presentert for alle mine nærmestes huslukter og pekt ut hvem som bodde det. Jeg bruker duftpinner i et par rom, selvsagt ikke de seks pinnene som følger med, men setter i kanskje et par stykker, maks tre, slik at lukten er svak, men den er der. Kjøper dyre produkter, minst 600 for et lite glass, det er noe helt annet enn det kvalmende du får kjøpt på kid eller lignende. Kvalitet er alt, akkurat som med parfyme. I garderoben bruker jeg cedertre-kleshengere og cedertrekuler. Av vaskemidler bruker jeg merker som lukter virkelig godt, ikke kjemisk rent som typ Ajax. Anonymkode: f903f...d81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå