Gå til innhold

reise og gyldig pass


Gjest nybegynn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan det er til Tenerife vet jeg ikke, men flere steder må man ha pass som er gyldig 2 eller 6 måneder etter hjemreise.

Uansett er det ikke noe problem å få forlenget gyldigheten på det passet du har hvis det har for kort gyldighet til denne ene reisen. Venninna mi reiste brått til Kina i forrige uke og trengte da å få forlenget gyldigheten på sitt pass med 5 mnd for der krever de gyldig pass 6 mnd etter hjemreise.

Men du må jo uansett snart ha nytt pass da, så kanskje det er like greit å skaffe ett nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest kreves det at passet er gyldig 6 måneder etter hjemkomstdato, så det lureste er bare å fornye det, først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De krever ikke at passet er gyldig 6 mnd etter hjemreise når du skal til Spania. Det er ikke sikkert du må gjennom passkontroll engang, da det er ikke et krav med pass pga Schengen-avtalen (men på flyplassen i Norge spør de om det).

Du trenger ikke fornye passet før mars, med mindre du skal reise andre steder før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass fornyes ikke. Man leverer det gamle passet inn sammen med søknad om nytt!

Jo, det går fint å få forlenget passet for den turen man skal på der og da.

Venninna mi gjorde det jo senest forrige mandag fordi det ble bestemt på en knapp uke at hun skulle til Kina i et halvt år. Mulig de ikke gjør det hvis det er tid til å bestille vanlig pass, det vet jeg ikke noe om. Men er det krise så gjør de det hvis du har passet ditt, du trenger ikke nødpass da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det går fint å få forlenget passet for den turen man skal på der og da.

Det jeg skrev var et svar til de som mente at man like godt kunne fornye passet hvis det var tid til det.

Pass fornyes kun unntaksvis - ellers søker man om nytt pass. Og ja, jeg leste det nettopp i passet mitt, bare for å være på den sikre siden før jeg postet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybegynn

Jepp da ble jeg lettet over at jeg slapp nytt pass innen denne turen... helt til det gikk opp for meg at jeg har fått en baby og hun må ha pass? eller? klør meg i hodet, ville det vært nok å få henne innskrevet i passet jeg allerede har eller blir det bare tull.... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet dette??

skal til Tenerife i slutten av januar. Passet mitt går ut i mars, må jeg ha nytt dafør jeg reiser?

Til tenerife går et greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...