Gå til innhold

Harry & Meghan

Nattens rytter

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper ikke at Meghan ikke «visste» hun var halvt svart. Hun har naturlig afro, på et eller annet tidspunkt bestemte hun seg for å være mer hvit og rette ut håret. Hele tiden. Det er klart at M&H må finne på *noe* for å lage drama, gjøre seg interessante og forsøke å få sympati for tullet sitt.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om et bilde jeg så, var fotoshoppet. Det er ikke lett å være sikker på slikt. Men det så virkelig ut som om hun hadde brukt spraytan, for å bli brunere.

For å kunne snakke høyere om rasisme? Hun var ikke mørk nok til å se forskjell på henne og en italiensk kvinne?

Jeg så ikke på henne som en african-american, når jeg så de første bildene. Jeg ser det fremdeles ikke. Søreuropeiske aner, tenkte jeg. Eventuelt noe slekt fra Brasil, Venezuela eller lignende. Men farget? Afrika? Ser ingen ting av det.

Googler man meghan markle spray tan så er hun påfallende mørkere på noen bilder.

https://pbs.twimg.com/media/FhSd9B0WYAAt967?format=jpg&name=large

Det er spesielt 1 bilde i rød ballkjole hvor hun virkelig ser ut som om hun er brunfarget.

Men her? Nydelig fransk, spansk eller italiensk slekt, ville jeg trodd.

FfYDxJNVEAAWnjD?format=jpg&name=large

Endret av ops2
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på serien suit, og kjente henne derfra. Var overrasket jeg også da jeg leste at hun har mørkhudet mor. Hadde aldri gjettet på afroamerikaner, nei. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakket vel om at de ikke ønsket å være en del av denne familien lenger, eller gjøre noen av oppgavene som fulgte med.. De ønsket seg visst langt større frihet, og fullstendig uavhengig fra resten av familien. Men så snur Harry fullstendig rundt og sutrer over at familien "financially cut him off" etter at han sluttet å være med på noen av familiens oppgaver. Forventet han virkelig at familien skulle fortsette å betale ham flere millioner i året for resten av livet (pluss sørge for gratis reiser over hele verden, gratis sted å bo, og så videre) lenge etter at han meldte seg ut av samtlige arbeidsoppgaver? Gud forby at han faktisk blir nødt til å bruke av hans egne millioner for en gangs skyld.

Hvis du velger å slutte i jobben din, og så reiser du for å bosette deg i et helt annet land. Så begynner du å klage på internasjonal TV, skriver bøker og så videre, bare for å klage over hvor ille denne jobben din var, og at du visstnok aldri likte deg i det hele tatt der. Ville du likevel forventet at denne arbeidsgiveren skulle fortsette å gi deg lønn for resten av livet, lenge etter at du valgte å slutte der?

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om et bilde jeg så, var fotoshoppet. Det er ikke lett å være sikker på slikt. Men det så virkelig ut som om hun hadde brukt spraytan, for å bli brunere.

For å kunne snakke høyere om rasisme? Hun var ikke mørk nok til å se forskjell på henne og en italiensk kvinne?

Jeg så ikke på henne som en african-american, når jeg så de første bildene. Jeg ser det fremdeles ikke. Søreuropeiske aner, tenkte jeg. Eventuelt noe slekt fra Brasil, Venezuela eller lignende. Men farget? Afrika? Ser ingen ting av det.

Googler man meghan markle spray tan så er hun påfallende mørkere på noen bilder.

Det er spesielt 1 bilde i rød ballkjole hvor hun virkelig ser ut som om hun er brunfarget.

Hun har så rare bein. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår faktisk ikke kritikken mot Harry (eller Henry som han faktisk heter) og spesielt Meghan. 

For det første så er hun ikke vokst opp med kongelig etikette. Og det er sykt mye regler. Samt dette voldsomme presset fra media som kun retter et kritisk blikk mot alt hun gjør feil. Ikke et ord om det hun gjør riktig. 

Nå har jeg sett igjennom 3 episoder av dokumentaren . Og foreløpig kan jeg ikke si at noe galt er sagt om noen. Det er redegjort for hvordan kongehuset i England fungerer fra innsiden i visse settinger. Og det er da ikke noe nytt.  Det kom jo frem også under sykt dårlig behandling Diana fikk. Som praktisk talt ble kastet ut til ulvene. 

Jeg har vokst opp med mye Diana og gutta hennes i monitor og media generelt, siden tiden før datamaskin.  

Jeg har sett en gutt, som mistet sin mor u tidlig alder, og som gikk ut på skrå planet en tid med rus og uvøren oppførsel.  Jeg vet ikke selv faktisk,  hvordan jeg hadde taklet paoarazzier osv iht å samarbeide med de, da oppførsel deres til slutt tok livet av mora hans.  Å gi fingern til disse,  ble jo Harry rakket ned på, jeg digget det bildet. Fordi jeg støttet den fingeren 100%. 

Å vokse opp med kronisk kritisk blikk  i offentlig lys kan da umulig ha vært lett å leve med.

Ut fra dokumentaren så ser jeg en sterk kjærlighets historie dem imellom.  Og jeg forstår Harry sin frykt for familien sin,  å han ser oppførsel moren hans ble utsatt for gjenoppstå for sin kone. Og seg selv . 

Jeg digger begge to,  som snakker ut, sier fra og har gode holdninger, som begge deler med hverandre.  

Jeg digger Harry,  for å være åpen om å ha utviklet sitt tidligere rasisistisje syn, til å forstå at det var rasistisk.  Jeg tenkte wow, du er enda større mann enn jeg tenkte . 

Det er mye de ikke sier og mye de pynter på. Men det ser jeg som en form for respekt for kongehuset. Dette kunne ha blitt en lykkeligere slutt på historien,  om familien og media hadde gitt litt rom for å tilpasse seg. 

Bagateller som feil kjole, og feil hatt blir jo blåst opp av proporsjoner, og skulle nesten tro noen døde. Så krise er det faktisk ikke å velge feil hatt.

Diana ble også hatet av familien for sitt engasjement for bla aids rammede  og vinnende vesen. Kan huske overskrifter , som at hun stjal oppmerksomhet fra Charles og øvrig kongelige. Meghan ble nå sammenlignet med Diana.  Og like etterpå, startet media hetsen mot henne. Så noen trekker i noen tråder for at ikke England skal få en ny Diana  tenker jeg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
viren skrev (13 timer siden):

Jeg kjøper ikke at Meghan ikke «visste» hun var halvt svart. Hun har naturlig afro, på et eller annet tidspunkt bestemte hun seg for å være mer hvit og rette ut håret. Hele tiden. Det er klart at M&H må finne på *noe* for å lage drama, gjøre seg interessante og forsøke å få sympati for tullet sitt.

Hun visste jo hva hun var, men hadde aldri hatt behov for å tenke på det som et problem eller definere noe- for der hun bodde var det ikke et problem. Men hun sier og at hun ikke passet i noen boks som hverken hvit eller farget og at folk ofte gikk utifra at hun var hvit.

Det var ikke før hun møtte Harry, at media i England begynte å fokusere på at hun var halvt svart.
Mange skjønner ikke dette, men hvis det var meg som flyttet til f eks et afrikansk land og fokuset ble på at jeg var hvit, eller halvt hvit, og privilegert, i en ubehagelig tone, så hadde jeg virkelig ikke likt det. Og når det i tillegg kom mange drapstrusler mot meghan og mye annet, så har jeg null problemer med å forstå at det var veldig skremmende for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (14 timer siden):

De snakket vel om at de ikke ønsket å være en del av denne familien lenger, eller gjøre noen av oppgavene som fulgte med.. De ønsket seg visst langt større frihet, og fullstendig uavhengig fra resten av familien. Men så snur Harry fullstendig rundt og sutrer over at familien "financially cut him off" etter at han sluttet å være med på noen av familiens oppgaver. Forventet han virkelig at familien skulle fortsette å betale ham flere millioner i året for resten av livet (pluss sørge for gratis reiser over hele verden, gratis sted å bo, og så videre) lenge etter at han meldte seg ut av samtlige arbeidsoppgaver? Gud forby at han faktisk blir nødt til å bruke av hans egne millioner for en gangs skyld.

Hvis du velger å slutte i jobben din, og så reiser du for å bosette deg i et helt annet land. Så begynner du å klage på internasjonal TV, skriver bøker og så videre, bare for å klage over hvor ille denne jobben din var, og at du visstnok aldri likte deg i det hele tatt der. Ville du likevel forventet at denne arbeidsgiveren skulle fortsette å gi deg lønn for resten av livet, lenge etter at du valgte å slutte der?

Det er jo egentlig mye verre. For det er ikke familien som betaler for han, det er det britiske folket som til syvende og sist betaler for hans utgifter. De samme som nå fryser og har det veldig utfordrende. 

Han sutrer over at det britiske folk ikke betaler for han-  når han IKKE bidrar til landet. Kongefamilien sin største jobb er jo å holde landet samlet og moralen oppe. Vi kan kanskje tenke at han gjør det motsatte nå. 

Harry dro til Canada og senere Hollywood, og hadde således ikke tenkt å bidra med de kongelige plikter som de hadde påtatt seg som Duke of Sussex. De flyttet ut av landet og ville ikke gjøre jobben sin. Da ville jo selvsagt ikke britene betale for dem. Faren, nåværende konge ville jo sikkert det- det er hans sønn. Dronningen måtte sette foten ned. Enten deltar du i dine plikter som kongelig, eller så mottar du ikke kongelig apansasje. 

Det er dette han sutrer over. "Pappa og skattebetalerne gir meg ikke penger lenger" Det britiske folket er vant til å ha en dronning som setter plikten foran seg selv. Det har aldri vært noe føleri og stakkars meg fra henne, og da når disse to kommer og selger ut både seg selv, ræva si, broren sin, bestemor og bestefar for penger fra Netflix...så slår det nok ekstra hardt. 

Det er veldig lite verdighet i det. Zero class, som mange engelskmenn sier nå. 

Dronningen hadde plikten til nasjonen og folket over sine egne private ønsker. I 70 år satte hun plikten først. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (18 timer siden):

Jeg må bare få lov til å si her at Meghan har fått ufortjent mye pepper for å ikke ha tenkt på at hu er afroamerikansk eller black.

Men jeg har en god venn som er halvt afrikansk og halvt norsk. Hun har blitt oppdratt veldig norskt og har opplevd lite eller ikke noe rasisme. Hun har norske tradisjoner og er jo norsk på innsiden og ganske lys i tillegg. Hun hadde egentlig aldri tenkt over det sånn sett før hun begynte på nye skole og alle på skolen gjorde en greie ut av det. Da oppdaget hun at jo hun er annerledes og fikk føle på det. Så det kan skje. Og selvfølgelig når man blir klar over det, så kan det jo bli en hjertesak og virkelig åpne øynene opp for at det faktisk er en greie. Hvorfor betviler dere det egentlig? Det skjer jo støtt og stadig. Ikke alle utenlandske foreldre er gode på å holde på afrikansk identitet. Spesielt for de som kom på tidlig åtti og nitti tall, da afrikanske mødre ble lært til å være så norske som mulig av norske naboer. Det er ikke alle som ser seg selv i speilet og konstaterer at; jo jeg er mørk og afrikansk. Mye handler jo også om hvordan miljø har behandlet en og hvordan man føler seg på innside. Det er først når andre gjør deg oppmerksom på at man er annerledes, ja så blir det jo en issue. 

Stor forskjell på å vokse opp som halvt afrikansk i et ganske så hvitt Norge, og å vokse opp som halvt afrikansk i et veldig "svart" nabolag i et veldig rasedelt USA. Det kan faktisk ikke sammenlignes. Hvis du ser på bildene fra hun er barn ser du at hun går med fletter som er typisk for afroamerikanere, noe hvite ikke kan bruke uten å bli beskyldt for rasisme og kulturell appropriasjon. Jeg tror hun har kjørt megakynisk på det med raseperspektiv, det er (dessverre) en rask måte å få sympati og stoppe motstandere på. Det å beskylde noen for noe som ikke er sant gjør at man diskuterer helt andre ting enn det som faktisk er utfordringen.

For øvrig syne jeg ikke de kom veldig godt ut av dette. Harry fremstår som om han ikke har fått bearbeidet sorgen over moren, og er desperat etter å få seg en partner. Så desperat at han er villig til å ofre hele familien sin for å få det til, og det tror jeg han skal får angre på, for jeg tipper det forholdet ikke varer evig. Meghan virker å være mest opptatt av å kjenne de riktige menneskene og kunne skryte av hvem hun omgås. Hun fremstår svært eiesyk ovenfor Harry, er ganske nedlatende ovenfor familien hans og monarkiet, som strengt tatt er en kulturell ting hun ikke forstår. Hun gir litt sånn "se på meg, se så pen jeg er, se så vellykket jeg er"- vibber ala Regina George. Og det at hun dropper å invitere niesen fordi det tar seg dårlig ut, altså  for noe tull! Har du det minste bein i nesen så inviterer du en niese du har godt kontakt med, og står for den avgjørelsen. Underbygger bare at for de to er image alt. Den som kom beste ut av hele dokumentaren var moren til Meghan, hun virker som en flott dame. 

Og så må jeg bare si, Harry er den siste av de kongelige søskenbarna i den generasjonen til å finne partner (med unntak av Edward sine som fremdeles er svært unge), og ingen av de andre har slitt med kongefamilien, rutiner og protokoller, hierarki ect. det har gått helt fint. Grunnen til at det ikke går fint for Meghan er at noen andre er i fokus. Det er også ganske åpenbart at de andre søskenbarna har en hel del med hverandre å gjøre, det ser man bl.a. på hvor tett og kjent deres barn er igjen. Hverken Mike Tindall, Autumn Kelly, Jack Brooksbank, Edoardo Mapelli Mozzi eller Kate Middelton har hatt så store problemer med å tilpasse seg som Meghan åpenbart har. Når en person har problemer med alle, så er det på tide å se seg i speilet fremfor å si at det er alle andres skyld.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (13 minutter siden):

Stor forskjell på å vokse opp som halvt afrikansk i et ganske så hvitt Norge, og å vokse opp som halvt afrikansk i et veldig "svart" nabolag i et veldig rasedelt USA. Det kan faktisk ikke sammenlignes. Hvis du ser på bildene fra hun er barn ser du at hun går med fletter som er typisk for afroamerikanere, noe hvite ikke kan bruke uten å bli beskyldt for rasisme og kulturell appropriasjon. Jeg tror hun har kjørt megakynisk på det med raseperspektiv, det er (dessverre) en rask måte å få sympati og stoppe motstandere på. Det å beskylde noen for noe som ikke er sant gjør at man diskuterer helt andre ting enn det som faktisk er utfordringen.

For øvrig syne jeg ikke de kom veldig godt ut av dette. Harry fremstår som om han ikke har fått bearbeidet sorgen over moren, og er desperat etter å få seg en partner. Så desperat at han er villig til å ofre hele familien sin for å få det til, og det tror jeg han skal får angre på, for jeg tipper det forholdet ikke varer evig. Meghan virker å være mest opptatt av å kjenne de riktige menneskene og kunne skryte av hvem hun omgås. Hun fremstår svært eiesyk ovenfor Harry, er ganske nedlatende ovenfor familien hans og monarkiet, som strengt tatt er en kulturell ting hun ikke forstår. Hun gir litt sånn "se på meg, se så pen jeg er, se så vellykket jeg er"- vibber ala Regina George. Og det at hun dropper å invitere niesen fordi det tar seg dårlig ut, altså  for noe tull! Har du det minste bein i nesen så inviterer du en niese du har godt kontakt med, og står for den avgjørelsen. Underbygger bare at for de to er image alt. Den som kom beste ut av hele dokumentaren var moren til Meghan, hun virker som en flott dame. 

Og så må jeg bare si, Harry er den siste av de kongelige søskenbarna i den generasjonen til å finne partner (med unntak av Edward sine som fremdeles er svært unge), og ingen av de andre har slitt med kongefamilien, rutiner og protokoller, hierarki ect. det har gått helt fint. Grunnen til at det ikke går fint for Meghan er at noen andre er i fokus. Det er også ganske åpenbart at de andre søskenbarna har en hel del med hverandre å gjøre, det ser man bl.a. på hvor tett og kjent deres barn er igjen. Hverken Mike Tindall, Autumn Kelly, Jack Brooksbank, Edoardo Mapelli Mozzi eller Kate Middelton har hatt så store problemer med å tilpasse seg som Meghan åpenbart har. Når en person har problemer med alle, så er det på tide å se seg i speilet fremfor å si at det er alle andres skyld.

Jeg synes også at det var fryktelig dårlig gjort å ikke invitere niesen. Man ser i intervjuet hvor såret og lei seg hun er over det. Faren til Meghan valgte selv å ikke komme. Om søsteren ikke ville eller ikke fikk lov, syns jeg ikke kom så tydelig frem. Men hun og Megan hadde i hvert fall en offentlig konflikt. Mens stakkars niesen, som Meghan ser på som en yngre søster, hun fikk ikke komme pga sin biologiske mor. En biologisk mor som hun ikke har bodd sammen med siden hun var to år. 

Så utrolig smålig av Meghan! Og en sikker måte for å dytte bort niesen, som hun skryter av å ha/hatt et nært forhold til.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelske tabloider har sikkert vært ufine mot Meghan. Det samme har garantert «The firm». Likevel er de tre første episodene av denne «dokumentaren» noe av det pinligste…  Her sitter to overpriviligerte mennesker og sutrer, hjelpe meg så kleint. Jeg tror Harry har mange ubearbeidede følelser. At han nå henger ut familien sin og landet sitt for hele verden er nok kroken på døra for ham, jeg tror døren er lukket, og at det ikke er noen vei tilbake. På samme måte som kong Edward VIII ble frosset ut etter abdikasjonen. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (8 minutter siden):

Jeg synes også at det var fryktelig dårlig gjort å ikke invitere niesen. Man ser i intervjuet hvor såret og lei seg hun er over det. Faren til Meghan valgte selv å ikke komme. Om søsteren ikke ville eller ikke fikk lov, syns jeg ikke kom så tydelig frem. Men hun og Megan hadde i hvert fall en offentlig konflikt. Mens stakkars niesen, som Meghan ser på som en yngre søster, hun fikk ikke komme pga sin biologiske mor. En biologisk mor som hun ikke har bodd sammen med siden hun var to år. 

Så utrolig smålig av Meghan! Og en sikker måte for å dytte bort niesen, som hun skryter av å ha/hatt et nært forhold til.

Det var vel til hennes eget beste. Det hadde ikke vært sikkert og trygt for henne å komme. Jeg tolket det dit at hun var lei seg pga situasjonen gjorde det slik at hun ikke kunne komme. Ikke pga at de måtte si det ikke var så lurt. 

Søstera hennes hadde neimen ikke jeg bedt heller, slik hun løper i media, og med dårlige forsøk, (desverre mange som biter på) , prøver å fremstå selv som en helgen,  samtidig som hun henger ut søstera si, som hun ikke kjenner engang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Det var vel til hennes eget beste. Det hadde ikke vært sikkert og trygt for henne å komme. Jeg tolket det dit at hun var lei seg pga situasjonen gjorde det slik at hun ikke kunne komme. Ikke pga at de måtte si det ikke var så lurt. 

Søstera hennes hadde neimen ikke jeg bedt heller, slik hun løper i media, og med dårlige forsøk, (desverre mange som biter på) , prøver å fremstå selv som en helgen,  samtidig som hun henger ut søstera si, som hun ikke kjenner engang 

Hvorfor skulle det ikke være trygt for niesen å komme? Sikkerhetsoppbudet var da enormt rundt arrangementet! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være trygt for niesen å komme? Sikkerhetsoppbudet var da enormt rundt arrangementet! 

Så du ikke dokumentaren og hvordan media behandlet meghans slektninger.  Det ville ha krevd mye sikkert,  som hun mest sannsynlig ikke hadde krav på å få. Media hadde jo allerede, plaget henne hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ops2 skrev (15 timer siden):

Hvorfor mener du det må skyldes spraytan at hun er brunere på noen bilder enn andre? Den skjønte jeg ikke?

Meghan er da fra naturens side utstyrt med mer melanin og gener for å bli brun enn du (?) og jeg er. Så er hun ute i solen så blir hun jo brunere som alle andre. Sannsynligvis lettere enn oss hvite, kjappere farge ved å være i sola.

Uansett er vel dette en naturlig grunn til at hun noen ganger er blekere eller brunere enn andre på bilder, som kanskje er knipset uker og måneder i fra hverandre. Eller dager.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Krokenguri said:

Jeg forstår faktisk ikke kritikken mot Harry (eller Henry som han faktisk heter) og spesielt Meghan. 

For det første så er hun ikke vokst opp med kongelig etikette. Og det er sykt mye regler. Samt dette voldsomme presset fra media som kun retter et kritisk blikk mot alt hun gjør feil. Ikke et ord om det hun gjør riktig. 

Nå har jeg sett igjennom 3 episoder av dokumentaren . Og foreløpig kan jeg ikke si at noe galt er sagt om noen. Det er redegjort for hvordan kongehuset i England fungerer fra innsiden i visse settinger. Og det er da ikke noe nytt.  Det kom jo frem også under sykt dårlig behandling Diana fikk. Som praktisk talt ble kastet ut til ulvene. 

Jeg har vokst opp med mye Diana og gutta hennes i monitor og media generelt, siden tiden før datamaskin.  

Jeg har sett en gutt, som mistet sin mor u tidlig alder, og som gikk ut på skrå planet en tid med rus og uvøren oppførsel.  Jeg vet ikke selv faktisk,  hvordan jeg hadde taklet paoarazzier osv iht å samarbeide med de, da oppførsel deres til slutt tok livet av mora hans.  Å gi fingern til disse,  ble jo Harry rakket ned på, jeg digget det bildet. Fordi jeg støttet den fingeren 100%. 

Å vokse opp med kronisk kritisk blikk  i offentlig lys kan da umulig ha vært lett å leve med.

Ut fra dokumentaren så ser jeg en sterk kjærlighets historie dem imellom.  Og jeg forstår Harry sin frykt for familien sin,  å han ser oppførsel moren hans ble utsatt for gjenoppstå for sin kone. Og seg selv . 

Jeg digger begge to,  som snakker ut, sier fra og har gode holdninger, som begge deler med hverandre.  

Jeg digger Harry,  for å være åpen om å ha utviklet sitt tidligere rasisistisje syn, til å forstå at det var rasistisk.  Jeg tenkte wow, du er enda større mann enn jeg tenkte . 

Det er mye de ikke sier og mye de pynter på. Men det ser jeg som en form for respekt for kongehuset. Dette kunne ha blitt en lykkeligere slutt på historien,  om familien og media hadde gitt litt rom for å tilpasse seg. 

Bagateller som feil kjole, og feil hatt blir jo blåst opp av proporsjoner, og skulle nesten tro noen døde. Så krise er det faktisk ikke å velge feil hatt.

Diana ble også hatet av familien for sitt engasjement for bla aids rammede  og vinnende vesen. Kan huske overskrifter , som at hun stjal oppmerksomhet fra Charles og øvrig kongelige. Meghan ble nå sammenlignet med Diana.  Og like etterpå, startet media hetsen mot henne. Så noen trekker i noen tråder for at ikke England skal få en ny Diana  tenker jeg. 

Men det er jo nettopp hykleriet folk reagerer på. Harry og Meghan preker i vei, og gjør stikk motsatt selv. De gnåler om privatliv, og å "beskytte familien sin" samtidig som de gjør ALT får å være i media. Talkshow, magasiner, realityshow på Netflix, de er så tonedøve og selvhøytidelige at det gjørt vondt å se. 

Sammenligningen med Diana er latterlig, Harry er nr.5 arverekkefølgen, og med Charles plan for et smidigere og mindre kongefamilie så ville det ikke være store roller å fylle for Harry og Meghan. Og personlig, tror jeg det er nettopp det som er en av grunnene til at de virker så bittre. Harrys biografi har også tittelen "Spare." Begge to virker utrolig sinte og bitre,

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2022 at 9:58 AM, Paperwall said:

Jeg siterte en bruker som hevdet at hun alltid har identifisert seg som afroamerikaner, noe som ikke stemmer. Som du selv skriver, det var ikke engang et tema i oppveksten hennes. Det var først - hevder hun - når hun begynte å date Harry at hun ble oppmerksom på hennes afroamerikanske bakgrunn. Noe jeg for øvrig stusser på, synd det er litt rart at en kvinne i 30-årene aldri har reflektert over dette, men det var først da hun giftet seg inn i den «rasistiske» europeiske kongefamilien at hun kjente på rasisme. 

Hun vokste opp i California, er vel ikke veldig rart at hudfargen hennes ikke akkurat var noe hun trengte å fokusere på, hadde vært noe annent om det var snakk om Oklahoma. Tror du misforstår uttalesene hennes, det er klart hun var fullstendig klar over at moren hennes er svart og faren hvit. Men hun er lys i huden, og med rett hår er det ikke en selvfølge å se at hun er halvt svart. Hun er det mange i USA omtaler som "White passing," og har nok aldri blitt behandlet på samme måte som en mørk afroamerikaner. Så ja, at det kan ha vært et lite sjokk å plutselig bli kjent som "prinsens svarte kjæreste"  har jeg ikke vanskeligheter med å se for meg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (33 minutter siden):

Det har stått i engelske aviser at det var Meghans avgjørelse å ikke be niesen. Det ble fra hoffet, ikke lagt føringer at hun ikke burde bli invitert. Meghan stod fritt til å be hvem hun ville.

Bortsett fra sin egen mor, så var det ingen fra Meghans familie som var invitert. Hun ba kjendisvenner. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...