Gå til innhold

Uspesifisert eller spesifisert?


Gjest Sabia

Anbefalte innlegg

Vurderer sydentur, bestille restplass til 6000kr eller spesifisert til 15700 kr. Hvor stor er sjansen for å "mislykkes" når man velger uspesifisert? Det stedet vi tenker på spesifisert vet jeg blir bra... Men det er stor prisforskjell.... Hjelp meg å tenke litt her?

Jeg har reist uspesifisert to ganger før og vært heldig, men...

Endret av Nivea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reist uspesifisert en gang, til Algarve. Bestilte noen dager før avreise, kostet ca 1500. Var fornøyd, kom til et helt ok hotell, ikke noe luksus men det var ikke meningen heller. Har venner som har fått veldig bra hoteller på uspesifisert. Man kan risikere å få innkvartering privat/på hoteller et stykke utenfor, men tror oddsen for det er lav. Det er jo som regel turer de ikke har fått solgt eller som andre har avbestilt (og hotellene man kan bestille er jo ikke så dårlige)

Men det kommer an på hvor du skal. I mange land er feks 3-stjerners hoteller bra standard, mens i andre land er det heller dårlig. Kom på 3stjerner i Algarve, helt ok standard, mens i Hellas (spesifisert tur) var 3-stjerners hotellet jeg valgte rett og slett noe dritt.

Så uspesifisert til Hellas ville jeg ikke valgt, men til land som Portugal, Spania, Nord-Afrika o.l tror jeg det er trygt med uspesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært både heldig og uheldig med uspes. charterturer.

En gang måtte jeg og venninna mi DELE leilighet sammen med et eldre ektepar!

I leil. var det 2 soverom, og vi måtte dermed ta 'barnerommet' med for korte senger, mens paret såklart fikk dobbelseng-rommet...

Litt dumt var det også når det kom til å dele bad, og kjøleskap...men heldigvis var de hyggelige og vi kom godt overens...

En annen gang fikk vi et meget dårlig 2 stjerners hotell i Rhodos By. Rommet/badet var så skittent at man ikke gikk der barbeint...

Litt utenom sesong på Kos var vi imidlertid heldige, siden hovedsesongen var over.

Ikke luksushotell, men stor 3-roms leil med to balkonger bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har alltid vært fornøyd med hotellet når jeg har reist uspesifisert.

Er prisforskjellen liten reiser jeg spesifisert, men er prisforskjellen stor tar jeg sjansen på uspesifiset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellstandarden er stort sett bedre i Spania enn i Hella. Har ingen betenkeligheter med å reise uspesifisert tl Spania, men til Hellas reiser jeg spesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker å bestille uspesifisert med eget bad.

Dette synes jeg er det viktigste ved uspesifisert. Sjekk om det er egen do/dusj/bad. Noen har felles bad på gangen, og den kan i alle fall ikke jeg tenke meg.

Ellers har jeg blitt litt mer skeptisk til usesifisert nå når vi har barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden prisforskjellen er så stor ville jeg reist uspesifisert.

Jeg har reist uspesifisert 2 ganger, en gang til Gran Canaria, da kom vi på blue village hotell, superior leilighet. Andre gangen til Bulgaria, da kom jeg på hotell fra helvete, men betalte mellomlegg og fikk byttet hotell med en gang.

Så i verste tilfelle så er det jo bare og betale mellomlegget og bytte, og i beste tilfelle så får dere en veldig bra billig ferie. Hvis det er reise til canarieøyene pleier alltid standard og være relativt bra og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uspesifisert

Har vært mer heldig med uspesifisert enn spesifisert. Velg de store reiseselskapene hvis du skal reise uspes, da får du stort sett ok leiligheter. Forskjellen er jo at du ikke har noen store forventninger når det er uspes. og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...