Knøttet Skrevet 10. desember 2005 #1 Skrevet 10. desember 2005 Hei! Jeg er noe misfornøyd med magen min, jeg er ikke feit eller noe (164cm høy og ca 57kg, mye eller?) Men det eneste jeg virkelig kunne tenkt meg å rette på er magen min. Er det vanlig å ha en slags liten "kul" på magen, under navlen? Magen min går inn ved navlen og ut igjen under navnlen .. Hvordan kan jeg få en flatere mage, helst uten å slite meg heeelt ut ?
~sikka~ Skrevet 10. desember 2005 #2 Skrevet 10. desember 2005 Tror det er noen som bare er sånn jeg, er visst ganske vanlig.. selv har jeg en mage som er helt flat. Det kan jo kanskje hjelpe med diverse typer sit-ups. Vanskelig å si om du veier mye, vet jo ikke noe om beinbygningen din, men det kan høres ut som du har ett par kg ekstra ja. Prøv å tren litt og spis sunnere. Kanskje kroppen strammer seg opp litt.
Gjest gjest1 Skrevet 10. desember 2005 #3 Skrevet 10. desember 2005 Vanskelig å si om du veier mye, vet jo ikke noe om beinbygningen din, men det kan høres ut som du har ett par kg ekstra ja. ← Nei, hun har IKKE noen kg for mye! Jenta har jo en BMI på 19.8!Det er i nedre del av normal vekt! Det er forøvrig vanlig for kvinner å ha litt underhudsfett nederst på magen. Og det kan være vanskelig å gjøre noe med det. Men kjør varierte mageøvelser, sit-ups, crunch, skrå og omvendt sit-ups.Stammer du opp musklene blir også magen flatere.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 Kroppen "strammer seg" ikke opp av at man spiser sunt. Det folk kaller "stramme opp" betyr i praksis å bygge muskler. Har du fett på magen hjelper det lite med sit-ups (selvom sit-ups er viktige for å holde magemusklene iform) Skal du ha vekk fett må du trene kardio (sykle, gå, svømme osv) En liten kul nederst på magen tror jeg bare er naturlig. Alle jeg vet om (også de slanke) har det, inkludert meg selv.
Jane How Skrevet 10. desember 2005 #5 Skrevet 10. desember 2005 Er det fett eller er magen mer hard? Jeg er også litt sånn. Før var jeg helt flat, men har lagt på meg litt siste året. Mitt problem er at magen buler ut, underhudsfett er helt normalt. Om magen din buler ut, ser oppblåst ut, kan det hende du ikke tåler melk. Da jeg sluttet med melk ble magen min litt flatere hvertfall (så ut som jeg var gravid før)
~sikka~ Skrevet 10. desember 2005 #6 Skrevet 10. desember 2005 Vanskelig å si om du veier mye, vet jo ikke noe om beinbygningen din, men det kan høres ut som du har ett par kg ekstra ja. ← Nei, hun har IKKE noen kg for mye! Jenta har jo en BMI på 19.8!Det er i nedre del av normal vekt! ← Javel - og BMI skal man følge slavisk? Jeg synes det høres ut som hun har ekstra kilo.. men har hun kraftig beinbygning så har hun jo ikke det. Jeg er 172 og veier 55 kg... så jeg sammenlignet med min egen vekt og høyde. Jeg har ikke noe ekstra fett, er ikke for tynn, og har ikke kulemage. Bare gikk utifra det jeg.
Gjest Piper Skrevet 10. desember 2005 #7 Skrevet 10. desember 2005 Javel - og BMI skal man følge slavisk? Jeg synes det høres ut som hun har ekstra kilo.. men har hun kraftig beinbygning så har hun jo ikke det. Jeg er 172 og veier 55 kg... så jeg sammenlignet med min egen vekt og høyde. Jeg har ikke noe ekstra fett, er ikke for tynn, og har ikke kulemage. Bare gikk utifra det jeg. ← Hvordan kan du sammenligne andre med din egen vekt? Beklageligvis er det de ekstra kiloene enkelte henger seg opp i, og du er med på å gi næring til den gruppen. Bare sånn at du vet det til en annen gang. Til trådstarter: Ta situps og ryggøvelser, men beklageligvis er det ikke alle som kan få helt flat mage. Ryggøvelsene hjelper på bedre holdning, som igjen kan få magen til å virke flatere.
Diktern Skrevet 10. desember 2005 #8 Skrevet 10. desember 2005 Denna jenta har ingen kilo for mye, sjøl om ho har lett/normal beinbygning. BMI skal ikke følgas slavisk, men den gir ofte en god pekepinn.
Rav Skrevet 10. desember 2005 #9 Skrevet 10. desember 2005 Det er nok helt normalt tenker jeg (uten å si noe skråsikkert uten å ha sett deg). Mange kvinner kan ikke få en definert mage uten å bli sykelig tynne først. Det betyr så klart ikke at man er feit av den grunn.
~sikka~ Skrevet 10. desember 2005 #10 Skrevet 10. desember 2005 Hvordan kan du sammenligne andre med din egen vekt? Beklageligvis er det de ekstra kiloene enkelte henger seg opp i, og du er med på å gi næring til den gruppen. Bare sånn at du vet det til en annen gang. ← Nei var jo nettopp derfor jeg sa det på måten jeg gjorde også da. Vanskelig å vite. Mente ikke noe mer med det, men hun spurte jo, og mitt ærlige svar er da at "Vanskelig å si om du veier mye, vet jo ikke noe om beinbygningen din, men det kan høres ut som du har ett par kg ekstra ja." Og det eneste jeg har å sammenligne med er jo min egen vekt. Vet at jeg ikke har noen kg ekstra. Så hvis noen er lavere og veier mer - så er det jo sannsynlig at de har det.. men at de ikke nødvendigvis har det. Var bare det jeg prøvde å si. Men skal la være å si noe neste gang I guess...
alvi Skrevet 10. desember 2005 #11 Skrevet 10. desember 2005 For å få flat mage kan man trene mage(vanlige situps + skrå bukmuskler + nedre del ved å fks henge i en ribbvegg og løfte beina rett opp) og rygg (ligge på magen og løfte "overkroppen" rett opp + til sidene) Man kan også gjøre "planken", ved at man ligger på magen og løfter seg opp på albuene og står på tærne, flat som en planke...da styrker en hele mage stabilitetsregionen. Disse øvelsene bør gjøres 3 ganger i uka. I tillegg er det superviktig å forbrenne fett ved jogging, langrenn, aerobics og lignende 3-4 ganger i uka. Det er nesten viktigst, for magemuskler har vi alle, under fettet Men for å få en mage som Britney hadde i sine glansdager, så må det altså en del jobbing til
Rav Skrevet 10. desember 2005 #12 Skrevet 10. desember 2005 Men for å få en mage som Britney hadde i sine glansdager, så må det altså en del jobbing til ← Det er sant, men her er det veldig viktig det jeg skrev over her; nemlig at vi kvinner har naturlig høyere fettprosent enn menn (nettopp fordi vi er kvinner) - dette varierer selvfølgelig fra person til person. Mange jenter har imidlertid en liten "pute" nederst på magen, som rett og slett er usunt å slanke vekk.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #13 Skrevet 10. desember 2005 Fy flate..om hun har noen "kilo ekstra" så lurer jeg på hvordan jeg ser ut for omverdenen.. er 160cm og veier 58kg...*stille seg foran speilet*
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #14 Skrevet 11. desember 2005 Tror det er noen som bare er sånn jeg, er visst ganske vanlig.. selv har jeg en mage som er helt flat. Det kan jo kanskje hjelpe med diverse typer sit-ups. Vanskelig å si om du veier mye, vet jo ikke noe om beinbygningen din, men det kan høres ut som du har ett par kg ekstra ja. Prøv å tren litt og spis sunnere. Kanskje kroppen strammer seg opp litt. ← For et utrolig innlegg.. Hva vil du oppnå med å konstatere at "jeg har en mage som er helt flat"? Kjenner det koker inni meg. Trådstarter spør om råd for å få en flatere mage, og jeg tror ikke hun er ute etter å høre fra dem som tilfeldigvis har en flat mage. Tør jeg å gjette hvorfor du klikket deg inn på nettopp denne tråden? Det var ihvertfall ikke for å gi gode og konstruktive råd. Man kan gjerne reise seg et ekstra hakk ved å presse ned andre. Ha en fortreffelig natt.
~sikka~ Skrevet 11. desember 2005 #15 Skrevet 11. desember 2005 For et utrolig innlegg.. Hva vil du oppnå med å konstatere at "jeg har en mage som er helt flat"? Kjenner det koker inni meg. Trådstarter spør om råd for å få en flatere mage, og jeg tror ikke hun er ute etter å høre fra dem som tilfeldigvis har en flat mage. Tør jeg å gjette hvorfor du klikket deg inn på nettopp denne tråden? Det var ihvertfall ikke for å gi gode og konstruktive råd. Man kan gjerne reise seg et ekstra hakk ved å presse ned andre. Ha en fortreffelig natt. ← Wow. Javel. Jeg ga henne flere gode råd. Det jeg prøvde å få fram er at vi er forskjellige. Og det er en grunn til at min mage er flat - for jeg har fulgt rådene som jeg ga henne. Samtidig som jeg sier at noen bare er sånn og at det er vanlig. Skjønner ikke hva det er så mye å hisse seg opp over.
Maxi Skrevet 11. desember 2005 #16 Skrevet 11. desember 2005 Har HUN et par kilo for mye? Nei da kan dere heller se på meg som er 180 og veier 96 kg.
Beam Skrevet 11. desember 2005 #17 Skrevet 11. desember 2005 Tror jeg husker å ha hørt en gang at det fettet nederst på magen er bortimot umulig å få fjernet. Det er sånn vi kvinner er skapt, og ikke noe å gjøre med. Det skal være litt fett der. Jeg er selv veldig tynn, men akkurat der har også jeg litt. Glem bekymringene over det, og heller vær glad for at du har en så slank kropp at det er det eneste som plager deg!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #18 Skrevet 11. desember 2005 Javel - og BMI skal man følge slavisk? Jeg synes det høres ut som hun har ekstra kilo.. men har hun kraftig beinbygning så har hun jo ikke det. Jeg er 172 og veier 55 kg... så jeg sammenlignet med min egen vekt og høyde. Jeg har ikke noe ekstra fett, er ikke for tynn, og har ikke kulemage. Bare gikk utifra det jeg. ← [/quo Du må da være "beinmager", og det er lite vakkert spør du meg.. Bedre å ha litt "å ta i", men IKKE for mye! Jeg selv er 164 cm, og veier 54 kilo, og ser alt for tynn ut!! Jeg vil gjerne legge på meg, men klarer det ikke!! Guttene syntes jo det ikke er pent når man nesten ikke henger sammen!! Så legg på deg du, så ser du frisk og sunn ut!!! Så trådstarter, du veier overhodet IKKE for mye!!
~sikka~ Skrevet 11. desember 2005 #19 Skrevet 11. desember 2005 Du må da være "beinmager", og det er lite vakkert spør du meg.. Bedre å ha litt "å ta i", men IKKE for mye! Jeg selv er 164 cm, og veier 54 kilo, og ser alt for tynn ut!! Jeg vil gjerne legge på meg, men klarer det ikke!! Guttene syntes jo det ikke er pent når man nesten ikke henger sammen!! Så legg på deg du, så ser du frisk og sunn ut!!! Så trådstarter, du veier overhodet IKKE for mye!! ← Nei jeg er ikke "beinmager".. legger heller ikke på meg så lett akkurat som deg. Men sunn er jeg, trener jevnlig og spiser så sunt jeg kan
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #20 Skrevet 11. desember 2005 Meldingen over er altså ment til ~sikka~.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå