Gå til innhold

Mikrosement på badet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å pusse opp badet som er på ca 5 kvadratmeter, og kunne tenkt meg å legge mikrosement oppå flisene. Badet er i fin stand, så bør ikke være noe problem å gjøre det. Tenker ikke å ta kurs og gjøre det selv, men få hjelp til selve jobben. 

Hadde vært interessant å høre andres erfaringer. Noen som har gjort dette med sitt bad? Ble dere fornøyd med resultatet? Var det dyrt, tok det lang tid? 

Anonymkode: 06234...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjorde dette for et år siden. Vårt utgangspunkt var det samme som deres, badet var ii god stand, men litt "utgått på dato" stilmessig. Badet var av ca samme str, ca 5 kvadrat , og vi betalte vel 70.000. Det tok litt tid, for de må komme tilbake flere ganger og legge tynne strøk, pusse, lakke osv.  Vi er veldig fornøyd, og badet ble "nytt og fresht "

Anonymkode: 695e9...b41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over, beklager at teksten ble understreket. Vet ikke hva som skjedde

Anonymkode: 695e9...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Synes ikke prisen var avskrekkende. Har skjønt det er en del lag som må til, ja, så får jo bare smøre meg med tålmodighet i prosessen. Nå ble jeg enda mer gira. 
ts 

Anonymkode: 06234...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes mikrosement er møkkastygt. Beklager.

Anonymkode: 072d1...de4

Blir skeptisk hver gang jeg ser dette og en vag formulering om «oppgradert bad» i boligannonser. Leser man nøyere, betyr det tydeligvis at noen har kastet bort noen titalls tusen på et bad som må renoveres innen et par år likevel.

Anonymkode: a3698...b7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det på to bad og i trappa. Vi er kjempe fornøyd. Nå gjorde vi det selv. Gikk 3 lag.

Vi gjorde det i 2014(bad 1) 2017(trapp) og 2020(bad 2) fortsatt like fint, enkelt å holde rent osv 

Anonymkode: 4b37e...a60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjordet det nylig på mitt bad. Beholdt flisene på gulvet, men la mikrosement på veggene. Ble veldig bra. Fornøyd med farge og utførelse. Jeg brukte Zenzorama.

Jobben ble gjort på 2 dager, og kostet ca. 2500,- per kvm inkl. alt.

Anonymkode: 95259...0ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når dere "rehabiliterer" bad med mikrosement gjør dere ingenting med bakenforliggende vegg og gulv? Lar membran og alt ligge ukontrollert? Så i praksis er det bare en veldig dyr "maling" som ikke har noen annen funksjon enn å være en estetisk oppgradering...

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (3 timer siden):

Men når dere "rehabiliterer" bad med mikrosement gjør dere ingenting med bakenforliggende vegg og gulv? Lar membran og alt ligge ukontrollert? Så i praksis er det bare en veldig dyr "maling" som ikke har noen annen funksjon enn å være en estetisk oppgradering...

Det er én løsning, det blir jo som flis på flis.  Man kan også pusse opp et helt bad og legge microsement.

Anonymkode: 7d8d9...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (4 timer siden):

Men når dere "rehabiliterer" bad med mikrosement gjør dere ingenting med bakenforliggende vegg og gulv? Lar membran og alt ligge ukontrollert? Så i praksis er det bare en veldig dyr "maling" som ikke har noen annen funksjon enn å være en estetisk oppgradering...

Det er jo en vurdering hver enkelt må gjøre, men jeg velger å tro at folk som har bad som er 20 år + gamle, ikke går for denne løsningen.

Kan også legge til at microsement er vanntett.

Anonymkode: 95259...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hvis man har en 20+ år gammelt bad/vaskerom/gjestedo men som er f.eks. nede i kjelleren, det er altså ingen risiko for vannskader til rommet under, da går det også helt fint å bruke mikrosement. Eller, annen løsning, hvis man legger mikrosement og bruker dusjkabinett. Må ikke glemme at dusjkabinet (5-10 tusen kr) er en mye billigere løsning for å løse gammelt bad problem enn helt nytt bad fra scratch med ny membran osv (300+ tusen kr løsning). 

 

Anonymkode: 4fbba...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er én løsning, det blir jo som flis på flis.  Man kan også pusse opp et helt bad og legge microsement.

Anonymkode: 7d8d9...9a8

Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til..? Om innledning til tråden var "jeg er dritt lei av flisene på badet, finnes det en billig og enkel måte å endre utseendet?" hadde mikrosement vært et fullgodt svar. Men folk legger så mangt i "oppussing", "pusse opp" osv. 

At mikrosement er vanntett tror jeg ingen har klart å dokumentere ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

newman01 skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til..? Om innledning til tråden var "jeg er dritt lei av flisene på badet, finnes det en billig og enkel måte å endre utseendet?" hadde mikrosement vært et fullgodt svar. Men folk legger så mangt i "oppussing", "pusse opp" osv. 

At mikrosement er vanntett tror jeg ingen har klart å dokumentere ennå

Jeg svarte på det du skrev, «Men når dere "rehabiliterer" bad med mikrosement gjør dere ingenting med bakenforliggende vegg og gulv? » ikke på hi. Det var derfor jeg siterte deg og ikke bare svarte i tråden. Jeg skjønner at hi har tenkt til å gjøre dette, men ikke alle bad med microsement er lagt over et gammelt urørt bad.

Anonymkode: 7d8d9...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du sikter til..? Om innledning til tråden var "jeg er dritt lei av flisene på badet, finnes det en billig og enkel måte å endre utseendet?" hadde mikrosement vært et fullgodt svar. Men folk legger så mangt i "oppussing", "pusse opp" osv. 

At mikrosement er vanntett tror jeg ingen har klart å dokumentere ennå

Dokumentert for lenge siden og godkjent for bruk i baderom.

Anonymkode: 95259...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dokumentert for lenge siden og godkjent for bruk i baderom.

Anonymkode: 95259...0ef

Joda, mikrosement er godkjent for bruk i baderom, akkurat som trepanel og våtromsmaling, fliser, glassbyggerstein og egentlig alt annet av veggplater. Men det er ikke vanntett, og krever membran bakenfor. Jeg har ikke funnet noen leverandører av mikrosement som ikke krever bakenforliggende membran for å få et godkjent bad. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...