AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #1 Skrevet 4. desember 2022 Lang historie kort. I fjor på denne tiden ble vi meldt til barnevernet av en forelder i klassen til barnet mitt som hevn. Hevn fordi hennes barn har mobbet barnet mitt over tid, og jeg satt ned foten og meldte fra til skolen. Hun hadde diktet opp ville historier. Barnevernet undersøkte med to møter og innhenting av opplysning fra skolen. saken ble henlagt. Men hele prosessen varte i 2 mnd. Da de er neddynget i saker, og vi ble ikke høyt prioritert. Så vi måtte vente. saken er: bakken åpnet seg under beina mine, og jeg følte jeg sto i fritt fall over lang tid. Jeg opplevde det hele som ei traume. Bv var veldig hyggelig og profesjonell, og såg jo raskt hva dette handlet om. Hele jula i fjor preget meg veldig. Jeg var her, men var ikke her. Har gruet meg til jul pga minnene. Jeg har ikke klart å pynte litt før i dag. Nå sitter jeg å kjenner minnene fra i fjor sammen med julepynten. Jeg søkte hjelp i høst og fikk noen timer med psyk sykepleier i kommunen grunnet alt sammen. Alle sier vi er fantastiske foreldre - også bv. Allikevel har min grunnleggende tillit til folk blitt ødelagt. At en mor kan sette i gang alt dette basert på hevn er helt utrolig. Selv om jeg egentlig bare kan slappe av og kose meg i førjulstida sammen med familien min, foreldre, søsken, besteforeldre og venner - ja, jeg har alt jeg kunne ønske meg, som mange andre ikke har- så kjenner jeg på frykt og sorg med jula i år. trengte bare å lufte Anonymkode: b3470...e8b 11
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 Du kommer deg gjennom det. Jeg mistet barnet mitt og hen bor hos fosterfamilien sin. Det er 12 år siden. Har 3 andre barn som bor med meg og pga dem så gjør jeg alt for at de skal ha det bra. Du opplevde noe fælt, men du kom deg gjennom det. Ikke noe negativt skjedde og livet går videre. Anonymkode: 67886...118 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Livet går videre! Vær takknemlig for alt du har, og tenk på de som virkelig har det jævlig… Anonymkode: 53e20...d12 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #4 Skrevet 4. desember 2022 Aksepter følelsene og reaksjonene dine. Jeg går i emosjonsfokusert terapi. Det er det man lærer der: la følelsene bare komme. Ikke distraher deg fra de. Ingen følelse er feil. Snakk ut med noen du stoler på. Samme hvor vondt det er så er det "bare følelser". Anonymkode: e2380...b8f 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #5 Skrevet 4. desember 2022 Håper det går bra med barnet ditt nå ❤ Anonymkode: 4e879...db5
Kaneel Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Lang historie kort. I fjor på denne tiden ble vi meldt til barnevernet av en forelder i klassen til barnet mitt som hevn. Hevn fordi hennes barn har mobbet barnet mitt over tid, og jeg satt ned foten og meldte fra til skolen. Hun hadde diktet opp ville historier. Barnevernet undersøkte med to møter og innhenting av opplysning fra skolen. saken ble henlagt. Men hele prosessen varte i 2 mnd. Da de er neddynget i saker, og vi ble ikke høyt prioritert. Så vi måtte vente. saken er: bakken åpnet seg under beina mine, og jeg følte jeg sto i fritt fall over lang tid. Jeg opplevde det hele som ei traume. Bv var veldig hyggelig og profesjonell, og såg jo raskt hva dette handlet om. Hele jula i fjor preget meg veldig. Jeg var her, men var ikke her. Har gruet meg til jul pga minnene. Jeg har ikke klart å pynte litt før i dag. Nå sitter jeg å kjenner minnene fra i fjor sammen med julepynten. Jeg søkte hjelp i høst og fikk noen timer med psyk sykepleier i kommunen grunnet alt sammen. Alle sier vi er fantastiske foreldre - også bv. Allikevel har min grunnleggende tillit til folk blitt ødelagt. At en mor kan sette i gang alt dette basert på hevn er helt utrolig. Selv om jeg egentlig bare kan slappe av og kose meg i førjulstida sammen med familien min, foreldre, søsken, besteforeldre og venner - ja, jeg har alt jeg kunne ønske meg, som mange andre ikke har- så kjenner jeg på frykt og sorg med jula i år. trengte bare å lufte Anonymkode: b3470...e8b Så trist å høre. Ja det er jo ikke Bv som er problemet her for deg, det er den iboende tilliten til sine medmennesker som er ødlagt på et traumatisk vis når man ser hvor onde mennesker kan være og hva de er istand til å gjøre mot sine medmennesker forsvinner en god del av roen. Så godt du har fått litt hjelp til å bearbeide det her. Hu mora virker spik spenna gærn og ungen er en mobber(mor å virker det som) mulig de hadde trengt en reel bekymring på seg 2 1 1
Kaneel Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du kommer deg gjennom det. Jeg mistet barnet mitt og hen bor hos fosterfamilien sin. Det er 12 år siden. Har 3 andre barn som bor med meg og pga dem så gjør jeg alt for at de skal ha det bra. Du opplevde noe fælt, men du kom deg gjennom det. Ikke noe negativt skjedde og livet går videre. Anonymkode: 67886...118 Du leser innlegget som et klassisk klag på Bv, er ikke det det dreier seg om for denne moren, hun har ikke et Bv traume men et traume som går på tilliten til sine medmennesker og onskap satt i system av enkeltmennesket, ikke Bv! 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har opplevd det samme og det er så vondt, når tilliten til menneskene rundt deg forsvinner. Jeg har ikke annet råd å gi deg, enn å ta tiden til hjelp. Det vil bli bedre. Jeg betalte for privatterapi. En gestaltterapeut som hjalp meg med tankesettet mitt. Jeg hadde i tillegg en irrasjonell tanke om at barnevernet kom for å hente ungene mine. Jeg var livredd dersom de ikke kom hjem til avtalt tid osv. En skal ikke undervurdere den frykten som kommer, etter å ha blitt utsatt for det du har blitt. Det blir en slags traume og det viktigste du kan gjøre, er å anerkjenne at det er sånn. Anonymkode: e0d7f...2e9 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Ts husk en ting. Fortiden er ferdig. Den kommer aldri tilbake igjen. Anonymkode: 9409c...4d9 1 1
lillevill Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Du har et traume du ❣️🥺 det er det du kjenner på. 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Håper det går bra med barnet ditt nå ❤ Anonymkode: 4e879...db5 Det går bra. Fikk byttet klasse, og slipper å være i samme rom som han som mobbet Anonymkode: b3470...e8b 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Kaneel skrev (41 minutter siden): Så trist å høre. Ja det er jo ikke Bv som er problemet her for deg, det er den iboende tilliten til sine medmennesker som er ødlagt på et traumatisk vis når man ser hvor onde mennesker kan være og hva de er istand til å gjøre mot sine medmennesker forsvinner en god del av roen. Så godt du har fått litt hjelp til å bearbeide det her. Hu mora virker spik spenna gærn og ungen er en mobber(mor å virker det som) mulig de hadde trengt en reel bekymring på seg Helt riktig. Bv var fine folk. Et system som fungerer som det skal, var vår erfaring. Denne mora som meldte oss har store konflikter med andre foreldre også, og har vært med politiet i forbindelse med at barnet hennes har mobbet og truet andre. Etter det som skjedde med vårt barn/ oss. men å bruke barnet vårt, det kjæreste vi har i en hevn er utilgivelig. Jeg kommer aldri til å tilgi henne. Jeg skal prøve så godt jeg kan å senke skuldrene og kose meg i jula. Dette som skjedde i fjor var emosjonelt traumatisk for meg. Fikk angstanfall og trodde rett og slett jeg skulle dø. Ble sykmeldt og hele greia. Anonymkode: b3470...e8b 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lang historie kort. I fjor på denne tiden ble vi meldt til barnevernet av en forelder i klassen til barnet mitt som hevn. Hevn fordi hennes barn har mobbet barnet mitt over tid, og jeg satt ned foten og meldte fra til skolen. Hun hadde diktet opp ville historier. Barnevernet undersøkte med to møter og innhenting av opplysning fra skolen. saken ble henlagt. Men hele prosessen varte i 2 mnd. Da de er neddynget i saker, og vi ble ikke høyt prioritert. Så vi måtte vente. saken er: bakken åpnet seg under beina mine, og jeg følte jeg sto i fritt fall over lang tid. Jeg opplevde det hele som ei traume. Bv var veldig hyggelig og profesjonell, og såg jo raskt hva dette handlet om. Hele jula i fjor preget meg veldig. Jeg var her, men var ikke her. Har gruet meg til jul pga minnene. Jeg har ikke klart å pynte litt før i dag. Nå sitter jeg å kjenner minnene fra i fjor sammen med julepynten. Jeg søkte hjelp i høst og fikk noen timer med psyk sykepleier i kommunen grunnet alt sammen. Alle sier vi er fantastiske foreldre - også bv. Allikevel har min grunnleggende tillit til folk blitt ødelagt. At en mor kan sette i gang alt dette basert på hevn er helt utrolig. Selv om jeg egentlig bare kan slappe av og kose meg i førjulstida sammen med familien min, foreldre, søsken, besteforeldre og venner - ja, jeg har alt jeg kunne ønske meg, som mange andre ikke har- så kjenner jeg på frykt og sorg med jula i år. trengte bare å lufte Anonymkode: b3470...e8b Hvis du visste du hadde ditt på det rene, hvorfor gikk dette så hardt inn på deg? Anonymkode: 7c0e4...dd9 5
