Gå til innhold

,


Stellia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en kjip situasjon. Jeg ville sagt at du synes det er leit at situasjonen har blitt slik, samtidig som du ikke aksepterer å bli anklaget for å stjele. Så er det opp til venninnen din å beklage dersom hun vil ivareta vennskapet. Hvis hun ikke gjør det så ville jeg sagt takk for meg og avsluttet kontakten. 

Anonymkode: db0c8...763

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier til din venninne at du synes dette er veldig leit for henne. Så spør du om hun ønsker at du skal bli med henne til fastlegen for å backe henne på at hun har begynt å bli glemsk/dement/psykotisk/paranoid eller hva nå enn for slags alvorlig psykisk sykdom dette er. 
 

Nekter hun utredes så ville jeg ha sendt en generell melding retning barnevern at du ser tydelige tegn på alvorlig psykisk sykdom. Du anbefaler at man holder ekstra øye med familien i tilfelle dette går skikkelig galt. Noe det vil, om hun ikke får bistand.

Så distanserer du deg fra vedkommende. Om noen av dine bekjente eller venner spør, svar enkelt og vagt at «navn på venninne» nok ikke har god psykisk helse for tiden, at du har forsøkt å bistå, men at du - som de - er urolig.

Anonymkode: 10db2...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere din venninne hjem slik hun kan se hva ditt barn har i sitt kleskap. Da vil hun jo ikke finne tingene og du kan kreve en unnskyldning. Dette selvfølgelig om du vil fortsette forholdet. Om ikke hadde jeg bare svart at jeg ikke satte pris på å bli beskyld for stjeling og i hverfall ikke av noe så simpel som barnetøy. Vennligst ikke kontakt med meg igjen.

Anonymkode: 84481...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilby deg å betale for de som mora hennes påstår å ikke å ha mottatt. Si at de andre klærne har du ikke lånt, og at du ikke vil låne klær av henne noe mer.

Anonymkode: 7439e...fba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så merkelig. Noen som har rota bort tøyet da? Det ligger ikke i gangen til moren hennes liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Å lage så mye styr for noen kær. Skulle trodd det var 1800-tallet og hun måtte karde ulla selv, liksom. 

Om låneklær ikke kommer tilbake i 2022, og man attpåtil har pakket disse på vedkommende, så bør det være verdens minste problem. 

Men det handler kanskje mer om hvem som "har rett"? 

Livet er for kort for å omgi seg med gniere og retthaversker. 

Anonymkode: cbff5...a7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...