AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #21 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo jeg er selvstendig. Men tenkte at når de tilbød seg å hjelpe så var det en grei løsning. Men det betyr jo ikke at jeg ikke klarer meg selv i hverdagen. Anonymkode: 5d80b...64b AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo jeg er selvstendig. Men tenkte at når de tilbød seg å hjelpe så var det en grei løsning. Men det betyr jo ikke at jeg ikke klarer meg selv i hverdagen. Anonymkode: 5d80b...64b AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du trenger ikke flyttebyrå, du leier en varebil og får hjelp av venner. Akkurat slik andre 25-åringer har gjort i alle år. Du høres ikke så selvstendig ut son du liker å innbille deg. Anonymkode: a9491...e87 Nederste kommentar kunne du spart deg for da. Anonymkode: 5d80b...64b 1 2
Helene Skrevet 29. november 2022 #22 Skrevet 29. november 2022 Synes det er helt greit at TS tar imot flyttehjelp fra familie, helt naturlig tenker jeg. Hvorfor betale når familie ønsker å hjelpe? Det er etterpå TS må lære å sette grenser. Skap ditt eget hjem. 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #23 Skrevet 29. november 2022 Det slår meg som ganske underlig at du tar til etterretning det de sier? Det er jo såre enkelt, du kjøper persienner og gjør hva du vil. Om de blir sure så får de bare bli det. Stå opp for deg selv!! Du er voksen og bestemmer selv! Anonymkode: 9e051...218 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #24 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du trenger ikke flyttebyrå, du leier en varebil og får hjelp av venner. Akkurat slik andre 25-åringer har gjort i alle år. Du høres ikke så selvstendig ut son du liker å innbille deg. Anonymkode: a9491...e87 Altså jeg er også 25 og det er da virkelig ikke unormalt at foreldre assisterer i flytteprosessen i denne alderen. Man er ikke uselvstendig av den grunn. Jeg hjelper foreldrene mine å beise utemøbler og male. Er de da uselvstendige? Anonymkode: 87b51...6f6 4 1
Nymerïa Skrevet 29. november 2022 #25 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde du gjort i en sånn situasjon? Jeg hadde latt dem bære inn alle møblene, takka høflig for hjelpa og ikke invitert dem igjen før jeg var tryggere på egen grensesetting. For en lang periode hadde jeg nøyd meg med besøk hjemme hos dem slik at jeg stod fritt til å gå hvis det ble for mye.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #26 Skrevet 29. november 2022 Som om det er verdens undergang om de skulle bli litt sure. Herlighet du er voksen og kan bestemme deretter. Anonymkode: ef98e...0fc
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #27 Skrevet 29. november 2022 Iblant kjenner jeg det er sårt og tungt at jeg ikke har noen hjelp fra mine foreldre, praktisk eller økonomisk, og når jeg leser slike ting som dette kjenner jeg at det faktisk er helt greit:P Anyway; ikke ta i mot hjelpen deres om de bare skal bestemme. Vil dere hjelpe, ja, takk, gjerne, men dere får ikke drive å bestemme hvor skapet skal stå(bokstavelig talt). Da klarer jeg meg uten deres hjelp. Rent a wrek, lei bil hos ikea om mulig, evt., ESSO henger, hør med venner og kolleger som har bil, osv. Anonymkode: 59e2b...85f 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #28 Skrevet 29. november 2022 Er det du som ikke får ta taxi til fest heller? Anonymkode: e75b9...23d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #29 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde bestemt meg for å kjøpe persienner til alle vinduene, men det har mamma sagt at jeg ikke får lov til nå Hva? Hun bestmmer jo ikke over din bolig. Her er det du som tillater de det. Du trenger ikke å fortelle de noe som helst om hva du ønsker å gjøre. Bare gjør det. De er jo ikke der hele tiden. Skal de liksom fysisk hindre deg i å montere persienner? Og som de andre sier. Hva så om de blir sure? Det er ikke farlig. Du er IKKE ansvarlig for følelsene deres. Du er ansvarlig for deg selv, og ingen andre. Nei, har aldri opplevd noe som helst av innblanding, men nå har jeg heller ikke gitt de anledning til å gjøre noe med mitt hjem. Anonymkode: 07247...6ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #30 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det du som ikke får ta taxi til fest heller? Anonymkode: e75b9...23d Nei. Anonymkode: 5d80b...64b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #31 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså jeg er også 25 og det er da virkelig ikke unormalt at foreldre assisterer i flytteprosessen i denne alderen. Man er ikke uselvstendig av den grunn. Jeg hjelper foreldrene mine å beise utemøbler og male. Er de da uselvstendige? Anonymkode: 87b51...6f6 Veldig hyggelig å få hjelp, men den skal jo da ikke komme med betingelser (at du skal ha huset slik de sier). Du sier takk for hjelpen. Også gjør du som du selv vil. Som jeg skrev i innlegget overfor, du er ikke ansvarlig for å holde foreldrene dine glade og fornøyde. Det gjelder også venner, partnere osv osv. Du MÅ huske på det. Du skal ikke unlate å si i fra om som er ugreit fordi noen kan bli sure (eller annen følelse) for det. Det kalles å stå opp for seg selv. Selvrespekt. Anonymkode: 07247...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #32 Skrevet 29. november 2022 Er du den samme personen TS, som hun som ikke fikk lov av foreldrene sine til å ta taxi for å dra i et selskap en søndag? 🙈 Anonymkode: b9e24...2fa
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #33 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette. Hvorfor i all verden trenger du hjelp fra dem for å flytte, hvis du er så uavhengig som du sier? Anonymkode: a9491...e87 Det er vel godt å få hjelp når man skal flytte. Jeg flytta i fjor. Mamma og pappa hjalp masse. Takknemlig for det. Anonymkode: 930d4...099 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #34 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du den samme personen TS, som hun som ikke fikk lov av foreldrene sine til å ta taxi for å dra i et selskap en søndag? 🙈 Anonymkode: b9e24...2fa Nei. Jeg har ikke lest den tråden en gang. Anonymkode: 5d80b...64b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå