AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #61 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så lenge man er svømmedyktig, så er det vel ikke større sjanse for at dette sjal skje med et rolig og fornuftig barn enn med en voksen. overvåker du partneren din når hen bader? Lar du din mor bade alene? En viss risiko må vi leve med. Anonymkode: 3b765...2cc Vel min snart 17 åring får ikke bade. Anonymkode: 32f96...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #62 Del Skrevet 3. desember 2022 KristinF skrev (7 timer siden): Hvor lenge kan man la barnet (3 år) være alene i badekaret på badet? Vi hører jo at hun holder på å leke😊 Jeg kjenner to som skrudde på varmtvannet selv, og fikk alvorlige forbrenninger og et liv med hudtransplantasjoner gjentagende i hele oppveksten ettersom kroppen vokste. Ene sluttet å snakke pga sjokket og ytret ikke et ord på flere år. Måtte få talepedagog. Anonymkode: fb62e...2b5 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #63 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Derfor sikrer man trappa. Derfor har man ikke kniver og sakser i høyder barn får tak i dem. Noe som heter overskap, barnesikring, skuff i skuff. Anonymkode: 38d29...557 Mange av oss har ikke noe slikt. Anonymkode: 4e81b...05c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 3. desember 2022 #64 Del Skrevet 3. desember 2022 (endret) Vær så snill å la aldri barn bade alene før de er rundt 7-8 år gamle. Min «store» 5 åring sovnet sittende i badekaret mens jeg var i rommet rett ved. Heldigvis så jeg det i tide. Tør ikke å tenke på hva som kunne ha skjedd😥😥 Endret 5. desember 2022 av Urwa 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #65 Del Skrevet 3. desember 2022 KristinF skrev (8 timer siden): Hvor lenge kan man la barnet (3 år) være alene i badekaret på badet? Vi hører jo at hun holder på å leke😊 Aldri Anonymkode: 0362d...d2d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 3. desember 2022 #66 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kjenner henne ja? Drapsdom på et barn som gikk media hus forbi? Anonymkode: 78b7b...2f5 Denne saken er omtalt i media. Jeg har ikke lest alle innleggene, hvis dette allerede er bemerket, beklager jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #67 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er koselig når man har ett barn som er så lite at det fremdeles «pludrer». Snakkes når du har tre i ulike aldere med ulike behov. Sier ikke at 3 år er ok, men på et tidspunkt må man prioritere. Anonymkode: 3b765...2cc Han er 3,5. Skrev pludrer, som i småsnakk. Kommer ikke til å gå fra ham alene i badebalja på flere år. Livet til barnet mitt er høyeste prioritet, så ser ikke noe som er viktigere enn det. Anonymkode: e9c2a...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamacitaa Skrevet 4. desember 2022 #68 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge man er svømmedyktig, så er det vel ikke større sjanse for at dette sjal skje med et rolig og fornuftig barn enn med en voksen. overvåker du partneren din når hen bader? Lar du din mor bade alene? En viss risiko må vi leve med. Anonymkode: 3b765...2cc Vi skal beskytte barna våre så godt som overhodet mulig! Barna er det mest dyrebare vi har og de ser opp til oss, de er trygge på oss fordi vi skal beskytte de, det er jobben vår som omsorgsperson ovenfor mindreårig barn, de er ikke våre pasienter/brukere med BARNA våre. Et voksent menneske er mentalt voksen nok til å vite at vått gulv ikke skal springes på, trapper skal ikke herjes i, man hopper ikke opp og ned en kjøkkenbenk med kniv, springer ikke med kniv/saks, eller ei dukker i badekaret og glemmer å dukke opp igjen. Ei eldre mor som ikke kan bade selv er et individuelt ansvar, svært ofte via hjemmetjeneste og har ingen ting med denne diskusjonen å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamacitaa Skrevet 4. desember 2022 #69 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange av oss har ikke noe slikt. Anonymkode: 4e81b...05c Hva har dere ikke? Trappegrind kan man få brukt, skap og skuff siklerhetsfester er midlertidig plast og kan fåes kjøpt rimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamacitaa Skrevet 4. desember 2022 #70 Del Skrevet 4. desember 2022 KristinF skrev (2 timer siden): Travelt? Er da ikke det det kommer på, men at det er grusomt kjedelig og jeg ikke orker maset. Det kommer med det å få barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #71 Del Skrevet 4. desember 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Det var i media for noen år siden: https://www.aftenposten.no/oslo/i/nPOJ/mor-tiltalt-for-uaktsomt-drap-etter-at-soennen-1-druknet-i-badekar (ikke meg du svarte) Anonymkode: 7a0ef...b31 Rart med folk her som nekter på at ting har skjedd , kun fordi de ikke har lest det i en avis Leser de alle aviser i landet hver dag? Ting skjer hele tiden uten at vi hører om det. Anonymkode: 9b01e...5cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #72 Del Skrevet 4. desember 2022 Hottentått skrev (1 time siden): Så ditt skolebarn får ikke gå i trappa alene uten at du leier? Hvordan er det ellers i livet, får barnet ditt gå i trappa på skolen og på besøk hos venner? Mulig jeg er helt på bærtur. Men vi har ikke lås på skuffer og skap etter at barna er i skolealder 🤷♀️ Hvis du leser HI en gang til så får du med deg at dette handler om en 3 åring, og resten av diskusjonen baserer seg på at flere i kommentarfeltet ikke lar skolebarna sine en gang bade alene. Innlegget i seg selv handler ikke om skolebarn. Å gå i trapp som et skolebarn er noe helt annet enn et skolebarn som bader alene. Man sikrer ofte trapper til barna er 4 +/-, men dette er også individuelt. Min 3 åring er ikke god på trapper da vi kun har en kjellertrapp, hvor døren er låst. Ingenting som skjer der nede, der i mot er jeg tante til et barn som går veldig fint i trapper og er 1,5 år. Dette er individuelt, men når det kommer til å bade alene ville jeg nok ventet en del år før de er uten tilsyn. Anonymkode: 38d29...557 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 4. desember 2022 #73 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du leser HI en gang til så får du med deg at dette handler om en 3 åring, og resten av diskusjonen baserer seg på at flere i kommentarfeltet ikke lar skolebarna sine en gang bade alene. Innlegget i seg selv handler ikke om skolebarn. Å gå i trapp som et skolebarn er noe helt annet enn et skolebarn som bader alene. Man sikrer ofte trapper til barna er 4 +/-, men dette er også individuelt. Min 3 åring er ikke god på trapper da vi kun har en kjellertrapp, hvor døren er låst. Ingenting som skjer der nede, der i mot er jeg tante til et barn som går veldig fint i trapper og er 1,5 år. Dette er individuelt, men når det kommer til å bade alene ville jeg nok ventet en del år før de er uten tilsyn. Anonymkode: 38d29...557 Åja, så en tråd kan ikke utvikle seg til flere problemstillinger underveis? Dette var nytt for meg, jeg får bare beklage det. Jeg siterte noen som snakket om skolebarn. Noe jeg også har understreket i mine innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 4. desember 2022 #74 Del Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg trur de var nærmere 10 år før jeg kunne ordne litt annet mens barna satt i badedrakt, men hele tiden var jeg kjappe turer innom eller ropte og spurte om at gikk greit. Aldri la barn være alene i badekar, plastlignende kan like gjerne være tegn til drukning. Anonymkode: c8972...db7 10 år?!?! Jeg fikk mensen da jeg var 10 år. Aldri om mine foreldre hadde fått sitte inne med meg mens jeg badet da😅 Får virkelig være grenser. Er mye annet som er MYE farligere enn å bade alene som 10 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #75 