Gå til innhold

Hvem betaler brudepike kjolene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på hva som er vanlig? Er det brudeparet som betaler brudepike/svenn klærne? For min del er det ikke nødvendig med brudepike/svenn, men har spesielt en niese som vi vet VIL være brudepike. Og når hun skal være, så "baller det på seg" med andre nieser/nevøer som også vil være. Det kan fort bli kostbart ;) Skal selv kjøpe brukt brudekjole, og har ellers tenkt å ha et "billig" bryllup. Er liksom ikke bare å kjøpe pike/svenne klærne brukt. De må jo matche også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil dere bestemme hva de skal gå i, bør dere også betale for antrekkene til brudepikene og svennene.

Vi betalte for våre brudepiker, fordi vi også valgte det de skulle gå med.

Men ønsker dere å ha det billigst mulig, kan dere jo forhøre dere om foreldrene kan betale for klærne til brudepikene/svennen.

Skrevet

Dersom du vil at brudepike-kjolane skal vere like, bør de betale dei, men dersom det er samme kva slags kjolar dei har, berre at dei f.eks er enkle, blå, kan de kanskje be brudepikene sine foreldre betale kjolane?

Sydama som syr min kjole syr brudepikekjolane også, så dei betalar vi.

Skrevet

Er enig med de andre om at "den som bestemmer får betale".

Til mine brudepiker fikk jeg tak i veldig bilolig fint stoff og sydde kjolene selv. Kom på 300,- for begge to!

Skrevet
Vil dere bestemme hva de skal gå i, bør dere også betale for antrekkene til brudepikene og svennene.

Vi betalte for våre brudepiker, fordi vi også valgte det de skulle gå med.

Men ønsker dere å ha det billigst mulig, kan dere jo forhøre dere om foreldrene kan betale for klærne til brudepikene/svennen.

Spørre foreldrene. Blir ike aktuelt at ungen skal være brudepike uten at brudeparet betaler. Får heller være uten da

Skrevet

Vi som brudepar bestalte klærne til vår brudepike og brudesvenn. Skal man bestemme hva ungene skal ha på seg, så må man betale det også.

Skrevet

Jeg var brudepike når jeg var lita, mamma betalte for leie av kjolen min. Så jeg tror det kommer an på hva brudeparet avtaler med foreldrene.

Du kan jo snakke med de og høre hva de sier, si sannheten at dere ikke føler at dere har råd til det!

Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg nå når vi giftet oss. Hadde en kusine som så gjerne ville være brudepike, og da kunne vi ikke la resten stå utenfor.. Vi betalte brudepikekjolene og brudepikebukettene, men skoene måtte de fikse selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...