Tulla2 Skrevet 10. desember 2005 #1 Skrevet 10. desember 2005 Jeg har nå fått bærbar pc via jobb og lurer på å skaffe meg trådløst nettverk hjemme slik at jeg kan bruke både den bærbare og den stasjonære pc'en på nett. (den bærbare kan jeg bruke på det trådløse nettverket på jobb) Har ADSL hjemme (via modem) Hva trenger jeg for å kunne få begge maskinene på nett hjemme? Trenger jeg "noe" som gjør at ikke nabolaget kan bruke mitt trådløse nettverk? Er helt grønn på dette så jeg trenger en nøye forklaring
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #2 Skrevet 10. desember 2005 Du trenger en trådløs router som kan dele ut internettforbindelsen. (Linksys er et bra merke.) Deretter trenger du antakelig trådløst nettverkskort i den stasjonære PCen, hvis denne ikke har dette fra før. Det enkleste er å kjøpe en USB-"dings", for da slipper du å åpne PCen. Etter at du har plugget i routeren og installert det trådløse nettverkskortet på den stasjonære PCen, skal du være på nett. Neste trinn blir å legge inn en krypteringsnøkkel i routeren (og på begge PCene), slik at uvedkommende ikke kan bruke ditt nettverk. Hvordan dette gjøres, står i manualen.
Tulla2 Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2005 Takk for svar Aner noen om prisen på en slik router og usb-dings?
Cata Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 Tror jeg gav ca. 600 for min router. Trengte ikke USB dings siden jeg har en forholdsvis ny laptop.
skrue Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Det var vel snakk om en USB-enhet for den stasjonære maskinen. Her er en. Den bruker USB2, vet ikke om den virker med USB1 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305053&cks=PLC Jeg har ikke brukt denne selv.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 Hvis du har en ADSL-router fra før, er det kanskje greiere med et aksesspunkt uten routingfunksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå