Gå til innhold

Sove på soverommet til svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I julen reiser vi som første gang som en familie på fire på besøk til svigers. Svigers bor langt unna (mange timer med bil) og har lite plass. Vi skal være der en uke. 

De har nå tilbudt meg, samboer og baby soverommet deres mens vi er der. De har et lite soverom til der og bestemor og eldste skal sove(for lite for oss og baby), mens bestefar etter planen skal sove i stua. 

Jeg kjenner på at jeg synes det blir rart å sove i senga til svigers på deres soverom. Jeg synes et soverom og seng er en veldig privat sone. Synes det er skikkelig ukonfortabelt. Har foreslått for samboer at vi kanskje kunne leid en airbnb leilighet eller lignende i stedet, men han tror de blir lei seg om vi ikke sover hos de.. Jeg derimot tenker at de kanskje hadde blitt glade for å slippe å låne bort soverommet sitt. Det hadde hvertfall jeg blitt..

Hva synes dere? Er airbnb innafor her?

Anonymkode: caf4b...00e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tilbyr dette for de ønsker å ha dere der. De møter kanskje ikke barnebarna så ofte og ønsker tid med dere. 

Mannen din kjenner vel også foreldrene sine såpass godt at han vet at dette er helt greit for dem. 

Anonymkode: f6f93...cd1

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes du hadde veldig omtenksomme svigers som låner bort soverommet sitt😊 

Anonymkode: aa09f...675

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Også en hel uke da😳 Kan dere ikke sove hos de to netter og resten på hotell eller Airbnb? 

Anonymkode: f447b...437

Skrevet

Dere bestemmer jo selv, men vær obs på at de kan bli fornærmet når de prøver å være gjestfri. Jeg har sovet i senga til svigers, synes det var problemløst. 

Anonymkode: 2b954...869

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes også det er ukomfortabelt, men det er jo en hyggelig gest da. Godt ment.

Anonymkode: 4fde8...abd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Også en hel uke da😳 Kan dere ikke sove hos de to netter og resten på hotell eller Airbnb? 

Anonymkode: f447b...437

Er ganske normalt å besøke nær familie en uke når de bor flere timer unna. De aller fleste synes det er hyggelig og teller ikke dager fordi en uke er lenge.

Jeg håper mine fremtidige svigerbarn ønsker å tilbringe tid med familien til sine barn, og ikke synes der er pes med besøk og dra på besøk. 

Anonymkode: f6f93...cd1

• Liker 5
Skrevet

Du er sær er min første tanke.

Anonymkode: 73c72...d63

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en hyggelig gest fra de. 

Anonymkode: 2c367...c60

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes også det er ukomfortabelt, men det er jo en hyggelig gest da. Godt ment.

Anonymkode: 4fde8...abd

Hvorfor er det ukomfortabelt? 

Anonymkode: 73c72...d63

• Liker 1
Skrevet

Da kan du vel heller aldri sove på hotell, i lugarer osv? De sengene blir jo brukt av hundrevis av mennesker.

Hyggelig gest av svigers.

Anonymkode: a5302...8fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke ok å sove i svigers sin seng, men i fremmedes Airbnb går greit…?🤔

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Med tanke på hvor mange andre senger jeg har sovet i så er nok svigers sin et like lite problem. Tenk på hoteller feks. De madrassene renses ikke akkurat mellom hver gjest. 

Anonymkode: 4f1dc...d10

• Liker 3
Skrevet

Vi arva senga til svigers.  Hadde aldri vært noe problem for meg 

Anonymkode: 1c523...4ae

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du er sær. Og jeg tenker at dere skal ta i mot tilbudet om rommet deres og at dette er noe de ønsker å gjøre. Det er sikkert stas for dem at dere kommer og de får tilbringe mye tid med barnebarn, og dere. Tanken er nok at det skal være koselig og gjestfritt.

Selv sover vi i svigers seng når vi låner hytten deres, syns ikke det er noe rart eller ubehagelig. Vi har med egne puter da, men det er fordi putene deres er høye, stive dunputer som bare er vonde😅 Jeg har forøvrig alltid med egen pute når vi drar bort, også på hotell, eller når jeg har vært innlagt på sykehus🙊 Men det er fordi jeg har nakkeproblemer og det er få puter som faktisk funker for min del. Litt avsporing der om puter🙈😂

Anonymkode: 9f676...e3f

• Liker 1
Skrevet

alternativt om du er redd for at de syns det er problematisk er at dere tilbyr at de får beholde sitt rom med deres eldste på det rommet med de. Du og baby tar gjesterom og din mann sofa evt madrass på gulvet om det er plass til det.  Insisterer de da fortsatt så mener de virkelig at dere kan ta rommet. Da hadde jeg gjort det. Men jeg sover også i sengen til venninnen min og typen hennes om jeg passer barna. Ser ikke helt utfordringen. på hotell /airnb kan det jo være alt mulig rart som har sovet der før meg..

Anonymkode: 582ae...562

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes dere? Er airbnb innafor her?

Sove i sengen til "svigers" koster meg en drue, og jeg personlig synes det er hysterisk å ha problemer med dette, men folk er forskjellige. 

Hva med å spørre dem, og/eller partneren din? 

Skrevet

Du er sær

Anonymkode: 226bf...0f5

Skrevet

Du får sikkert rent sengetøy. Som på hotell eller airbnb, hvor andre også har sovet, svettet og hatt sex. Pakk med en tynn overmadrass eller madrassbeskytter om du trenger litt mer enn et stykke tøy mellom der andre har sovet og du skal sove. De fjerner sikkert sexleketøy og private ting også. 

Går fint! 

Anonymkode: 7593f...0ae

Skrevet

Jeg forstår deg deg. For meg er det ikke det at det er sengen til svigers. Som flere skriver sover jeg uansett på hytter og hoteller, men soverom synes jeg er privat og jeg ønsker ikke å låne bort eget soverom. I tillegg hadde jeg ikke vært komfortabel med å sende svigerfar på stua. Jeg vil helst ikke flytte på gjesterommet når vi får besøk, så da ønsker jeg ikke andre skal måtte gjøre det for meg heller. 

Anonymkode: 81545...27a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...