Gå til innhold

Bytte til Vibb / Elvia og gjennomfakturering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vibb her? Hører fra mange at de har byttet over til dette fra Tibber og er fornøyde. Vibb bruker også Elvia for nettleie i Viken, samme som Tibber. Vibb tilbyr gjennomfakturering - vil det da si at strømstøtten blir trukket fra fakturaen direkte? Sånn vi har det nå får vi faktura fra Tibber og strømstøtten direkte utbetalt til konto fra Elvia

Anonymkode: e57a2...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp byttet fra Tibber til Vibb pga forskuddsfaktureringen deres som gjorde at det ble helt umulig å få en ide om hva fakturaen kommer på. 

Jeg har forstått det slik at de har gjennomfakturering med min nettleverandør og at fakturaen viser både forbruk, nettleie samt strømstøtte. I tillegg skal appen deres være bra. 

Anonymkode: 47d20...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nettopp byttet fra Tibber til Vibb pga forskuddsfaktureringen deres som gjorde at det ble helt umulig å få en ide om hva fakturaen kommer på. 

Jeg har forstått det slik at de har gjennomfakturering med min nettleverandør og at fakturaen viser både forbruk, nettleie samt strømstøtte. I tillegg skal appen deres være bra. 

Anonymkode: 47d20...783

Jeg har tenkt til å gjøre det samme! Så du er fornøyd? Gjennomfakturering høres veldig bra ut. Kan man fortsatt bruke tibber sin måler i sikringsskapet? Eller er den ubrukelig nå?

Anonymkode: e2294...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen som har vibb her? Hører fra mange at de har byttet over til dette fra Tibber og er fornøyde. Vibb bruker også Elvia for nettleie i Viken, samme som Tibber. Vibb tilbyr gjennomfakturering - vil det da si at strømstøtten blir trukket fra fakturaen direkte? Sånn vi har det nå får vi faktura fra Tibber og strømstøtten direkte utbetalt til konto fra Elvia

Elvia har du uansett. Det er nettleverandøren din. De kan du ikke velge. Tibber og Vibb bruker altså ikke Elvia som nettleverandør. Det er du som gjør det. Elvia er monopolist på nett i ditt område.

Anonymkode: 6a7f5...317

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Elvia har du uansett. Det er nettleverandøren din. De kan du ikke velge. Tibber og Vibb bruker altså ikke Elvia som nettleverandør. Det er du som gjør det. Elvia er monopolist på nett i ditt område.

Anonymkode: 6a7f5...317

Ja, riktig. Men det jeg lurer på er om jeg fortsatt vil få utbetalt strømstøtten direkte fra Elvia med Vibb, når de har gjennomfakturering :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, riktig. Men det jeg lurer på er om jeg fortsatt vil få utbetalt strømstøtten direkte fra Elvia med Vibb, når de har gjennomfakturering :) 

Hvis Vibb har gjennomfakturering får du kun én faktura fra dem hvor nettleie, strøm og strømstøtte er med og ingenting fra Elvia. Det er det gjennomfakturering innebærer.

Anonymkode: edd38...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...