Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du om dagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går du rundt med vannflaske og drikker og tisser hele tiden eller drikker du hovedsakelig til måltider? Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen og drikker du jevnt og trutt små slurker mellom måltider eller tar du det igjen når du spiser og drikker mye da? 

Anonymkode: 2eb0e...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker stort sett aldri vann. Drikker først kaffe, ca en halv liter på morningen, drikker noe juice og melk til måltider og brus og te på kvelden. Om sommeren drikker jeg mer iste og sukkerfri saft men ikke sånn at jeg drikker småslurker hele dagen mer sånn at jeg drikker når jeg har behov for det.

Anonymkode: f9070...5e4

Skrevet

Mulig to-tre liter kullsyrevann. 

Starter dagen med et stort glass. Fyller vannflaska gjennom arbeidsdagen. Drikker vann til alle måltider. Sjelden jeg drikker noe annet, innimellom en kopp kaffe, eller vin. 

Løper på ingen måte på do hele tiden😅 Kanskje 3-4 ganger i løpet av et døgn. 

Anonymkode: 05492...9f3

Skrevet

Drikker litt til måltider. Vann under/etter trening og ved tørste. Litt for mye kaffe eller brus når jeg har lyst på. Prøver å ikke tvinge i meg vann bare fordi, men drikker mer hvis jeg har hodepine eller vet at jeg burde (f.eks i tørt miljø).

Anonymkode: 8441a...995

Skrevet

Drikker nesten aldri rent vann. Drikker et glass melk til frokost, også blir det gjerne et glass brus til middag og et glass i løpet av kvelden. Er generelt dårlig på å drikke, og sånn har jeg vært hele livet. 

Anonymkode: d8706...ccd

Skrevet

I gjennomsnitt 1,5 liter rent vann. Føler meg dårlig om jeg ikke gjør det. 

Anonymkode: 7b4bc...b94

Skrevet

Rundt 2 liter tenker jeg, hvor 0,7 er vann(på trening), og resten saft hvis det er lov å ta med🤭

Skrevet

Jeg forsøker å fullføre vannflaska 3 ganger på en arbeidsdag. Den er vel på rundt en liter. Hjemme er jeg ganske dårlig på det.

Anonymkode: 23aa7...b4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mulig to-tre liter kullsyrevann. 

Starter dagen med et stort glass. Fyller vannflaska gjennom arbeidsdagen. Drikker vann til alle måltider. Sjelden jeg drikker noe annet, innimellom en kopp kaffe, eller vin. 

Løper på ingen måte på do hele tiden😅 Kanskje 3-4 ganger i løpet av et døgn. 

Glemte å skrive;

jeg drikker fordi det er godt, og fordi jeg har lyst på. Om ikke har jeg en tendens til å ta kaffe, snacke på noe, frukt, eller noe annet. 

Tror ikke det er noen helsegevinster av å drikke såpass overhodet. Og ville nok kuttet om det førte til hyppige dobesøk, eller avbrutt søvn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...