Del Skrevet 4. desember 2022 KristinF skrev (10 timer siden): ✨and i still fucking do it✨ Som noen påpekte tidligere i tråden er dette veldig dumt å trolle om. Noen kan faktisk tro at det er greit å gå fra en 3 åring i badekaret. Hvis du mot formodning ikke troller er du en fryktelig uansvarlig og umoden forelder. Hvis du ikke klarer å sitte en halvtime på badet mens 3 åringen bader så bør du ikke få ha barn i det hele tatt. Anonymkode: 2073a...f34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #76 Del Skrevet 4. desember 2022 KristinF skrev (9 timer siden): Travelt? Er da ikke det det kommer på, men at det er grusomt kjedelig og jeg ikke orker maset. Ja er noe skikkelig dritt å sitte å passe på sitt eget barn Anonymkode: e81ca...2f9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 4. desember 2022 #77 Del Skrevet 4. desember 2022 Hottentått skrev (10 timer siden): Nei, man er selvfølgelig avhengig av at barnet kan oppføre seg som man skal i et badekar. Dersom de sitter og leker oppi karet klarer de jo ikke å skli og besvime +++ Ja, man er avhengig av at barnet oppfører seg som det skal. Og det kan man aldri vite at en treåring gjør. De er små vesener med egen vilje uten konsekvensanalyser. De er ikke små programerte roboter. Nettopp derfor må treåringer passes på. Man vet aldri hva de plutselig kan finne på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #78 Del Skrevet 4. desember 2022 Mamacitaa skrev (8 timer siden): Vi skal beskytte barna våre så godt som overhodet mulig! Barna er det mest dyrebare vi har og de ser opp til oss, de er trygge på oss fordi vi skal beskytte de, det er jobben vår som omsorgsperson ovenfor mindreårig barn, de er ikke våre pasienter/brukere med BARNA våre. Et voksent menneske er mentalt voksen nok til å vite at vått gulv ikke skal springes på, trapper skal ikke herjes i, man hopper ikke opp og ned en kjøkkenbenk med kniv, springer ikke med kniv/saks, eller ei dukker i badekaret og glemmer å dukke opp igjen. Ei eldre mor som ikke kan bade selv er et individuelt ansvar, svært ofte via hjemmetjeneste og har ingen ting med denne diskusjonen å gjøre. Alt dette vet rolige og fornuftige 5 åringer også. Det trenger man faktisk ikke huske på, for refleksene tar over selv. Anonymkode: 3b765...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #79 Del Skrevet 4. desember 2022 Mamacitaa skrev (8 timer siden): Vi skal beskytte barna våre så godt som overhodet mulig! Barna er det mest dyrebare vi har og de ser opp til oss, de er trygge på oss fordi vi skal beskytte de, det er jobben vår som omsorgsperson ovenfor mindreårig barn, de er ikke våre pasienter/brukere med BARNA våre. Et voksent menneske er mentalt voksen nok til å vite at vått gulv ikke skal springes på, trapper skal ikke herjes i, man hopper ikke opp og ned en kjøkkenbenk med kniv, springer ikke med kniv/saks, eller ei dukker i badekaret og glemmer å dukke opp igjen. Ei eldre mor som ikke kan bade selv er et individuelt ansvar, svært ofte via hjemmetjeneste og har ingen ting med denne diskusjonen å gjøre. Helt uenig. Vi som voksne skal ta en vurdering og ballansere barnets behov for sikkerhet, kontra barnets behov for utfoldelse og selvstendighet. Derfor går ikke barn rundt i bobleplast med hjelm og knebeskyttere dagen lang, fordi litt risiko må vi leve med. Mest mulig beskyttet frem til 18 år hvor det stramme klamme grepet til mor og far plutselig slipper er ingen ideell oppvekst. Anonymkode: 3b765...2cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #80 Del Skrevet 4. desember 2022 Jeg lot min bade alene fra 3-4 års alderen. Med døra oppe og lite vann i karet. Men han satt som regel å sang og lagde en del lyder. Så tenker det kommer ann på.. fyller du til randen og går ut med søpla er du jo rett og slett dum. Anonymkode: 58463...bd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå