Gå til innhold

Hjeeelp om kameralinse!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk nettopp til innkjøp av et Canon EOS 2000D, men det var outlet-vare og den manglet linse (linsen som manglet: EF-S18-55mm f/ 3,5-5,6 )Fikk derfor med en linse de sa var bedre og dyrere: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 https://store.canon.no/canon-ef-s-55-250mm-f-4-5-6-is-stm-lens/8546B005/?gclid=Cj0KCQiA-JacBhC0ARIsAIxybyNGxtLWx0kdDYDd3KQG-i1gUIvyZc7AHEji2_gZLJ0LKV--Vcm9520aAtsiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg er en skikkelig newbie, og sliter nå med en ting. Den er jo åpenbart sikkert bedre, men jeg klarer ikke ta bilder uten at det er mye zoom. Jeg skal hovedsaklig ta bilder av kunst, store bilder, og da må jeg jo stå 6 + meter i fra for å få med hele bildet.  Er slike linser bare for når man ønsker superzoom? når jeg skal ta et bilde zoomer den litt inn automatisk til bildet er klart, ellers får den med veldig lite av det jeg faktisk har foran og rundt meg. er umulig å ta bilde av et rom f.eks. 

vurder å levere tilbake hele greia, men vet ikke om det er jeg som gjør noe feil. takk for svar ! ❤️

Anonymkode: f1c0b...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever tilbake, de du kjøpte av har lurt deg/gitt deg veldig dårlig informasjon.

18-55 er vidvinkel til normal og mye bedre til ditt bruk.

Du finner ofte bedre og billigere på finn.no enn på outlet.

Skrevet (endret)

55-250 er jo for fugler og annet langt unna. 

Buy Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Lens — Canon Norge Store

Dette var favoritten min da jeg hadde slikt systemkamera. 15-85 er en veldig anvendelig zoom, både til nære ting og litt lenger unna. Vil tippe du kan klare å få tak i et pent brukt eksemplar på finn for omtrentlig halvparten

Mulig Canon 17-40mm 4L USM også kan være et alternativ for ditt bruk. Buy Canon EF 17-40mm f/4L USM Lens in Discontinued — Canon Norge Store

Endret av newman01
Skrevet

55-250 mm er et fint allroundobjektiv ute. Stiller du den på 55mm så er det ca normalobjektiv. Dvs at det er ingen vesentlig forstørrelse i forhold til virkeligheten. En her foreslår også 18 - 55 mm. Den ville du nok oppfattet som langt mer anvendelig. Innendørs har du ofte langt mer behov for å zoome ut enn inn.

Anonymkode: a5252...449

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (6 minutter siden):

55-250 er jo for fugler og annet langt unna. 

Buy Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Lens — Canon Norge Store

Dette var favoritten min da jeg hadde slikt systemkamera. 15-85 er en veldig anvendelig zoom, både til nære ting og litt lenger unna. Vil tippe du kan klare å få tak i et pent brukt eksemplar på finn for omtrentlig halvparten

Mulig Canon 17-40mm 4L USM også kan være et alternativ for ditt bruk. Buy Canon EF 17-40mm f/4L USM Lens in Discontinued — Canon Norge Store

55-250mm er da absolutt ikke for fugler. 400-600mm er mer for fugler. 55-250mm er en god allround for reise, natur, portrett osv.

TS, du trenger nok en vidvinkel til normal zoom til ditt bruk så jeg anbefaler å bytte objektivet til det som originalt skulle vært med. 

Anonymkode: 0934f...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...