Gå til innhold

Finnes det en norsk nettbutikk med litt mer spennende utvalg i garn?


Fantasia

Anbefalte innlegg

Finnes det noen norske nettbutikker der ute (ja jeg har forsøkt å søke de opp selv) som har et litt mer interessant utvalg enn den gjennomsnittlige norske garnbutikk? Jeg er ute etter bl.a. håndfarget, tykt (pinne 8 mm ++) garn ala Malabrigo Rasta, eller "effektgarn" spunnet ulike tykkelser osv., som Knit Collage. Er lei av alt det tynne, ensfargede, kjedelige garnet alle selger. :)

Jeg har til nå handlet i engelske og amerikanske nettbutikker, men skulle gjerne sluppet unna alle de ekstra avgiftene, og støttet noen norske bedrifter i stedet (dersom det eksisterer noen som gidder å tilby et litt spennende utvalg, vel og merke :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vipsen71 skrev (11 minutter siden):

Sjekket Fru Kvist? 

Takk for tipset! Jeg sjekket de nå, og det var samme greia der dessverre. I all hovedsak ensgarget garn i veldig tynne kvaliteter. Det tykkeste jeg fant var til pinne 5 mm. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (28 minutter siden):

Takker så mye for tipsene! Har gått igjennom alle nå, med samme resultat som ovenfor. En del fint garn i TYNNE kvaliteter da, fant til og med litt MadeleneTosh. 🥰 Men dessverre nesten ingenting med ordentlig tykkelse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg spurt om hvilke engelske og amerikanske nettbutikker du pleier å handle i? For jeg er interessert i mer spennende garn 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

jaromei skrev (På 4.12.2022 den 18.51):

Kunne jeg spurt om hvilke engelske og amerikanske nettbutikker du pleier å handle i? For jeg er interessert i mer spennende garn 😀 

Favoritten min nå for tiden er Fabulous Yarns. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du sikkert tenkt på men hva med å strikke dobbel tråd? F.eks en ulltråd og en mohair eller diverse. Mange som selger mohair med fine varierende farger.

 

Fant et med pinne 6 her, har ikke trålet gjennom alt: https://nettbutikk.selbuspinneri.no/categories/garn Ikke så spreke farger men noe farget har de. Du kan evt. kontakte dem og høre om de kjenner til noen produsenter som fører tykkere garn?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (1 time siden):

Oh my, her var det mye snadder! 😮

Ja. 🙈🙈🙈

Anbefaler å stikke innom hvis du er i London! Ellers trekker de fra britisk VAT, og porto er ikke så veldig dyrt, så selv med norsk mva og gebyr blir det ikke SÅ mye dyrere enn å kjøpe i butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Panduro. 

Der får man kjøpt garn i alle str. Også til armstrikking, for pledd. Og masse nydelige farger/ blandinger.

Redigert inn: Ihvertfall i fysisk butikk. På nettbutikken er det vanskelig å få oversikt. 

Endret av Gullsjakal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...