Gå til innhold

Her kommer Tralte!


Tralte

Anbefalte innlegg

Vil skrive dagbok jeg og!!!!!! Kan vel først si noe om meg selv. Som registrert heter jeg da altså Tralte, men før jeg registrerte meg gikk jeg under navn som "drittmøkklei", "drittungen", "fortsattdrittlei", osv osv, lista er lang. Jeg er 14 år gammel, og har et sabla styr med å komme overens med moren min (hvilket er derfor jeg begynte å skrive på KG i det hele tatt). Jeg liker å tegne, skrive, lese, lage ting og tang, for å si det kort og godt så liker jeg å være kreativ. Har en mistanke om den norske skole driver en hemmelig kampanje for å skvise ut alt som heter kreativitet i elevene, fordi de trur det skal bli lettere å "oppdra" dem til mønsterelever.... Man SKAL IKKE være kreativ, for da blir det sååååå mange skrivefeil. Nok om det. Selv driver jeg en "snill og pliktoppfyllende datter" kampanje hjemme, men dette har sikkert de fleste av dere lest om allerede.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg klager ikke så mye i realiteten som jeg gjør her en inne. Men dritten må ut et sted vet dere!

Ellers er det vel ikke så mye å si om meg, så jeg trur jeg legger til dette første innlegget først som en presentasjon, og så skriver jeg et til som et ordentlig dagbok innlegg. Ok?

En ting til: Atte.... at....... trur dere..... atte jeg kan få sånne hilsner i dagboka mi jeg også? Så skal jeg love å ikke klage så mye......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk ikke så mye å klage på i dag da. Jeg fikk den avisbud jobben, jeg begynner til mandag!!!!! Yess! Skal bli herlig med noe annet enn mutter og søstern å forholde seg til etter skolen, slippe å være hjemme sammen med dem. Aaaahhh!

Også har jeg fått meg en medsammensvoren, en alliert! Nemlig bestemor! Hun ringte meg på torsdag. Mamma og søstern hadde reist til London da mens jeg var på skolen. Jeg må innrømme at det var herlig å være litt alene i huset. Spilte musikk på full guffe, og hadde på tven fra jeg kom hjem til jeg gikk og la meg...... klokka ett var det vel..... Klarte likevel å komme meg opp og gå på skolen i dag tidlig. Men bestemor ringte da altså, og lurte på hvordan det gikk. Hun hadde nemlig skjønt at det er noe hjemme som ikke er riktig, og hun kjenner jo mamma veldig godt så det hadde ikke tatt henne lang tid å fundere på hva det var som ikke var riktig. Så hun kom bort en tur så vi fikk snakket litt. Jeg hadde forbannet meg på at jeg ikke skulle gråte, men det var jo ikke råd det da vet du når det sitter en og ser deg rett i øya og klemmer ut alt det vonde. Etterpå gikk vi på McDonald's. Jeg hadde aldri trudd at jeg skulle få se henne sette tennene i en saftig BigMac, men jammen gjorde hun det ikke! Hun sa jeg kunne ligge over hos henne i helga hvis jeg ville, men jeg ville prøve i hvert fall en natt. Syns ikke det var så moro å ligge alene i mørkt, stille hus om natten. Venninna mi skal ligge over i kveld, hun kommer forresten snart for vi skal lage hjemmelaget pizza! Og så skal vi faktisk gjøre noen ende få lekser på en fredag. Kanskje hun skal ligge over i morgen natt også, hvis ikke, så ligger jeg over hos bestemor.

Så denne helga blir ikke så ille som jeg hadde forestilt meg at den skulle bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**HRRMMMMMFFFF!!!!!** Klarte å legge dagboka på bryllupsdagbøker, jeg da. Litt tidlig ennå kanskje? Den blir vel flyttet snart, får jeg håpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Nei, gifteplaner har du vel ikke, men nå har den kommet rett :)

Kos deg med hjemmelaga pizza du, det er godt :)

Bestemødre er gode å ha av og til, det skal være sikkert.

Kos deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tralte!

Høres ut som at du har det ganske ok nå som mora di er borte? :)

Anyway, er litt nysgjerrig på forholdet mellom deg og mora di, kjenner svært godt til problemstillinga og har sikkert noen lure råd på lager til deg. Send meg en PM :wink: hvis du vil

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er såååååååååååå herlig her uten mamma og søstern og sminke- og slankehysteri!! Har sendt pm til deg, Julie, for noen strakser siden....

Nå har jeg og venninna mi forspist oss på pizza *RAAAAAP*, og nå sitter vi og surfer på TV og data. Men etegildet er ikke over enda, for bestemor har handlet inn til oss. Potetgull og brus og sjokolade og smågodt og alt sånt en tenåringsmage blir glad for.... i hvert fall til det begynner å gjøre vondt! Og videoer har hun leid!!

Bestemor står herved øverst på julegavelisten i år!!!!!!! Hun er helt topp! Og jeg som bare trodde hun var en gammel, sta, streng, unådig surpomp! Så feil kan man ta!

Nå har pizzaen sunket litt, på tide å innta mer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det søndag da. Mamma og søstern kommer hjem om noen timer. Æsj, det var så herlig uten dem. Har vondt i hodet og uvel i magen, vet ikke helt om det kommer fra helgens fråtseri eller om det er fordi jeg gruer meg til Tuppen og Lillemor kommer hjem.

Gleder meg til i morgen. Da begynner jeg å levere avisen etter skolen. Må bare hjem og slenge fra meg sekken og hive innpå ei brødskive, og så er det å frese ut med sykkelen.

Det var stort sett alt jeg har å bidra med i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Fint at du gleder deg til det i alle fall. Fint at du finner noe å gjøre på om dagene (og til og med tjene penger på det :lol: )

Håper det går bra med deg, følger med :)

Kos deg, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du! :)

Joda har fulgt med på innleggene dine. Må si at jeg føler med deg. Det er ikke lett når mamma holder på sånn og favoriserer. Noe enklere blir det heller ikke når man er 14, og midt oppi det hele av pubertet og det å prøve å finne seg selv. Jeg er 21, men føler at det er i går jeg var 14 :D

Koselig at du skriver dagbok da. Så er det flere av oss. Jeg prøver jeg og, men det er jo ikke alltid man har så mye å presse ut av seg heller. Blir litt svada avogtil, men det får resten av jentegjengen bare tåle, eller hva? :wink:

Iallefall, kos deg med bestemor og venninner. Og spark storesøster ut, og ta mora di skikkelig for deg. La henne vite hvor alvorlig du faktisk tar dette!! :)

Klem fra Rabalder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!!! .............. Er forresten hjemme fra skolen i dag og furter litt. Furter og nyter å være her alene. Hadde krangel med mamma i går, igjen! Begynte å levere aviser etter skolen på mandag ser du, noe mamma ikke fant ut av før i går. Hun ble sur faktisk, fordi jeg da ikke får vasket opp og ryddet kjøkkenet før hun kommer hjem fra jobb. Men hva er nå vitsen med å vaske opp før middag da, spør jeg? Hun hadde vel ikke noe bra svar på det sikkert, for da snudde hun hele krangelen over på at jeg hemmeligholdt det for henne. Jeg ble så sint at jeg freste. Om jeg hadde fortalt henne så hadde hun bare hørt halvt etter om hun hadde hørt i det hele tatt, og så ville hun glemt det senere. Helt garantert! Så jeg liret av meg noen velvalgte kallenavn på henne. Ikke særlig lurt, nei. I hvert fall ikke midt i "snill og pliktoppfyllende datter" kampanjen min. Men det er det å styre det enorme temperamentet da, som for øvrig er arvelig.... Hun klarte heller ikke styre temperamentet sitt etter det.

Nok om den saken. Det var herlig å begynne å jobbe etter skoletid. Jeg har en ganske lett rute som går på sletta. Det er jeg glad for, for jeg hater å sykle i oppoverbakke, som det er forresten er ganske mange av her omkring. Så jeg var heldig med den.

Også fikk vi igjen en norskstil på mandag; jeg fikk 5/6! Jippi!!! Og igår fikk vi igjen ei historieprøve som jeg fikk 6- på! Gjett om jeg er stolt.

Det var alt jeg hadde å klage og skryte om i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Tralte... 8)

Jeg har fulgt med på innleggene dine, og jeg må si at jeg føler med deg... I begynnelsen syntes jeg du var ei skikkelig d**tt unge, men etter hvert så så jeg at det ikke akkurat var sånn... Håper det går litt bedre med deg nå, det virker ihvertfall sånn!! :P Og du, ikke bry deg om det mamman din sier til deg, selv om det kanskje ikke er så lett... Vær hyggelig mot henne, men si klart i fra om det du bærer på inni deg.. Eller kanskje bestemor kan ta en prat med henne? (Kom jo på at du hadde prøvd å si i fra til mamman din)

Jeg husker jeg syntes det var døden å bo hjemme når jeg var 14 år jeg også, mest fordi jeg syntes mamma og pappa var sååå dumme (Hadde jo ikke sånne problemer som deg da...) Men det ordnet seg etterhvert!! Spurte du bestemoren din om å få flytte til henne for en periode da? Bruk henne litt du, til å snakke om saker og ting, hun virker som en klok bestemor! Syntes forresten som om du virker som en veldig moden jente! Mye mer moden en den "drittungen" jeg selv var på din alder.. Uff, nå høres det ut som om jeg er ei gammel kjerring, når jeg skriver sånn.. når jeg var på din alder bla bla bla... :ler: men det er jeg ikke altså, er faktisk bare 23!

Så bra at du fikk den jobben GRATULERER!!!! Da får du litt tid for deg selv, mamman din må jo innerst inne syntes det er bedre at du prøver å jobbe selv, isteden for at oppvasken ikke er tatt når hun kommer hjem?? :roll: Skjønner meeg ikke helt på hun mamman din jeg...

Du er jo kjempe flink på skolen også!! 5 og 6 det er jo ikke akkurat lett å få heller da!! Sier mamman din noe på det da? Du skal ihvertfall være kjempestolt over deg selv!!

Jeg kommer til å følge med i dagboka di... Syntes det er så leit at du skal ha det sånn... Skriv bare i min, eller en pm om du vil snakke om noe, eller spørre om noe!!

Ha en fin dag da!!

Klem Linnie! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om Linnie, 23 er jo eldgammelt!!!!! Neida, jeg mente ikke det.

Men jada, jeg kan utgi meg for å være skikkelig drittunge hvis jeg vil..... og jeg følte vel for det med de første innleggene.

Og bestemor har tenkt å snakke til mamma, men hun trenger litt tid sier hun. Sånn for å treffe de riktige punktene hos mamma. Hun har sagt at jeg kan komme til henne når jeg vil, men noe flytting har vi ikke snakket om. Vil ikke komme drassende inn heller.

Hva mamma syns innerst inne om jobben jeg fikk og karakterer vet jeg ikke. Tror egentlig ikke hun har noe innerst inne. Bare overflate på hele kjerringa! Hun sier aldri noe om det når jeg viser henne karakterboken. Bare skriver under og legger den til side, for å konsentrere seg bedre om leppestiften. Hespetreet! :evil:

Takk for innlegg i boken min forresten :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYLLLLLLLLLLLL!

sinna.gif

sinna.gif

sinna.gif

sinna.gif

sinna.gif

sinna.gif

JÆVLA FORBANNEDE DRITTKJERRING! FAENS FALSKE SMINKEDUKKE!! HORE! BLONDINE-FAEN! FELLESHØL!

SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!!!!!!

kjempesinna.gif

kjempesinna.gif

kjempesinna.gif

kjempesinna.gif

kjempesinna.gif

kjempesinna.gif

kjempesinna.gif

Mulig det kommer på nyhetene i morgen at en 14-åring er meldt savnet, eller en kvinne i 40-årene er funnet drept! Yngste datter er mistenkt! Jeg er fly forbannet på henne! :evil: Har mest lyst til å rasere hele huset!

FREEEEEESSSSS!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Huff da, det var da voldsomt! Jeg vet du ikke har det lett hjemme. Er dette noe du vil snakke ut om her, eller kanskje du heller skal oppsøke bestemor (eller en god venninne?) Hva vet jeg? *trøsteklemme uansett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håja, du kan tro bestemor har fått høre alt allerede!!!!

Saken er vel kanskje ikke så ille som den høres ut som, måtte bare skrike litt. Saken er den at jeg fikk meg jobb som avisbud denne uken. Mamma fant ut av det på tirsdag og ble sint fordi jeg ikke hadde sagt det. Jeg trodde jo ikke hun var interessert i å vite det engang! I dag har hun ringt han som har ansvaret for distribusjonen av aviser og sagt at jeg ikke kommer, må slutte! Hørt sånt!!?? Så mange ganger hun har sagt at hun er lei å betale meg ukepenger hjemme, og så kan hun ikke være glad når jeg får meg egen jobb med inntekt?! Jeg mener det er da ikke uvanlig for skoleungdom å ta jobb som avisbud, de jobbene er jo nærmest forbeholdt skoleelever!

En ting er at hun totalt overser meg og ikke vil ha så mye med meg å gjøre. Noe helt annet er det å med vilje forhindre meg i å være lykkelig, et produktivt individ som samfunnet kan dra nytte av. Det er to helt forskjellige ting, det! Blæh! Fillesvin!

Jeg gir meg ikke, jeg. Jeg skal finne meg ny jobb, jeg! Jeg blåser i hva hun sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ta kontakt selv, og forklar at dette ikke stemmer (lyv og si at det var en missforsåelse, eller noe?) og spør om du ikke kan få fortsette? Si eventuelt som det er, at han ikke skal tro på din mor om hun ringer, du KOMMER!

Jeg synes det er helt flott at du har fått deg en jobb. Så lenge du gjør leksene dine som du skal, så er det ingentign i veien for at skoleungdom har en avisjobb! Det er viktig at det ikke kommer iveien for skolearbeidet ditt, det har med loven å gjøre, men en avisleveringsjobb er ikke noe problem i så måte.

Ikke gi opp, du har godt av en jobb. Å tjene egne penger, det er bra. (Jeg er delvis tilhenger av forslagene om at du flytter til din bestemor for en periode, dersom ikke det er vanskelig i forhold til skole (avstand) og slikt. Det trur jeg både du og din mor hadde hatt godt av. Tenk på det, snakk med bestemor om mulighetene. I alle fall for å være der en god del.

Lykke til! *klemme litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gi opp Tralte- vennen! Har du spurt moren din HVORFOR hun gjorde dette??

På meg virker det som om hun ikke vil at du skal være glad...!! På en eller anne rar måte!! Be bestemoren din om å snakke med henne om jobben og alt det andre... eller kanskje alle tre sammen? Så kan du jo få litt moralsk støtte av bestemor? (Moren din kan da umulig tørre og oppføre seg så dumt foran moren sin??)

Men ring og hør om du ikke kan få den tilbake, eller finn deg en ny jobb! dette klarer du! (Men jeg tror det er viktig at du får svar på hvofor hun ikke ville at du skulle ha en jobb...)

Lykke til!! :D

Hva gjorde du forresten da du fikk vite dette?? Ble du fryktelig sinna, og viste det?? (Skjønner om du gjorde det!!!) Eller tok du ut alt raseriet her inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Linnie, jeg løp opp trappen til rommet mitt etter at jeg hadde liret av meg noen fraser, slamret igjen døren og begynte å rasere rommet mitt litt. Resultatet er en knust porselensgjenstand og en most skapdør.... :oops: . Klarer ikke å beherske temperamentet mitt, dumme meg.

Men bestemor har kommet til unnsetning nå, så det skal nok gå i orden dette. De sitter og snakker sammen nede. Jeg vil ikke være der sammen med dem. Jeg skammer meg litt. Da bestemor kom begynte jeg og grine..... foran mamma...... og var det noe jeg ville unngå, så var det nettopp at mamma ikke skulle se meg grine! Hun ble litt paff tror jeg, da hun så det. Jeg som liksom er det bøllefrøet, begynner å grine. O store skam!

Sinnet har begynt å slippe litt nå, så jeg sitter og prøver å lime sammen den knuste saken mens jeg sitter på nettet og klager og fortviler.... :wink:

Mulig jeg blir med bestemor hjem, ja, hvis det passer seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Stakar Tralte da!

Jeg innrømmer at jeg og var en av de som gikk hardest ut mot deg når du skrev inn som "drittungen", men nå når du har lagt frem litt mer fakta må jeg si at du virker som en veldig moden og reflektert jente!

Trist med jobben, men beklagelig nok kan faktisk moren din si opp jobben din, hvis du ikke har spurt henne først. Vergemålsloven sier at en mindreårig ikke kan ta arbeid, med mindre du skal leve av det, uten vergens tillatelse, og derfor kan hun faktisk gjøre det, men kjipt er det. Håper det ordner seg for deg, det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er noe dritt til tider!! Jeg har roa meg litt med årene, hadde en million raseriannfall for dagen da jeg var ca. 14 år...! Det verste var vel når jeg var så sint at jeg begynte å grine foran dem. Det var flause det!! Har ikke lest hele dagboka di, men fikk med meg at mor di sa opp jobben din?! Er det lovlig?!???! :sjokk: Men, men, shit happens!!! Det ordner seg vettu :blunke:

trøsteklemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...