AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Hadde en samtale med noen av mine mannlige kolleger på julebordet i går, og ble litt satt ut av samtalen. De er i 40 årene begge to og har det siste året vært på dater og blitt kjent med damer på sin egen alder eller over. Det som frustrerer dem er at med en gang ting begynner å bli seriøst virker det som om damene gjemmer unna førerkortet og forventer å bli kjørt over alt. I tillegg virker det som om damene kutter kontakt med sine gamle venner og venninner og avslutter alt av sosiale aktiviteter for å bli underholdt av mannen. Dette virker litt rart da dagens damer påberoper seg å være frigjorte og kan skape et liv for seg selv uten en mann. Er det noen andre som har opplevd det samme med menn? Anonymkode: 51613...ae4 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Du klarte altså å lage en konklusjon om damer generelt ut av at et par fulle menn på julebord satt å slang dritt om noen av sine dater. For å svare på spørsmålet ditt alikevel så er det helt vanlig at menn på vei inn i eller i forhold kaster fra seg ansvar for seg selv og forventer at dama tar over både matlaging, klesvask, sokkebretting, innkjøp og minne han på hvilken dag legetimen var. De blir tafatte mannebabyer og forventer å bli underholdt og tatt hånd om av kvinnen til tross for at de er voksne menn som bør klare å ta hånd om seg selv. Anonymkode: 57b1e...b51 13 2
GrønnNellik68 Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Jeg som kvinne tror at det er helt naturlig når en finner noen en virkelig liker at man vil ha mest mulig tid med den mannen. Hvor mange ganger har jeg ikke endt opp alene når venninnene fant seg typer. Da var jeg en sagablott hver gang. Nå er de ute av livet mitt for godt. De kan bare våge å tørre å komme tilbake til meg hvis det skulle bli slutt. Virker som damer ikke evner å ta vare på venner hvis de blir forelsket i noen. Det er lissom slik det har vært til alle tider syns jeg. Mannen kommer bestandig først ikke venner slik var det når jeg vokste opp i hvertfall. Aner ikke hvordan det er idag. Men ja er litt dumt det der og bli så oppslukt i en mann. At man ikke ser noe annet rundt seg, men tror det helst i forelskelses fasen og at før eller senere vil det gå over. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 GrønnNellik68 skrev (6 minutter siden): Jeg som kvinne tror at det er helt naturlig når en finner noen en virkelig liker at man vil ha mest mulig tid med den mannen. Hvor mange ganger har jeg ikke endt opp alene når venninnene fant seg typer. Da var jeg en sagablott hver gang. Nå er de ute av livet mitt for godt. De kan bare våge å tørre å komme tilbake til meg hvis det skulle bli slutt. Virker som damer ikke evner å ta vare på venner hvis de blir forelsket i noen. Det er lissom slik det har vært til alle tider syns jeg. Mannen kommer bestandig først ikke venner slik var det når jeg vokste opp i hvertfall. Aner ikke hvordan det er idag. Men ja er litt dumt det der og bli så oppslukt i en mann. At man ikke ser noe annet rundt seg, men tror det helst i forelskelses fasen og at før eller senere vil det gå over. Helt enig. Er alt for mange damer som blir alt for opphengt i mannen. Jeg har aldri forstått det. Vennskapet mellom meg og bestevenninnen min har betydd mye mer enn noe forhold jeg har hatt med en mann faktisk. Anonymkode: 51f8e...48f 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det som frustrerer dem er at med en gang ting begynner å bli seriøst virker det som om damene gjemmer unna førerkortet og forventer å bli kjørt over alt. Jeg har opplevd det! Har en kjæreste i 50-årene som har latt sertifikatet gå ut og forventer at jeg skal være sjåfør. Han handler heller ikke matvarer, i og for seg. Føler meg som småbarns mor igjen, fem år etter at mine barn forlot redet. Anonymkode: 85787...982 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Medavhengighet kalles det. Man sklir helt inn i den andre parten og lever gjennom den. Anonymkode: 50cd5...d76
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har opplevd det! Har en kjæreste i 50-årene som har latt sertifikatet gå ut og forventer at jeg skal være sjåfør. Han handler heller ikke matvarer, i og for seg. Føler meg som småbarns mor igjen, fem år etter at mine barn forlot redet. Anonymkode: 85787...982 samme her, hadde en eks som helst ville bli kjørt til mcdonalds, kebabsjappe, og rundt omkring. jeg, som en kvinne, var sjåføren, mannen måtte jo ha mat. og jeg betalte for maten hans. men det var jo fordi han var så manipulerende, han stod nærmest med fluer i øynene som på redd barna-reklamene. sååå sulten, såå synd på han. og hvis jeg ikke hjalp han var jeg jo selvfølgelig et grusomt menneske, denne mannen hadde et daglig smertehelvete, men han sluttet å ha det såå vondt når jeg ikke orket å kose mer med han som en liten baby. Anonymkode: b16a1...6aa 2 1
Helene1982 Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Jeg liker idéen om at kvinner i 40-årene tryller bort førekortet sitt for å bli kjørt rundt. Er dette en bygdeting? Planlegger man ikke kjøring fra begynnelsen av kvelden – om man skal kjøre eller drikke? 3 1 1
GrønnNellik68 Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): samme her, hadde en eks som helst ville bli kjørt til mcdonalds, kebabsjappe, og rundt omkring. jeg, som en kvinne, var sjåføren, mannen måtte jo ha mat. og jeg betalte for maten hans. men det var jo fordi han var så manipulerende, han stod nærmest med fluer i øynene som på redd barna-reklamene. sååå sulten, såå synd på han. og hvis jeg ikke hjalp han var jeg jo selvfølgelig et grusomt menneske, denne mannen hadde et daglig smertehelvete, men han sluttet å ha det såå vondt når jeg ikke orket å kose mer med han som en liten baby. Anonymkode: b16a1...6aa Derfor jeg har ett krav om at skal jeg ha en mann i livet mitt så er førerkort og bil et must. Disse innleggene er jo ett krem eksempel på det jeg er redd for skal skje. Da er man ikke fri lengre. Mannen må kunne klarer å ta vare på seg selv slik jeg gjør og komme seg hit og dit som jeg gjør. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du klarte altså å lage en konklusjon om damer generelt ut av at et par fulle menn på julebord satt å slang dritt om noen av sine dater. For å svare på spørsmålet ditt alikevel så er det helt vanlig at menn på vei inn i eller i forhold kaster fra seg ansvar for seg selv og forventer at dama tar over både matlaging, klesvask, sokkebretting, innkjøp og minne han på hvilken dag legetimen var. De blir tafatte mannebabyer og forventer å bli underholdt og tatt hånd om av kvinnen til tross for at de er voksne menn som bør klare å ta hånd om seg selv. Anonymkode: 57b1e...b51 Ts her. Nei, jeg klarte ikke å lage en konklusjon om noe som helst. Fint om du kan ta med stråmannen din en annen plass. Og til dere andre som klarte å svare på spørsmålet er det godt å høre at dette også skjer med menn. Anonymkode: 51613...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Nå er jeg kvinne på 45 år, og dater ikke nå. For jeg møter bare menn som tidlig prater om det å flytte sammen, og som vil tilbringe mye tid med meg. Jeg ønsker å være særbo, og ønsker å leve mitt liv, selvfølgelig skal jeg ta meg tid til mannen jeg dater, men jeg orker ikke å møte han daglig. Så jeg vil gjerne møte en som og gjerne vil beholde sitt liv. Og aldri har en mann kjørt meg mye rundt, heller ikke i perioder jeg ikke har hatt bil. Bussen går rett utenfor døra mi, så det er lettere å ta den, enn at noen skal hente meg. Men det er en ting jeg har stusset litt på. Har vært på noen kino dater, og hvor filmen slutter veldig sent. De vet jeg tar buss, de har bil. Jeg bor 7 min unna sentrum. Men de synes det er helt greit å bare gå fra meg. Så må jeg stå på bussholdeplassen med en god del fulle folk, bussen går bare en gang i timen da og, så kan hende jeg må vente lenge. Og jeg lurer litt på hvorfor de vil sette en kvinne i en sånn situasjon. Hvorfor ønsker de ikke å sørge får å få henne trygt hjem. De gangene jeg har hatt bil, og daten har tatt buss, så er det en selvfølge for meg å kjøre daten hjem. Anonymkode: 488e0...8a6 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 GrønnNellik68 skrev (2 timer siden): Derfor jeg har ett krav om at skal jeg ha en mann i livet mitt så er førerkort og bil et must. Disse innleggene er jo ett krem eksempel på det jeg er redd for skal skje. Da er man ikke fri lengre. Mannen må kunne klarer å ta vare på seg selv slik jeg gjør og komme seg hit og dit som jeg gjør. Ja, det her jeg og. Men mannen har ikke sertifikat, og ikke har han noen plan for å skaffe verken det eller bil. Men spiser for en formue og kjøper spillmaskiner i stedet. Og han har fylt 40 år. Ikke kan han dra på butikken, hente take away eller komme seg på besøk, kino, konsert eller jobb uten hjelp heller. Galskap, jeg er utslitt. Anonymkode: 85787...982
Helene1982 Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har ikke lappen selv, men bor i by og har aldri noensinne blitt kjørt hjem av noe annet en en taxi. Det var derfor jeg lurte på om dette er en bygdegreie. Uansett. Alle mennesker må sette grenser for seg selv. Det er lov å klage, men om man ønsker endring, må man si nei til taxiservice 1
always Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde en samtale med noen av mine mannlige kolleger på julebordet i går, og ble litt satt ut av samtalen. De er i 40 årene begge to og har det siste året vært på dater og blitt kjent med damer på sin egen alder eller over. Det som frustrerer dem er at med en gang ting begynner å bli seriøst virker det som om damene gjemmer unna førerkortet og forventer å bli kjørt over alt. I tillegg virker det som om damene kutter kontakt med sine gamle venner og venninner og avslutter alt av sosiale aktiviteter for å bli underholdt av mannen. Dette virker litt rart da dagens damer påberoper seg å være frigjorte og kan skape et liv for seg selv uten en mann. Er det noen andre som har opplevd det samme med menn? Anonymkode: 51613...ae4 Høres veldig merkelig ut. Sikker dette ikke bare er fyllerør? Jeg, kvinne drar på lange utenlandsferier alene, ikke F om han får kjøre meg rundt noe sted, jeg har da egen bil å bruke. Om vi ikke da skal samme sted, da kjører oftest jeg fordi jeg selv vil, ikke fordi han vil slippe. 3
GrønnNellik68 Skrevet 3. desember 2022 #15 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, det her jeg og. Men mannen har ikke sertifikat, og ikke har han noen plan for å skaffe verken det eller bil. Men spiser for en formue og kjøper spillmaskiner i stedet. Og han har fylt 40 år. Ikke kan han dra på butikken, hente take away eller komme seg på besøk, kino, konsert eller jobb uten hjelp heller. Galskap, jeg er utslitt. Anonymkode: 85787...982 hvorfor er du med han da? Husk at årene du kaster bort på dette får du aldri tilbake. 1 2
Helene Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde en samtale med noen av mine mannlige kolleger på julebordet i går, og ble litt satt ut av samtalen. De er i 40 årene begge to og har det siste året vært på dater og blitt kjent med damer på sin egen alder eller over. Det som frustrerer dem er at med en gang ting begynner å bli seriøst virker det som om damene gjemmer unna førerkortet og forventer å bli kjørt over alt. I tillegg virker det som om damene kutter kontakt med sine gamle venner og venninner og avslutter alt av sosiale aktiviteter for å bli underholdt av mannen. Dette virker litt rart da dagens damer påberoper seg å være frigjorte og kan skape et liv for seg selv uten en mann. Er det noen andre som har opplevd det samme med menn? Anonymkode: 51613...ae4 Som kvinne har jeg opplevd det samme. Kvinner som påroper seg frigjorte, og har ingen ide om hva det vil si. Har kvinnelige bekjente på den siden. Dere menn tar ikke feil. Sånne damer finnes. Kan ikke kjøre på vinteren. Det er for glatt til å kjøre. Kutter ut venninner. Blitt kuttet ut selv, jeg var for selvstendig. Det var ikke en sorg engang. Vennskap går begge veier. 1
anonym78910 Skrevet 3. desember 2022 #17 Skrevet 3. desember 2022 Helene1982 skrev (3 timer siden): Jeg liker idéen om at kvinner i 40-årene tryller bort førekortet sitt for å bli kjørt rundt. Er dette en bygdeting? Planlegger man ikke kjøring fra begynnelsen av kvelden – om man skal kjøre eller drikke? Ja uten smart telefon og mulighet for å ha førerkortet digitalt 😅
Helene1982 Skrevet 3. desember 2022 #18 Skrevet 3. desember 2022 anonym78910 skrev (1 minutt siden): Ja uten smart telefon og mulighet for å ha førerkortet digitalt 😅 Jeg tenker at man sjekker brystlommene og buksekommene før man sier: Oh no! Glemte førerkortet igjen. kan du sitte her ,mens jeg drikker meg dritings og kjøre meg hjem etterpå? Og dude 1 og 2 sier ja,men sladrer om det på julebord. 1 1
NiceOrNothing Skrevet 3. desember 2022 #19 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde en samtale med noen av mine mannlige kolleger på julebordet i går, og ble litt satt ut av samtalen. De er i 40 årene begge to og har det siste året vært på dater og blitt kjent med damer på sin egen alder eller over. Det som frustrerer dem er at med en gang ting begynner å bli seriøst virker det som om damene gjemmer unna førerkortet og forventer å bli kjørt over alt. I tillegg virker det som om damene kutter kontakt med sine gamle venner og venninner og avslutter alt av sosiale aktiviteter for å bli underholdt av mannen. Dette virker litt rart da dagens damer påberoper seg å være frigjorte og kan skape et liv for seg selv uten en mann. Er det noen andre som har opplevd det samme med menn? Anonymkode: 51613...ae4 Min erfaring er motsatt . Ble av min eks beskrevet som uselvstendig , men sannheten var stikk i strid . Jeg ønsket være i full jobb og ha et sosialt nettverk , mens hans ønske var at jeg skulle være helt underdanig / uselvstendig . Hadde ikke hørt et sekund på fulle menn som slang dritt om dater / damer . Det er nok de selv som er problemet . Min erfaring som bartender er vertfall att menn som «klager « på damer , ofte ikke har hatt den store flaksen hos det motsatte kjønn . 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #20 Skrevet 3. desember 2022 Javel? Hvorfor ber de ikke bare damene ta bussen da? Anonymkode: 79a6e...67b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå