Peanut Skrevet 10. januar 2023 #361 Del Skrevet 10. januar 2023 8 hours ago, House Red said: Så barnslig av Kate, kanskje Meghan hadde rett: https://www.dailymail.co.uk/news/article-11615813/Prince-Harry-memoir-Inside-text-row-Kate-Meghan-wedding-bridesmaid-fitting.html#article-11615813 Fullstendig enig med en av kommentarene: «Harry, please stop talking now». 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 10. januar 2023 #362 Del Skrevet 10. januar 2023 Alle som unnskylder all oppførsel med at han mistet moren sin i ung alder- har dere glemt at William gjorde akkurat det samme? 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 10. januar 2023 #363 Del Skrevet 10. januar 2023 LillaGorilla<3 skrev (30 minutter siden): Alle som unnskylder all oppførsel med at han mistet moren sin i ung alder- har dere glemt at William gjorde akkurat det samme? Jeg er ikke den som unnskylder alt, men mener at han er veldig preget av det. Har tidligere vært inne på at hvordan man takler traumer er blant annet avhengig av medfødt robusthet. To barn kan oppleve identisk oppvekst totalt forskjellig. Det fremstår som de har veldig ulik personlighet - vil tro at litt av forklaringen ligger der. I tillegg er det to års aldersforskjell på brødrene, noe som man absolutt må ta med i betraktning. Aldersmessig ville W hatt bedre verktøy til å håndtere et sånt traume vs broren som var 2 år yngre. Jeg mener at Harry burde oppsøkt/fått bedre hjelp i stedet for å skrive bok, lage Netflix-serie etc, men det er tydelig ut fra det han fokuserer på at det gjenstår mye bearbeiding. Det ensidige fokuset på hvor slemme og farlige pressen er og hvordan de drepte moren, kan ikke være enkelt verken for ham eller de rundt ham. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 10. januar 2023 #364 Del Skrevet 10. januar 2023 MissWoodville skrev (13 timer siden): Skjerp dere litt her over. Han forteller om hvordan hans far kort fortalte om at hans mor var død uten å klemme han, for deretter å forlate rommet og la han sitte der alene i timesvis. Han måtte gå rundt og ta folk i hendene og kunne ikke gråte under begravelsen. Noe mer stygt og kaldt mot barn kan man nesten ikke gjøre. Hva feiler det dere som skriver så stygt om han og viser null forståelse? Enig i at det er kaldt mot et barn som akkurat har mistet moren sin, og garantert vanskelig for Harry OM det var slik det skjedde. Det kan vi jo egentlig ikke vite. Jeg syns det høres merkelig ut om han ble sittende timesvis alene, men kan godt se for meg at Charles ikke er en klemmer og kanskje syns det er vanskelig å vise omsorg på den måten. Jeg viser null forståelse for at han nå velger å henge ut familiemedlemmer, ja. Og sutre over helt ubetydelige ting, som bare viser hvor privilegert han egentlig er. Om han absolutt ville skrive en bok om seg selv, så kunne han fint gjort det, uten å henge ut familiemedlemmer som ønsker å være privat. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10. januar 2023 #365 Del Skrevet 10. januar 2023 Nana skrev (1 time siden): Jeg er ikke den som unnskylder alt, men mener at han er veldig preget av det. Har tidligere vært inne på at hvordan man takler traumer er blant annet avhengig av medfødt robusthet. To barn kan oppleve identisk oppvekst totalt forskjellig. Det fremstår som de har veldig ulik personlighet - vil tro at litt av forklaringen ligger der. I tillegg er det to års aldersforskjell på brødrene, noe som man absolutt må ta med i betraktning. Aldersmessig ville W hatt bedre verktøy til å håndtere et sånt traume vs broren som var 2 år yngre. Jeg mener at Harry burde oppsøkt/fått bedre hjelp i stedet for å skrive bok, lage Netflix-serie etc, men det er tydelig ut fra det han fokuserer på at det gjenstår mye bearbeiding. Det ensidige fokuset på hvor slemme og farlige pressen er og hvordan de drepte moren, kan ikke være enkelt verken for ham eller de rundt ham. Det med Harry som henger ut familien sin er bare ufint og virker kvalmt. Altså, jeg mistet faren min da jeg var 8, men har ikke slitt med det hele livet selv om det var et brått dødsfall. Ingen snakket med meg om det, det var ikke vanlig på 90-tallet like mye som nå. Jeg går ikke rundt og sutrer over det, eller bebreider familiemedlemmer fordi jeg ikke fikk nok klemmer etterpå. Synes at Charles burde bare fjerne titlene Harry og Meghan har. De bruker jo masse tid på å henge ut og kritisere kongefamilien, hvor grusom "institusjonen" er. Så hvorfor vil de ha titlene fremdeles? Svaret er selvfølgelig penger, utrolig hyklerske og grådige. Håper de titlene fjernes, og at media mer og mer bare ignorerer denne sinte, bitre personen Harry. Misliker folk som går rundt med sånt sinne hele tiden, veldig lite attraktivt og veldig usympatisk. Han sa de ville ha privatliv, men oppsøker media nærmest konstant. Uten titler(håper jeg) og med bare hat på menyen blir de forhåpentligvis uinteressante etterhvert. 18 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10. januar 2023 #366 Del Skrevet 10. januar 2023 LillaGorilla<3 skrev (2 timer siden): Alle som unnskylder all oppførsel med at han mistet moren sin i ung alder- har dere glemt at William gjorde akkurat det samme? Nettopp. Er bare Harry som går rundt med et sånt ekstremt sinne og vil ha en offerrolle, sånne folk er bare plagsomme og bitre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 10. januar 2023 #367 Del Skrevet 10. januar 2023 Det jeg sitter igjen med etter å ha sett episodene som er lagt ut av Netflix -serien, helt uten å ta side i konflikten, er en enda sterkere overbevisning om at monarkiet må avskaffes. En mer utdatert og menneskefientlig institusjon skal man lete lenge etter. Dette blir man født inn i, og det må man forholde seg til resten av livet, enten man er inne eller ute. At noen få mennesker skal ses på som opphøyde på grunnlag av familien de er født eller giftet inn i, ha materielle privilegier de fleste andre bare kan drømme om, samtidig som de er fratatt retten til privatliv og selvbestemmelse hører ikke hjemme i et moderne, sivilisert samfunn. Fyttirakkern. Slipp dem alle fri!! 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 10. januar 2023 #368 Del Skrevet 10. januar 2023 https://www.vg.no/rampelys/bok/i/4ob2Gq/us-weekly-prins-harry-bretter-ut-stygg-krangel-med-hertuginne-meghan-i-selvbiografien-spare Dette er jo bare komisk. Men seriøst, når så mye av en bok blir lekket før utvgivelse slik det har vært til nå, er det egentlig noe vits å kjøpe boken? akkurat som Johaug-boken der alt blir dryppet på forhånd. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10. januar 2023 #369 Del Skrevet 10. januar 2023 Minitroll skrev (6 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/bok/i/4ob2Gq/us-weekly-prins-harry-bretter-ut-stygg-krangel-med-hertuginne-meghan-i-selvbiografien-spare Dette er jo bare komisk. Men seriøst, når så mye av en bok blir lekket før utvgivelse slik det har vært til nå, er det egentlig noe vits å kjøpe boken? akkurat som Johaug-boken der alt blir dryppet på forhånd. Nei, spar de pengene til noe annet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 10. januar 2023 #370 Del Skrevet 10. januar 2023 Malum skrev (16 minutter siden): Det jeg sitter igjen med etter å ha sett episodene som er lagt ut av Netflix -serien, helt uten å ta side i konflikten, er en enda sterkere overbevisning om at monarkiet må avskaffes. En mer utdatert og menneskefientlig institusjon skal man lete lenge etter. Dette blir man født inn i, og det må man forholde seg til resten av livet, enten man er inne eller ute. At noen få mennesker skal ses på som opphøyde på grunnlag av familien de er født eller giftet inn i, ha materielle privilegier de fleste andre bare kan drømme om, samtidig som de er fratatt retten til privatliv og selvbestemmelse hører ikke hjemme i et moderne, sivilisert samfunn. Fyttirakkern. Slipp dem alle fri!! Helt enig. Utdatert for lenge siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 10. januar 2023 #371 Del Skrevet 10. januar 2023 (endret) Det er jo et tankekors at både Harry og Megan har brutt med familiene på hver sin side. Det må bli ensomt for barna deres helt uten onkler, tanter, søskenbarn eller besteforeldre. Håper de trekker seg ut av offentligheten og at de er i stand til å skape seg inntekter på annet vis enn ved å brette ut seg selv og andre i mediene. Det er nedverdigende for alle involverte, og det finnes kun tapere i denne saken. Endret 10. januar 2023 av Rastebenk 20 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 10. januar 2023 #372 Del Skrevet 10. januar 2023 Minitroll skrev (1 time siden): Men seriøst, når så mye av en bok blir lekket før utvgivelse slik det har vært til nå, er det egentlig noe vits å kjøpe boken? akkurat som Johaug-boken der alt blir dryppet på forhånd. Vil tro de har tapt mye på lekkasjene - som sikkert, iflg Harry, var et komplott fra kongefamilien det også. Har ikke fulgt med på hvordan pressedekningen i USA har vært - hvis den har vært like massiv som i UK, så er det vel bare evt hardcore-fans som er markedet. Hvis de finnes fremdeles vel og merke. Ser for meg en rekke nye søksmål - for de må ha tapt noe enormt med penger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 10. januar 2023 #373 Del Skrevet 10. januar 2023 Jepp… satt ned til halv pris allerede https://www.mirror.co.uk/news/royals/prince-harrys-book-slashed-half-28915391 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 10. januar 2023 #374 Del Skrevet 10. januar 2023 Nana skrev (9 minutter siden): Vil tro de har tapt mye på lekkasjene - som sikkert, iflg Harry, var et komplott fra kongefamilien det også. Har ikke fulgt med på hvordan pressedekningen i USA har vært - hvis den har vært like massiv som i UK, så er det vel bare evt hardcore-fans som er markedet. Hvis de finnes fremdeles vel og merke. Ser for meg en rekke nye søksmål - for de må ha tapt noe enormt med penger. Det er nok forlaget som taper mest. Harry har fått forhåndsbetalt av dem: »Harry har, enligt uppgifter, fått ett förskott på åtminstone 20 miljoner pund, motsvarande drygt 250 miljoner kronor, för boken ”Spare”.» https://www.gp.se/nyheter/världen/nu-släpps-prins-harrys-bok-spare-här-är-avslöjandena-1.89552198 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 10. januar 2023 #375 Del Skrevet 10. januar 2023 M** skrev (17 timer siden): Fra Harys intervju: "Harry told Mr Bradby: 'You speak to any other mixed race couple around the world, and you will probably find that the white side of the family have either openly discussed it, or secretly discussed "What are the kids gonna look like?"" Seriøst; Er ikke spekulasjoner, nysgjerrighet og snakk rundt barnets potensielle utseende noe som blir diskutert blant absolutt alle par og absolutt alle familier som skal få et nytt familiemedlem i hele verden? Man prøver å se for seg den lille som kommer med forventning? Jeg snakket med mine barn om dette før babyen var født. Vi var spente på om barna ville få blå eller brune øyne, lyst eller mørkt hår. Nesa til far eller nesa til mor. Helt 100% sikkert hadde vi snakket om hudfarge også om noen av foreldrene var mørke i huden, uten at det er rasistisk ment. For meg ville dette vært helt naturlig å snakke om. 27 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M** Skrevet 10. januar 2023 #376 Del Skrevet 10. januar 2023 Eva-Lena skrev (12 minutter siden): Jeg snakket med mine barn om dette før babyen var født. Vi var spente på om barna ville få blå eller brune øyne, lyst eller mørkt hår. Nesa til far eller nesa til mor. Helt 100% sikkert hadde vi snakket om hudfarge også om noen av foreldrene var mørke i huden, uten at det er rasistisk ment. For meg ville dette vært helt naturlig å snakke om. Min erfaring er at alle snakker på den måten, ofte med humor. Typ "Håper h*n slipper å få nesa mi", tror h*n får øynene dine", "tror h*n får din hårfarge og mine krøller", "satser på at han får mine kreative evner", "h*n blir nok rødhåret med to så lyse foreldre" osv osv. Dette tror jeg både de aller fleste par selv gjør - samtidig som familie også spekulerer mer eller mindre åpenlyst. Det er ikke negativt, og det har i de fleste tifeller ingenting med rase å gjøre. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 10. januar 2023 #377 Del Skrevet 10. januar 2023 Eva-Lena skrev (19 minutter siden): Jeg snakket med mine barn om dette før babyen var født. Vi var spente på om barna ville få blå eller brune øyne, lyst eller mørkt hår. Nesa til far eller nesa til mor. Helt 100% sikkert hadde vi snakket om hudfarge også om noen av foreldrene var mørke i huden, uten at det er rasistisk ment. For meg ville dette vært helt naturlig å snakke om. Ja, dette er jo helt normalt. Her er både jeg og mannen lyse i huden, men har ulike hudtyper. Den ene blir lett rød og solbrent mens den andre fort får fin brunfarge i solen. Vi var nysgjerrige på hva ungen vår kom til å ende opp med 😅 At man lurer på hva ungen arver av utseende trenger ikke ha noe med rasisme å gjøre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 10. januar 2023 #378 Del Skrevet 10. januar 2023 Krølltopp1 skrev (15 timer siden): Skjønner ikke hvordan han kan sammenligne Meghan med Diana. Meghan er da ikke noe spesielt. 😅 Helt enig. Meghan er mange lysår fra å være like populær som Diana var. Virker som Harry lever gjennom sin mors tragiske bortgang. Han vrir den kluten hele tiden (den må da snart være knusktørr), jeg tør påstå at Meghan aldri kommer i nærheten av den populariteten til Diana noensinne. Både M og H graver sin egen grav for hvert intervju, bok, enhver uttalelse vedr dette temaet. Meghan taper ikke en dritt på dette, Harry blir stående på egne bein den dagen forholdet går til helvete. Da skal det ikke overraske meg om Meghan da utleverer H etter alle kunstens regler. Da tjener hin sine nye millioner av dollar på å henge ut Harry og hele hans slekt. Meghan virker som en skikkelig utspekulert bitch, men Harry er nok fremdeles forelsket og ser ikke noe galt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 10. januar 2023 #379 Del Skrevet 10. januar 2023 (endret) M** skrev (3 timer siden): Min erfaring er at alle snakker på den måten, ofte med humor. Typ "Håper h*n slipper å få nesa mi", tror h*n får øynene dine", "tror h*n får din hårfarge og mine krøller", "satser på at han får mine kreative evner", "h*n blir nok rødhåret med to så lyse foreldre" osv osv. Dette tror jeg både de aller fleste par selv gjør - samtidig som familie også spekulerer mer eller mindre åpenlyst. Det er ikke negativt, og det har i de fleste tifeller ingenting med rase å gjøre. Purple Basil skrev (3 timer siden): Ja, dette er jo helt normalt. Her er både jeg og mannen lyse i huden, men har ulike hudtyper. Den ene blir lett rød og solbrent mens den andre fort får fin brunfarge i solen. Vi var nysgjerrige på hva ungen vår kom til å ende opp med 😅 At man lurer på hva ungen arver av utseende trenger ikke ha noe med rasisme å gjøre. Helt enig med dere begge to. At kongefamilien har snakket om dette tviler jeg ikke på, men at H og M finner det rasistisk klarer jeg ikke forstå. Hva sa de eller gjorde de da hudfargen ble nevnt? Tok de ett oppgjør der, var de enig om at det blir spennende å se når babyen er født? Eller så M og H en mulighet allerede her til å kunne tjene penger på å slengen dritt om kongefamilien. Hadde de ikke vist den interessen for hudfargen og generellt andre ting, så hadde vel det vært galt også. Jeg trur det er vanskelig å gjøre M og H fornøyde og jeg tør påstå at M er primus motor fordi hun ikke taper noe på dette. Endret 10. januar 2023 av Eva-Lena Skrivefeil 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 10. januar 2023 #380 Del Skrevet 10. januar 2023 (endret) 3 hours ago, Lothlorien- said: Nettopp. Er bare Harry som går rundt med et sånt ekstremt sinne og vil ha en offerrolle, sånne folk er bare plagsomme og bitre. Jeg tror at det er flere sider av denne situasjonen, men vi vet ingenting om Harry har begrunnelse for hans følelser. Jeg dømmer ikke Harry pga dette. Dømmer heller ikke kongehuset i England. Tror at det kan muligens ha oppstått en konflikt desverre. Dette er gjerne meget privat og. Det er nok ikke lett å ha kongelige roller på toppen av alt. Endret 10. januar 2023 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå