AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Er edelgran det treet som drysser minst? Er det andre juletre som er enda bedre enn edelgran? Vet de i blant selger fjelledelgran og sølvedelgran (?) som er endel dyrere, men er de bedre? Anonymkode: a6bd3...fbb
Arkana Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Hva som er best kommer an på hva som er viktigst for deg. Både serbergran og edelgran drysser lite og forskjellen mellom disse ligger mest i fargen. Personlig liker jeg ikke plastikkfølelsen til edelgran og de årene vi har hatt det savner jeg alltid den gode lukten som vanlig gran har så vi liker vanlig gran best og synes det å måtte koste litt nåler nå og da er vel verdt juleduften.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Hvis du passer på at treet har rust i vannet sitt, så drysser det ikke. Bestefar lærte meg det, han hadde en neve rustne spiker i juletrefoten og grana stod omtrent uten å drysse i flere uker. Jeg har fulgt opp og det drysser knapt her og. Anonymkode: 36c08...e1e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Arkana skrev (2 timer siden): Hva som er best kommer an på hva som er viktigst for deg. Både serbergran og edelgran drysser lite og forskjellen mellom disse ligger mest i fargen. Personlig liker jeg ikke plastikkfølelsen til edelgran og de årene vi har hatt det savner jeg alltid den gode lukten som vanlig gran har så vi liker vanlig gran best og synes det å måtte koste litt nåler nå og da er vel verdt juleduften. Leste om fjelledelgran. Den skal ha en «svært aromatisk lukt». Men tror den også er svært dyr… Anonymkode: a6bd3...fbb
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Hva som holder best og drysser minst kommer an på; at den du kjøper det fra har hugget og tatt vare på treet riktig. Og at du har ivaretatt treet med å flytte det gradvis inn i varme, hugge/borre for vann, og vanner det godt. Utover det synes jeg edelgran er penest, og lukter godt. Anonymkode: 39080...a8d
Arkana Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Leste om fjelledelgran. Den skal ha en «svært aromatisk lukt». Men tror den også er svært dyr… Anonymkode: a6bd3...fbb Ja, du kan regne med at en fjelledelgran koster det dobbelte av samme størrelse i andre juletrær. Det blir fort litt mye å bruke på to ukers pynt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå