Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette skjedde med en venninne av meg også. Jeg kan ikke fatte at det er mulig at man ikke legger folk i narkose hvis bedøvelsen ikke fungerer. Høres ut som en skrekkfilm. Skulle gjerne likt å høre begrunnelsen.

Anonymkode: ccab5...af6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut at du kjente ting og de ikke gjorde noe med det. Er det haster keisersnitt så har de som regel mer tid, og derfor blir man ikke lagt i narkose. Jeg hadde et hastesnitt for noen måneder siden. De tok en klipetest hvor jeg først kjente det, og fikk med en gang mer bedøvelse før de testet på nytt. De begynte ikke bare å skjære i huden uten å forsikre seg om at jeg faktisk hadde tilstrekkelig bedøvelse. Far fikk også være med. Og  jeg opplevde alle snakket til meg beroligende og gjorde alt for at det skulle bli en god opplevelse til tross for at jeg ikke var klar mentalt for noe keisersnitt. Med din opplevelse burde du absolutt klage...

Anonymkode: 95f2c...304

Skrevet

Måtte ha keisersnitt etter 3 dager med rier, men dette var ikke haste KS som du beskriver. Det tok et par timer fra avgjørelsen om KS ble tatt til den ble gjennomført. Haste KS blir tatt på minutter, har venninne som har vært igjennom dette du beskriver. Der er smerter, du blir lagt i narkose på 1 min, baby blir hentet ut. Alt i løpet av 3-4 min. Tenker at de kanskje ikke ventet til narkosen hadde slått helt inn. Babyen måtte ut i en rasende fart. Prøv å fokuser på at du fikk en frisk baby. Vet at der finnes oppfølging etterpå. Min venninne ventet 5 år før neste barn. Hun hadde angst for fødselen. Men gikk til jordmor i samtaler etterpå. Fikk oppfølging. Nr 2 kom, etterhvert. Med tett og god oppfølging. Ingen kan ta ifra deg den vonde opplevelsen fra baby nr 1, men du må bearbeide, og tenke framover. Gjort er gjort. Dette kommer ikke til å skje igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 10.36):

Er det andre som har opplevd smerter under haste keisersnitt? 

Jeg opplevde store smerter og har stort traume fra dette. Ble holdt nede av jordmor og barnefar som fikk beskjed om det, slik at jeg ikke kom til operasjonssåret med hendene. Er fem år siden, og er først nu klar for å ta det opp igjen. prøve å forstå hvorfor dette skjedde. Sliter med angst, og operasjoner som visdomstann eller fjerning av fløflekk skaper store reaksjoner i meg, og skjelver av frykt. Har noen erfaring med slikt? Eller kunnskap om når det er forsvarlig å bli lagt i narkose? Eller krav sykehuset sku hatt etter en slik hendelse? Fikk ingen hjelp til å takle dette i ettertid. Og det eneste de sa var at min kropp ikke reagerer på den type bedøvelse som ble gitt. 

Anonymkode: 5f5ff...81e

Dette med å bli holdt nede så du ikke fikk tak i såret. Tok du etter såret? Var det ikke en gardin foran deg? Skjønner ikke helt hvordan du skulle klart å komme til såret. Mine armer ble stroppet fast de. I stedet for at de ble holdt nede. Hadde der vært mindre traumatisk? For det er ganske vanlig at armene blir stroppet fast. 

og dette var et keisersnitt som gikk helt normalt for seg

Anonymkode: 053c9...852

Skrevet
Helene skrev (11 timer siden):

Måtte ha keisersnitt etter 3 dager med rier, men dette var ikke haste KS som du beskriver. Det tok et par timer fra avgjørelsen om KS ble tatt til den ble gjennomført. Haste KS blir tatt på minutter, har venninne som har vært igjennom dette du beskriver. Der er smerter, du blir lagt i narkose på 1 min, baby blir hentet ut. Alt i løpet av 3-4 min. Tenker at de kanskje ikke ventet til narkosen hadde slått helt inn. Babyen måtte ut i en rasende fart. Prøv å fokuser på at du fikk en frisk baby. Vet at der finnes oppfølging etterpå. Min venninne ventet 5 år før neste barn. Hun hadde angst for fødselen. Men gikk til jordmor i samtaler etterpå. Fikk oppfølging. Nr 2 kom, etterhvert. Med tett og god oppfølging. Ingen kan ta ifra deg den vonde opplevelsen fra baby nr 1, men du må bearbeide, og tenke framover. Gjort er gjort. Dette kommer ikke til å skje igjen. 

Nå snakker du bare tull. Sectio 2 ( tidligere hastesnitt) foregår ikke i narkose. Sectio 1 ( tidligere kalt katastrofesnitt)gjør det   

Anonymkode: c66a2...a22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...