Gå til innhold

Hvilken koffert skal jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nye kofferter til familien. To voksne og to barn på 3 og 7. Vi reiser på typ 2-3 ukers ferie til syden/usa osv. Har kikket på samsonite, men syns de er ganske dyre... noen som har noen rimeligere å anbefale?

Anonymkode: 23df6...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre så er anbefalingen min nettopp Samsonite.

Jeg hadde en i 10 år, den var på mange hundre turer, så røk hjulet. To runder med rimeligere, men anbefalte, kofferter, røyk typ på tur 10-20. Nå er jeg tilbake på samsonite.

Så i kroner per reisedøgn tror jeg Samsonite er det rimeligste på markedet. 

Anonymkode: 87cb2...a43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en Delsey i sommer! 
Hardkoffert som også er utvidbar, og med gode hjul! Veldig fornøyd! 
Foreløpig vært på en tre ukers sydenferie, inkludert hvor vi bodde tre ulike steder, så den fikk fartet litt. 
Og transfer på flyplasser. Ingen riper foreløpig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe billige kofferter med dårlig kvalitet lønner seg ikke i lengden når du vet hvordan stuerne på flyplassen kaster bagasjen..

Anonymkode: d5f8a...5c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min mellomstore Samsonite-koffert. Lite-Cube DLX heter modellen. Har en stor koffert fra Epic i modellen Phantom, og den er så tung og upraktisk. Det har faktisk skjedd at par ganger at jeg var nødt til å ta ut ting fra den på flyplassen og putte det i håndbagasjen fordi kofferten veide mer enn 24 kilo. 

Anonymkode: d6078...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i koffert-butikk i mange år og sett veldig mye flyskader og diverse. Jeg vil anbefale deg å styre unna kofferter som har 2-3 års garanti, det er ofte dårlige greier. Ellers vil anbefale samsonite s'cure eller samsonite magnum. Kan eventuelt sjekke på finn.no om noen selger sin gamle? Ellers er jeg også fan av Epic Phantom-serien. American Tourister har også en del greie modeller, men bruk koffertbånd for å støtte glidelåsen. God tur!

Anonymkode: 1c71a...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Dessverre så er anbefalingen min nettopp Samsonite.

Jeg hadde en i 10 år, den var på mange hundre turer, så røk hjulet. To runder med rimeligere, men anbefalte, kofferter, røyk typ på tur 10-20. Nå er jeg tilbake på samsonite.

Så i kroner per reisedøgn tror jeg Samsonite er det rimeligste på markedet. 

Anonymkode: 87cb2...a43

Samme her, har en Samsonite jeg har hatt i 13 år og brukt på rundt fem turer i året og en håndbagasje derfra som har vært med på rundt hundre turer. Begge er som nye, helt utmerket.

Anonymkode: ba78d...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er superfornøyd med mine kofferter fra Samsonite. Har C-lite. Viktig var vekt på selve kofferten og spesielt den som går som håndbagasje. 

Anonymkode: 2d90e...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 6.12.2022 den 15.21):

Veldig fornøyd med min mellomstore Samsonite-koffert. Lite-Cube DLX heter modellen. Har en stor koffert fra Epic i modellen Phantom, og den er så tung og upraktisk. Det har faktisk skjedd at par ganger at jeg var nødt til å ta ut ting fra den på flyplassen og putte det i håndbagasjen fordi kofferten veide mer enn 24 kilo. 

Anonymkode: d6078...061

Er ikke epic phantom en lett koffert da? Jeg tenker å kjøpe den nettopp fordi den er lett, uten å koste 5000kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist mye og testet en del typer. Samsonite er jo ganske bra, men jeg foretrekker å bruke ekstra penger på kabinkoffert. Grunnen er at man aldri vet helt hvordan innsjekket koffert blir behandlet. Jeg har opplevd å få ødelagt både hjul og håndtak, selv på dyre kofferter.

For noen mnd siden, kjøpte jeg en på Bagorama som heter North Pioneer. Denne funker meget bra. Solid håndtak, 4 hjul, stor plass, gode lommer inni og solid glidelås. Har kun vært med på 1 langtur så langt, så litt tidlig å konkludere. Men billigere enn Samsonite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsonite, Tumi, Rimowa etc er alle gode, solide merker.

Anonymkode: c9623...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/6/2022 at 9:06 AM, AnonymBruker said:

Hei

Skal kjøpe nye kofferter til familien. To voksne og to barn på 3 og 7. Vi reiser på typ 2-3 ukers ferie til syden/usa osv. Har kikket på samsonite, men syns de er ganske dyre... noen som har noen rimeligere å anbefale?

Anonymkode: 23df6...d1e

for noe som er vesentlig billigere er clas ohlson's et greit valg. myke kofferter som tåler endel, verd pengen

Anonymkode: 3934a...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Samsonite, Tumi, Rimowa etc er alle gode, solide merker.

Anonymkode: c9623...603

... de to andre er jo ikke akkurat rimeligere enn Samsonite, da - som trådstarter spurte om... Men klart - har man penger, så det nå vel livstidsgaranti på Rimowa... Glad for jeg kjøpte en for 10 år siden, to hjul røk- men jeg fikk helt gratis tilsendt et nytt hjulsett fra Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er bedre å kjøpe en god, solid koffert som koster litt enn noe billig shite som blir fort ødelagt (kjøper du billig, betaler du dyrt) Samsonite er å anbefale på det sterkeste. Jeg har en selv og ELSKER den kofferten!

Det selges forresten rimligere Samsonite kofferter på finn.no! :knegg:

 

Endret av Ditzy Doo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å skrive at Delsey er og et bra merke! Min første koffert var en Delsey, kjøpte den i Torgaten i 2010 og den er like fin ennå! Mange rom og utrolig lett å trille 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...