Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har studert i altfor mange år, men vurderer å ta en bachelor i et helt annet fag enn hva jeg har studert til nå. har hørt at hvis man har en del metodefag fra før (det har jeg, studert økonomi) så slipper man å ta ex phil hvis jeg begynner på universitet. noen som har erfaring med dette? jeg har veldig lyst å ta en bachelor isammenlignende politikk, men gidder ikke hvis jeg må bruke et halvt år på ex.phil som jeg aldri får bruk for....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kommer an på hvor du skal studere. Selv har jeg måttet ta ex.phac, linvistikk-varianten siden jeg studerer språk, men ex.phil har jeg heldigvis sluppet unna. Jeg tar master på høyskole

Skrevet

Bare en liten korrigering. Du bruker ikke et halvt år på ex phil alene, det er jo bare 10 poeng, så det er kun ett av fagene pakket inn i Bachelorutdanningen. Og ex fac neste semester, også dette på 10 poeng. Det er altså ikke slik at du bruker ett helt semester på bare ex phil.

Og jeg er ikke helt enig i at man ikke har bruk for ex phil. Jeg synes dette har vært svært nyttig, og jeg har også utdanning fra tidligere, og mange år i arbeidslivet. Og hvis det ikke skulle ha noe nytteverdi, da ville det vel ikke vært en del av studieopplegget?

Skrevet

ex.phil er det verste jeg noen gang har vært borti...(eksamen neste torsdag...aweee

Skrevet

Jeg ville kontaktet universitetet, i og med at hele opplegget er lagt om nå.

Men som det sies her; ex phil er jo bare 1/3 semester.

Skrevet

Enig i at ex.phil har mye for seg i forhold til videre studier. Mener imidlertid at det kommer litt an på hva slags studier en velger videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...