Gå til innhold

Når kommer snøen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av dette gnelderet. Hvem pokker vil ha snø? Umulig å ta seg fram på fortau, kaldt, vått, dårlig sikt, parkeringsplasser som forsvinner, aldri fred å få i gatene da det alltid er noen unger som skriker og lager støy, masse måking. Hvorfor vil folk ha dette? Er det fordi de selv aldri må gjøre ting, som å ta seg fra a til b eller vedlikeholde en gårdsplass?

Anonymkode: c33b9...e6c

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg vil heller ha regn enn snø. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det er mange som liker snø og ønsker seg det.

De som liker å gå eller stå på ski/snowboard, de som lever av skiturister, de som tjener penger på brøyting, osv.

Jeg liker ikke snø, så jeg syns det er greit hvis det regner nede i lavlandet og snør i høyden.

Skrevet

Noen fordeler med snø:

• Det blir lysere
  • Det blir mer stille
  • Det er fint
  • Skiføre
  • Akeføre
  • Bedre isolasjon mot hard frost
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Illuminatum skrev (51 minutter siden):

Noen fordeler med snø:

• Det blir lysere
  • Det blir mer stille
  • Det er fint
  • Skiføre
  • Akeføre
  • Bedre isolasjon mot hard frost

Nettopp! Nå er det bare mørkt og stusselig.

Jeg foretrekker sommer, sol og varme jeg, men hvis det først skal være mørkt og kaldt, kan det like gjerne komme snø også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Masse positivt med snø, og det er masse positivt uten snø. 

Anonymkode: 57713...d30

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er så lei av dette gnelderet. Hvem pokker vil ha snø? Umulig å ta seg fram på fortau, kaldt, vått, dårlig sikt, parkeringsplasser som forsvinner, aldri fred å få i gatene da det alltid er noen unger som skriker og lager støy, masse måking. Hvorfor vil folk ha dette? Er det fordi de selv aldri må gjøre ting, som å ta seg fra a til b eller vedlikeholde en gårdsplass?

Jeg vil ha snø for svart vinter er bare trist. 10 minus og endel snø er perfekt. Hvis man har på seg sko og klær som passer så er ikke kulde og føre på fortau et problem. 

Snø hindrer issvuller på stier og veier der jeg skal gå og snøen isolerer så ikke vannet inne fryser så lett. 

Og jeg har gårdsplass og brøyte, det er likevel verdt det. 

Anonymkode: b55d2...549

Skrevet

Jeg vil gjerne ha snø. Blir så mørkt og tungt i mørketida uten. Og synes det er fint for barna å ha noe å gjøre ute, som å kjøre på akebrett, gå på ski eller lage snømenn eller hva enn. Elsker å leke i snøen selv da. 

Skrevet

I Stavanger? Aldri! Godt er det! 🙂

Anonymkode: b7e58...51e

Skrevet

Enig, vil heller ha regn hver dag hele vinteren enn snø. 

Snø i høyden og regn her nede høres greit ut. 

Anonymkode: 4bf1c...555

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I Stavanger? Aldri! Godt er det! 🙂

Anonymkode: b7e58...51e

Jeg kommer! 😅

Bor på Sørlandet, her får vi gjerne en meter på et døgn, så uendelig med regn, så kulde, så en ny meter snø 🙄Og de som brøyter tar bare midt i veien. 

Anonymkode: 4bf1c...555

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vil ha snø! 
Det blir lysere, det blir lunere, verden føles roligere på en måte, det blir koseligere. 
Og joda, jeg må måke gårdsplassen selv om jeg har en kronisk smertesykdom. Det er ganske tungt, men tar det litt og litt i rolig tempo så det går på et vis. Kjører bil, men det er ikke noe problem

Anonymkode: 2b8ad...203

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er virkelig ikke glad i vinteren, men jeg vil mye heller bo her hvor jeg bor nå, med -10 og lavere, snøføre på veien og lysere kvelder, enn å bo der hvor det er vått, mørkt og utrivelig gjennom vinteren (slik som på kysten hvor jeg bodde i noen år). Snøen gjør alt lunere og triveligere. 

Anonymkode: 14e8e...319

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er virkelig ikke glad i vinteren, men jeg vil mye heller bo her hvor jeg bor nå, med -10 og lavere, snøføre på veien og lysere kvelder, enn å bo der hvor det er vått, mørkt og utrivelig gjennom vinteren (slik som på kysten hvor jeg bodde i noen år). Snøen gjør alt lunere og triveligere. 

Anonymkode: 14e8e...319

Det høres perfekt ut. Jeg er heller ikke glad i vinteren, og her er det sjeldent snø. Om det kommer litt, så forsvinner den igjen etter en dag. Nå er det regn og mørkt.

Anonymkode: 79fdd...f43

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Masse positivt med snø, og det er masse positivt uten snø. 

Dette er jo litt upresist

handler jo ikke om Sommer & Sol vs -10g & Snø. 

men;

Snø & Lyst vs Regn & Mørkt

jeg står ikke på ski, men velger alltid Snø foran regn på vinteren. Tar heller det og 4/5 minusgrader vs regn og rundt +2 🌡

Skrevet

Her er det skiføre - bor ved Hedmarksvidda

Anonymkode: 0e3f9...850

Skrevet

Hvis det skal være vinter, så skal det være snø. Det er lite som er så koselig og lystig når det er skikkelig kaldt, mørkt og hvitt ute, og det eneste man hører er sine egne tråkk i snøen - ren terapi.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har snø her, innlandet. Elsker det, rent, lyst, vinter. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bor i Fredrikstad. Aldri snø 🥲

Anonymkode: cfcc5...787

Skrevet

Snø=julestemningen vil gjerne ha snø i desember ❤️ alle andre måneder i året kunne jeg hatt sommer🙈😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...