AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg og samboer skal snart kjøpe vår første bolig. Vi lurer på om vi skal kjøpe et nøkkelferdig hus. Høres trygt ut med tanke på at man får det som man ønsker og ikke trenger å tenke på forskrifter, regler osv. Har noen erfaringer med dette? Eventuellt noen tanker om det er lurt? Anonymkode: 32dfb...6e1
BMF Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Setningen «få det man ønsker», høres fordyrende ut. Jeg kjenner ingen som har bygd nøkkelferdig hus, som ikke har endt opp mange hundre tusen kroner over «startprisen». Husk og spør om hva de forskjellige tilvalgene koster ferdig montert, før dere signerer. 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg og samboer skal snart kjøpe vår første bolig. Vi lurer på om vi skal kjøpe et nøkkelferdig hus. Høres trygt ut med tanke på at man får det som man ønsker og ikke trenger å tenke på forskrifter, regler osv. Har noen erfaringer med dette? Eventuellt noen tanker om det er lurt? Anonymkode: 32dfb...6e1 Tror du misforstår litt det med nøkkelferdig hus. Det betyr kun at du ikke gjør noe arbeid selv, altså du betaler for at andre skal gjøre all jobb for deg. Som regel er det malerarbeid og gulvlegger som er eksl. dersom huset ikke er nøkkelferdig. Jeg har bygget hus selv, og valgte nøkkelferdig, fordi jeg ikke kan eller vil gjøre noe selv. Forskrifter og regler trenger ikke du tenke på uansett, da det er byggefirmaet som står ansvarlig for alt. De må forholde seg til Tek 17 uavhengig av nøkkelferdig eller ei. Anonymkode: 9e84c...b57 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tror du misforstår litt det med nøkkelferdig hus. Det betyr kun at du ikke gjør noe arbeid selv, altså du betaler for at andre skal gjøre all jobb for deg. Som regel er det malerarbeid og gulvlegger som er eksl. dersom huset ikke er nøkkelferdig. Jeg har bygget hus selv, og valgte nøkkelferdig, fordi jeg ikke kan eller vil gjøre noe selv. Forskrifter og regler trenger ikke du tenke på uansett, da det er byggefirmaet som står ansvarlig for alt. De må forholde seg til Tek 17 uavhengig av nøkkelferdig eller ei. Anonymkode: 9e84c...b57 Hva mener du jeg misforstår? Alt dette vet jeg jo? Anonymkode: 32dfb...6e1
TheHairyToothfairy Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Anbefaler Boligpartner. Det et helt genialt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har bygget hus selv, og valgte nøkkelferdig, fordi jeg ikke kan eller vil gjøre noe selv. Anonymkode: 9e84c...b57 Øøøøhh Anonymkode: 2c6d7...f77
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Man får det vel som man ønsker om man ikke velger nøkkelferdig og heller bygger selv og leier inn folk på eget initiativ. Husk at drt fort blir dyrt om du skal få alt du ønsker, selv om det er nøkkelferdig. Anonymkode: 756ef...f60
Millaz Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Jeg bor i nøkkelferdig hus, det er både fordeler og bakdeler. Fordelen er jo at man slipper å gjøre noe selv og byggeprosessen går som regel fort. Bakdelen er at hvis man vil gjøre endringer blir det fort vanvittig dyrt. Ønsker du mange endringer blir det fort dyrt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Hvis man tenker nøkkelferdig som i "utbygger som bygger (flere) hus og selger dem på finn.no", så er jeg ikke interessert. De har sjelden til aldri en beliggenhet jeg ønsker meg (befinner seg i nye nabolag utenfor sentrum) og som regel er det en planløsning som heller ikke appellerer til meg, det være seg pga knøttsmå soverom, store arealer som går bort til gang o.l., manglende bodplass, oppholdssoner (feks i stue) med store vinduer som gir ekstremt innsyn, generelt litt for få kvadratmeter, og så videre. Noen hus som blir forsøkt solgt her jeg bor nå, blir noe av det dyreste som har blitt solgt her i byen, og der er det et ynkelig forsøk på kjellerstue i sokkelen, som er delt av med en liten veggbit fra entreen, det er dører overalt, og rett opp trappa er man midt i stua - altså helt åpent for støy mellom stuene, så de "kan" ikke brukes samtidig. Legg til at kjøkkenet er plassert i en mørk krok, og at det er veldig dyrt å endre på alt fra kjøkkeninnredning, fliser og innredning på badet, ekstra stikkontakter, gulv og alt annet... Anonymkode: 55cad...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå