Queen of the North Skrevet 5. desember 2022 #21 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men gudmor og fadder er ikle det samme så forstår ikke helt sammenligningen din? Anonymkode: 03f3d...661 Da har jeg lært noe nytt idag for for oss er det tilnærmet synonymer. Har googlet forskjellen og helt ærlig så har jeg aldri hørt den definisjonen før. Men det er greit - skjønner jeg har offisielt blitt degradert 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #22 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Finnes det faktisk noen som kaller fadder for gudmor? Anonymkode: 73aee...547 Jeg og min samboer er eneste fadderne til ei, å vi blir kalt gudmor og gudfar. Anonymkode: 7f6f8...fa4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #23 Skrevet 5. desember 2022 Queen of the North skrev (11 minutter siden): Da har jeg lært noe nytt idag for for oss er det tilnærmet synonymer. Har googlet forskjellen og helt ærlig så har jeg aldri hørt den definisjonen før. Men det er greit - skjønner jeg har offisielt blitt degradert Sånn er det her å. Vi kalles gudmor og gudfar, selv om tittelen sikkert egentlig er fadder. Bryr oss ikke om det. Foreldrene ønsker det så 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7f6f8...fa4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #24 Skrevet 5. desember 2022 Gudmor og gudfar, som ikke lenger finnes i norske kirke, er en av fadrene (den som bærer barnet). Det er hoved fadderen på en måte. Før i tiden var den vel gudmor/far som skulle ta seg av barnet om foreldrene døde. Anonymkode: ba240...33d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #25 Skrevet 5. desember 2022 I min slekt har det vært vanlig med 2. Anonymkode: 17bb8...af0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #26 Skrevet 5. desember 2022 Helene skrev (På 4.12.2022 den 18.34): Er vant med 2 gudforeldre og 2 faddere. Gudforeldrene skal ta over ansvaret for barnet om noe skal skje med foreldrene. Faddere, ekstra støtte. Dette handler ikke om gaver. Det stemmer ikke, er ingenting juridisk som tilsier at ansvaret automatisk går til gudforeldre om noe skjer. Anonymkode: ae025...b4c 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #27 Skrevet 5. desember 2022 Queen of the North skrev (12 timer siden): Da har jeg lært noe nytt idag for for oss er det tilnærmet synonymer. Har googlet forskjellen og helt ærlig så har jeg aldri hørt den definisjonen før. Men det er greit - skjønner jeg har offisielt blitt degradert Det er det der jeg kommer fra også, alle faddere blir kalt gudmor eller gudfar (samme om de har båret barnet til dåpen eller ei). Jeg har tre jeg kaller gudmor og en gudfar, ingen av dem er noensinne blitt kalt fadder NN. Anonymkode: ae025...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #28 Skrevet 5. desember 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Men gudmor og fadder er ikle det samme så forstår ikke helt sammenligningen din? Anonymkode: 03f3d...661 Jo det er det samme Anonymkode: 73aee...547
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #29 Skrevet 5. desember 2022 Helene skrev (På 4.12.2022 den 18.34): Er vant med 2 gudforeldre og 2 faddere. Gudforeldrene skal ta over ansvaret for barnet om noe skal skje med foreldrene. Faddere, ekstra støtte. Dette handler ikke om gaver. Det er vel ikke noe lov eller regler ang hva som skal skje med barn om det skjer noe med foreldrene . Anonymkode: b1071...5a6
bergenser Skrevet 5. desember 2022 #30 Skrevet 5. desember 2022 Vi hadde 4 på barnet mitt, en av mine tanter (som også er fadder til meg), min stemor og pappa, og en av våre nærmeste venner Er noen av de som betyr ekstra mye for oss. Valgte å ikke ta min mamma, da hun ikke er med i statskirken, og vil ikke at hun skal stå og være hykler i religiøs sammenheng.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå