Gå til innhold

Enkel pepperkakedeig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For noen år siden kom jeg over en super oppskrift på pepperkakedeig. Den inneholdt litt kakaopulver. I tillegg tror jeg den inneholdt fløte. Den skulle ikke kokes, og var kjapp å slenge sammen. Og så kunne den bakes ut med en gang, i hvert fall samme dag. Mulig den skulle kjøles ned en time eller to. 

Deigen var fin å jobbe med, og kakene smakte godt. Og nå finner jeg ikke igjen oppskriften. Googler meg i hjel uten hell. Krise! Så kom jeg til å tenke på at kanskje noen her vet hvilken jeg snakker om? Eller evt vet om en lignende oppskrift?

Anonymkode: c7ee8...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

denne? googlet bare kjapt men høres ut som om det kan ligne litt.

https://www.toppits.no/no/pepperkaker-og-pepperkakedeig-673.html

Anonymkode: e5ac0...e4d

Fant denne jeg også, men den skal jo i kjele og ikke bare røres raskt sammen, og skal hvile. Kan hvile kort da, og har kakao i seg. TS sier også hun har googlet mye. 

Så god ut da den du linker til. 

Endret av Daisy-love
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

denne? googlet bare kjapt men høres ut som om det kan ligne litt.

https://www.toppits.no/no/pepperkaker-og-pepperkakedeig-673.html

Anonymkode: e5ac0...e4d

Takk for svar! Den ligner mye, men ikke helt. Denne inneholder bikarbonat, og derfor vet jeg det ikke var den (for det vet jeg ikke hva er engang 😅). Men ser bra ut, så jeg kan teste den. Hvis jeg får tak i bikarbonat. Kan det erstattes med natron kanskje?  

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Den ligner mye, men ikke helt. Denne inneholder bikarbonat, og derfor vet jeg det ikke var den (for det vet jeg ikke hva er engang 😅). Men ser bra ut, så jeg kan teste den. Hvis jeg får tak i bikarbonat. Kan det erstattes med natron kanskje?  

Natron er det samme som bikarbonat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...