AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Har fått påvist slimposebetennelse i hoften etter slag mot området. Og halter og har mye vondt. Legen skrev bare ut betennelsesdempende til meg for 7 dager så etter det vurderer han kortison om ikke bedre... Men jeg jobber i et tungt arbeid med å løfte pasienter på sykehjem og samtidig hjemmehjelp. Turde ikke spørre om sykemelding da han ikke foreslo det. Men idag har jeg veldig vondt og halter mye. Hadde dere bare holdt ut? Eller bedt om sykemelding? Anonymkode: 57b79...4e3
Gjest takinova Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har fått påvist slimposebetennelse i hoften etter slag mot området. Og halter og har mye vondt. Legen skrev bare ut betennelsesdempende til meg for 7 dager så etter det vurderer han kortison om ikke bedre... Men jeg jobber i et tungt arbeid med å løfte pasienter på sykehjem og samtidig hjemmehjelp. Turde ikke spørre om sykemelding da han ikke foreslo det. Men idag har jeg veldig vondt og halter mye. Hadde dere bare holdt ut? Eller bedt om sykemelding? Anonymkode: 57b79...4e3 Må være den eneste legen i Norge som ikke foreslår sykmelding uoppfordret. Hvis du ikke har full arbeidsevne, så kan du selvsagt be om sykmelding.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Hadde bedt om sykemelding dersom arbeidsplass ikke kan tilrettelegge (og det er vel vanskelig på sykehjem) Anonymkode: 59b81...6ef
Banjo Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har gått på jobb med slimposebetennelse i hofta. Men jeg har en jobb hvor jeg kan sitte endel og justere aktiviteten min etter behov. I et fysisk yrke som du har hadde jeg aldri klart å jobbe fullt mens det sto på som værst. Tenker du kan ta en telefon og be om noen dagers sykmelding. Kanskje ikke legen tenkte på hva slags jobb du har. Er jo stor forskjell på å halte på en kontorjobb og på et sykehjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå