Frida Frosk Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 For meg er "jentefilmer" alle de dårlige, romantiske komediene, kjærlighetsfilmene og de "historie-fra-virkeligheten-filmene" som går på tvnorge. Fordi jeg er jente, blir det det automatisk antatt at jeg digger slike filmer. Men jeg vil ikke forbindes med denne type søppel, og oppfordrer dere herved til å komme med et nytt uttrykk som kan erstatte det nåværende, slik at vi kan unngå denne type misforståelser i fremtiden.
nostalgia Skrevet 11. desember 2005 #3 Skrevet 11. desember 2005 (endret) Jeg liker ikke uttrykk a la jentefilmer og jentebøker/ kvinne-forfattere... Ofte er det snakk om romantiske filmer/ drama og alt som tar opp følelser og mellommenneskelige forhold. Det samme gjelder i høyeste grad for bøker... men, det er på ingen måte noen sannhet i at slike flmer/bøker nødvendigvis er dårlige, slik mange mener at de er - Jeg leser MYE så kalt "kvinne-litteratur", og det meste er veldig bra, jeg tror menn går glipp av mye ved å velge dette bort kun pga. at de har fått slike "stempler". Dårlige filmer og dårlige bøker, er bare det: Dårlige! Hvorfor ikke bare kalle dem det? Endret 11. desember 2005 av nostalgia
Gjest Piper Skrevet 11. desember 2005 #4 Skrevet 11. desember 2005 Hvor lenge anser du deg selv som jente? Er jo en grunn for at det kalles "jentefilmer", fordi ganske mange jenter liker de.
Gjest Embla s Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Hvor lenge anser du deg selv som jente? Er jo en grunn for at det kalles "jentefilmer", fordi ganske mange jenter liker de. ← Enig! Syns det navnet er ganske treffende på den type filmer jeg. Og det er en god pekepinn på filmer jeg godt kan klare meg uten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå