Gå til innhold

Hjelp, har jobbintervju men er syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha det over nett senere i dag men våknet med diaré og kvalme og hoste. Mye sykdom på jobb. 

Hvor ille ser det ut å avlyse intervju på grunn av sykdom? 

Anonymkode: dd968...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null problem å be om utsettelse. Det har jeg gjort selv - og fått jobben. Og da jeg først var frisk og kom på intervju, var ene lederen som skulle vært med vekke - fordi hun var syk ;)

Anonymkode: 24c75...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (3 minutter siden):

Er det SÅ ille at du ikke kan gjennomføre intervjuet? Eventuelt be om utsettelse.

Ja, jeg legger meg ikke lett syk, men nå begynner jeg å nå SÅ ille. Fryser også. 

Anonymkode: dd968...0dc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Null problem å be om utsettelse. Det har jeg gjort selv - og fått jobben. Og da jeg først var frisk og kom på intervju, var ene lederen som skulle vært med vekke - fordi hun var syk ;)

Anonymkode: 24c75...903

Ok, jeg skal se det an i løpet av den neste timen hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: dd968...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg legger meg ikke lett syk, men nå begynner jeg å nå SÅ ille. Fryser også. 

Anonymkode: dd968...0dc

Da ber du om utsettelse. Du får sikkert forståelse for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, jeg skal se det an i løpet av den neste timen hvordan det utvikler seg. 

Anonymkode: dd968...0dc

Tatt smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlyse så tidlig som mulig er bra. God standing å avlyse før 08 per mail.

Anonymkode: 4e38a...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Avlyse så tidlig som mulig er bra. God standing å avlyse før 08 per mail.

Anonymkode: 4e38a...372

Ok, takk! Jeg gjør det da, så er det gjort. 

Anonymkode: dd968...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (6 minutter siden):

Tatt smertestillende?

Er nok ikke nok. 

Anonymkode: dd968...0dc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er nok ikke nok. 

Anonymkode: dd968...0dc

Da ber du som sagt om utsettelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært hjemmefra på teams og jeg hadde fått avlysning pga sykdom så hadde jeg stusset veldig og avskrevet deg fra videre prosess. Klarer du ikke å pushe det i 30 minutter hjemmefra når du skal på intervju engang så vil det nok høyst sannsynlig reflektere arbeidsmorlen din ellers også.

Anonymkode: 66c55...c3f

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde det vært hjemmefra på teams og jeg hadde fått avlysning pga sykdom så hadde jeg stusset veldig og avskrevet deg fra videre prosess. Klarer du ikke å pushe det i 30 minutter hjemmefra når du skal på intervju engang så vil det nok høyst sannsynlig reflektere arbeidsmorlen din ellers også.

Anonymkode: 66c55...c3f

For en hyggelig rekrutterer du er da.. not! Så om folk ligger og spyr så skal man liksom presse seg igjennom 30 minutter? Er man ikke skikkelig i form så påvirker det faktisk intervjuet veldig!

Du kan faktisk ikke vite hvor syk arbeidstakeren er, så at du har bestemt deg for hvordan arbeidstakeren er basert på kun det, sier ganske mye om deg som rekrutterer!

Men det du beskriver her må vel være vinn vinn, det at du forventer at kandidaten skal presse seg selv med sykdom i kroppen sier veldig mye om dere som arbeidsplass. Høres ikke ut som et sunt miljø, så er det slike holdninger hos arbeidsgiver så er det like greit at arbeidsgiver ikke vil ha deg med videre i prosessen ;)

Så TS, ikke ha dårlig samvittighet for å avlyse, mest sannsynlig går det helt fint. Om du faktisk opplever at arbeidsgiver ser på det som negativt, så skal du være glad for at du finner ut av holdningene til arbeidsgiver og kan slippe unna et giftig miljø som ikke bryr seg om deg som arbeidstaker ve og vel, og som er mer opptatt av du skal presse deg og mistenkeliggjør deg i stedet for å møte deg med forståelse. 

Endret av missmcbeal
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde det vært hjemmefra på teams og jeg hadde fått avlysning pga sykdom så hadde jeg stusset veldig og avskrevet deg fra videre prosess. Klarer du ikke å pushe det i 30 minutter hjemmefra når du skal på intervju engang så vil det nok høyst sannsynlig reflektere arbeidsmorlen din ellers også.

Anonymkode: 66c55...c3f

Deg om det. Arbeidsmoralen min er det absolutt ingenting i veien med. Er bare to dager siden min nåværende sjef sa jeg er så stabil og tilstedeværende. 

Fikk forøvrig en halvsur mail til svar. Og ingen invitasjon til annet intervju fordi de skal avgjøre denne uken hvem som får jobben. Hun som har kalt meg inn til intervju har egentlig hele veien vært litt problemfokusert når det gjelder min søknad, men sa hun kunne nå ta meg inn til intervju likevel. Fikk et par tips til ting jeg kunne legge til i cv som hun så på som relevant erfaring. Hun anser altså ikke det jeg jobber med nå som relevant. 

Jeg tenker hun kan ha det så godt jeg. Det finnes andre jobber å søke på. 

Anonymkode: dd968...0dc

  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det vært hjemmefra på teams og jeg hadde fått avlysning pga sykdom så hadde jeg stusset veldig og avskrevet deg fra videre prosess. Klarer du ikke å pushe det i 30 minutter hjemmefra når du skal på intervju engang så vil det nok høyst sannsynlig reflektere arbeidsmorlen din ellers også.

Anonymkode: 66c55...c3f

Så fint for de som da unngår å få en sjef som deg :) Også fascinert over at du vil ha spyende folk på teams-møte ;) Og på hvordan du tenker deg å danne et intrykk av en person som er redusert, ikke tenker klart, og gjerne hoster og harker kontinuerlig og har mistet stemmen. Du egner deg rett og ikke som leder. 

Anonymkode: 24c75...903

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ekstremt dårlig morgenen før jobbintervjuet jeg skulle på. Kastet opp på morgenen, holdt på å svime av og hadde en kraftig bihulebetennelse som førte til veldig svekket hørsel. Hadde så lyst på jobben, og var redd de ville finne sin kandidat før de rakk å møte meg engang hvis jeg utsatte intervjuet. Så jeg møtte opp og fortalte på starten at jeg var syk. Veldig glad jeg gjorde det, for jeg fikk jobben :) 

Anonymkode: 00f44...a51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så fint for de som da unngår å få en sjef som deg :) Også fascinert over at du vil ha spyende folk på teams-møte ;) Og på hvordan du tenker deg å danne et intrykk av en person som er redusert, ikke tenker klart, og gjerne hoster og harker kontinuerlig og har mistet stemmen. Du egner deg rett og ikke som leder. 

Anonymkode: 24c75...903

Evt jeg finner bare bedre kandidater 😊 Det er ikke sånn at vi ikke har andre å velge mellom.

 

Og TS fikk jo samme tilbakemelding på avlysningen, så da er jeg ikke alene om det 😄

Anonymkode: 66c55...c3f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Evt jeg finner bare bedre kandidater 😊 Det er ikke sånn at vi ikke har andre å velge mellom.

 

Og TS fikk jo samme tilbakemelding på avlysningen, så da er jeg ikke alene om det 😄

Anonymkode: 66c55...c3f

Herregud. 

Anonymkode: dd968...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Deg om det. Arbeidsmoralen min er det absolutt ingenting i veien med. Er bare to dager siden min nåværende sjef sa jeg er så stabil og tilstedeværende. 

Fikk forøvrig en halvsur mail til svar. Og ingen invitasjon til annet intervju fordi de skal avgjøre denne uken hvem som får jobben. Hun som har kalt meg inn til intervju har egentlig hele veien vært litt problemfokusert når det gjelder min søknad, men sa hun kunne nå ta meg inn til intervju likevel. Fikk et par tips til ting jeg kunne legge til i cv som hun så på som relevant erfaring. Hun anser altså ikke det jeg jobber med nå som relevant. 

Jeg tenker hun kan ha det så godt jeg. Det finnes andre jobber å søke på. 

Anonymkode: dd968...0dc

Søknadsprosessen er jo også for at du som potensiell arbeidstaker skal finne ut om den jobben er noe for deg. Høres ut som du fant ut at den ikke var det! Jeg ville heller ikke begynt et sted som ikke viste forståelse for sykdom.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde det vært hjemmefra på teams og jeg hadde fått avlysning pga sykdom så hadde jeg stusset veldig og avskrevet deg fra videre prosess. Klarer du ikke å pushe det i 30 minutter hjemmefra når du skal på intervju engang så vil det nok høyst sannsynlig reflektere arbeidsmorlen din ellers også.

Anonymkode: 66c55...c3f

Dette høres ut som min forrige jobb. 

Fikk beskjed om å bare ha en bøtte under langbordet på møterommet. Det burde ikke vært noe problem mente lederen. 

Anonymkode: f8971...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...