Kaneel Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du visste du hadde ditt på det rene, hvorfor gikk dette så hardt inn på deg? Anonymkode: 7c0e4...dd9 Nok en gang, innlegget dreier seg ikke om Bv! Innlegget dreier seg om menneskelig ondskap og en ødlagt tillit til sine medmennsker. Ts har en fin opplevelse av Bv 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Greit og komme seg videre nå og glemme dette. Alle sier dere er gode foreldre og barnet har det godt, da bør ting gå sin gang Anonymkode: 72c54...ec1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Jeg er ikke veldig religiøs, men de gangene jeg har blitt skikkelig stygt behandlet, har det hjulpet å be for vedkommende. Mennesker som med vilje oppfører seg sånn må jo være utrolig lost, ensomme og fortvilede inni seg. Jeg forsvarer det ikke, men sender dem en bønn i mitt indre og tenker at i den store sammenhengen er de de største taperne. Vet ikke hvorfor denne bønnen hjelper, men tror det handler om å flytte fokuset. Jeg var bare et tilfeldig offer som kom i deres vei. Jeg skal alltids komme meg tilbake til lyset, men de lever med sine demoner 24/7 og kanskje også gir dem videre til barna sine. Anonymkode: e18da...c2b 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lang historie kort. I fjor på denne tiden ble vi meldt til barnevernet av en forelder i klassen til barnet mitt som hevn. Hevn fordi hennes barn har mobbet barnet mitt over tid, og jeg satt ned foten og meldte fra til skolen. Hun hadde diktet opp ville historier. Barnevernet undersøkte med to møter og innhenting av opplysning fra skolen. saken ble henlagt. Men hele prosessen varte i 2 mnd. Da de er neddynget i saker, og vi ble ikke høyt prioritert. Så vi måtte vente. saken er: bakken åpnet seg under beina mine, og jeg følte jeg sto i fritt fall over lang tid. Jeg opplevde det hele som ei traume. Bv var veldig hyggelig og profesjonell, og såg jo raskt hva dette handlet om. Hele jula i fjor preget meg veldig. Jeg var her, men var ikke her. Har gruet meg til jul pga minnene. Jeg har ikke klart å pynte litt før i dag. Nå sitter jeg å kjenner minnene fra i fjor sammen med julepynten. Jeg søkte hjelp i høst og fikk noen timer med psyk sykepleier i kommunen grunnet alt sammen. Alle sier vi er fantastiske foreldre - også bv. Allikevel har min grunnleggende tillit til folk blitt ødelagt. At en mor kan sette i gang alt dette basert på hevn er helt utrolig. Selv om jeg egentlig bare kan slappe av og kose meg i førjulstida sammen med familien min, foreldre, søsken, besteforeldre og venner - ja, jeg har alt jeg kunne ønske meg, som mange andre ikke har- så kjenner jeg på frykt og sorg med jula i år. trengte bare å lufte Anonymkode: b3470...e8b Vet om en som tror det er alle andre sin feil men egentlig så er det deres barn sin feil. Og foreldrene til dette barnet ringer og klager og maser på andre foreldre pga deres barn. Men problemet er at det ikke er andres barn men deres eget barn som er problemet og den som mobber og plager andre......! Så om det er dere så forstår jeg denne morens sin frustrasjon for de fleste foreldre og barn i den klassen er lei! Men om ikke så er det dumt. Om det er på hevn. Burde brukt andre ressurser. Bv er overarbeidet og bør prioritere de som virkelig trenger hjelp. Hevn meldinger til bv burde blitt bøtelangt! Forbanna tull at folk skal kunne gjøre sånt uten godt grunnlag! Anonymkode: 874da...fa6
Christina82 Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Ryddet for nedsettende kommentarer. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet om en som tror det er alle andre sin feil men egentlig så er det deres barn sin feil. Og foreldrene til dette barnet ringer og klager og maser på andre foreldre pga deres barn. Men problemet er at det ikke er andres barn men deres eget barn som er problemet og den som mobber og plager andre......! Så om det er dere så forstår jeg denne morens sin frustrasjon for de fleste foreldre og barn i den klassen er lei! Men om ikke så er det dumt. Om det er på hevn. Burde brukt andre ressurser. Bv er overarbeidet og bør prioritere de som virkelig trenger hjelp. Hevn meldinger til bv burde blitt bøtelangt! Forbanna tull at folk skal kunne gjøre sånt uten godt grunnlag! Anonymkode: 874da...fa6 Fleste foreldre og barn i den klassen er lei? Hvilke barn snakker du om nå? Denne mora jeg snakker om er på kant med mange foreldre. Fordi barnet hennes mobber og plager andre. Politiet har vært i bildet flere ganger vet jeg ang et annet barn han plaget over tid. (Som ikke jeg har noe med å gjøre) Foreldre må ta tak i egne barn. Å mobbe andre er aldri greit. Uansett om den som blir mobbet har autisme, har feil klær, har for bra klær, er kul osv. ikke rart barn er som de er (tenker jeg) når foreldre er blind for egne barn, er i konflikt med andre foreldre hele tiden, og hevner seg og lyver til bv om andre for å ta igjen Anonymkode: b3470...e8b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Greit og komme seg videre nå og glemme dette. Alle sier dere er gode foreldre og barnet har det godt, da bør ting gå sin gang Anonymkode: 72c54...ec1 Du har helt rett. Anonymkode: b3470...e8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå