AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Jeg var på visning i en utleiebolig i Fredrikstad. 4500 kroner i husleie per måned og strøm kommer utenom. Jeg får mitt eget soverom, men må dele bad og kjøkkenet med utleieren og familien hennes og en annen leieboer. Vaskemaskin er i kjelleren og brukes av alle i huset. Stue, veranda og hage er åpen for alle, men det er utleieren og familien hennes som har førstepri der. Utleier er ei dame på 60 år og har tre voksne barn. Jeg fikk ikke møtt den andre leieboeren på visninga. Boligen ligger på Rolvsøy i et rolig nabolag. Kort vei til buss, matbutikker, kjøpesenter, osv. Bør jeg gå for dette leieforholdet? Jeg er en mann på 28 år. Er singel og har ingen barn. Ingen røyk eller fest. Anonymkode: 1e7d1...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Denne hadde jeg slått til på øyeblikkelig. Finner neppe et bedre tilbud på lenge. Anonymkode: 18b00...3a2 1
always Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var på visning i en utleiebolig i Fredrikstad. 4500 kroner i husleie per måned og strøm kommer utenom. Jeg får mitt eget soverom, men må dele bad og kjøkkenet med utleieren og familien hennes og en annen leieboer. Vaskemaskin er i kjelleren og brukes av alle i huset. Stue, veranda og hage er åpen for alle, men det er utleieren og familien hennes som har førstepri der. Utleier er ei dame på 60 år og har tre voksne barn. Jeg fikk ikke møtt den andre leieboeren på visninga. Boligen ligger på Rolvsøy i et rolig nabolag. Kort vei til buss, matbutikker, kjøpesenter, osv. Bør jeg gå for dette leieforholdet? Jeg er en mann på 28 år. Er singel og har ingen barn. Ingen røyk eller fest. Anonymkode: 1e7d1...0fb Det hadde jeg aldri gjort... 4500 + strøm når du kun får ditt eget soverom og må dele alt annet, det høres ut som oppskriften på katastrofe og konflikter... det er en høy pris å betale med disse forutsetningene. Har en ungdom som bor på hybel hvor leia er 4000 inkludert strøm, med eget bad og kjøkken. Ca 20 kvadrat. Endret 29. november 2022 av always 10 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Aldri i verden om jeg ville betalt så mye for det som i grunnen er et kollektiv, spesielt ikke når man nærmer seg 30 år. Anonymkode: c8b55...aae 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Pengemessig så er det jo et «kupp», men ikke hvis du ser på totalen. Du som er 28 år har nok behov for å vaske klær når du vil, ikke være avhengig av ledig komfyr og kunne slenge deg på sofaen uten at en dame på 60 år sitter der for å se på Home And Away. Det kan være et greit alternativ hvis du ikke er låst til en kontrakt på 6 mnd. +, mens du leter etter noe annet. Ellers ville jeg ikke vurdert dette en gang, men mye mulig vi er forskjellige ts. Anonymkode: f3a13...9f2 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Nei, det hadde jeg ikke gått inn i. Du vil vel ha mer privatliv enn du får der hvor du må dele alt med de øvrige beboerne? Anonymkode: d6325...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 Aldri i livet, kjempedårlig tilbud. Da hadde jeg heller bodd i kollektiv fremfor sammen med huseier og hennes familie og enda en leietager. Det er minimum 3 «husholdninger» som skal lage middag.. Er det førstemann til mølla eller har eier førstepri på kjøkkenet? Vaske klær? Grøss Anonymkode: aa712...dc6 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Nei, bare nei. Da hadde jeg heller bodd i telt. Og hvordan er det meningen at strømregningen skal fordeles? Deles på 3? Ta tida på middagslaging og dusj? Betale for hver klesvask? Anonymkode: 28ab2...5f8 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Betale strøm i tillegg. Sier du at soverommet har egen strømmåler eller skal strømregninga deles? Anonymkode: 2aba8...8a7 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Betale strøm i tillegg. Sier du at soverommet har egen strømmåler eller skal strømregninga deles? Anonymkode: 2aba8...8a7 Hun sa at strømregninga deles på 3. Gjelder for hele huset. Anonymkode: 1e7d1...0fb
Daisy-love Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 (endret) Du risikerer å nesten ikke ha fått brukt stua, ikke fått vasket det du trenger av tøy, sittet på rommet med middagen som ble skiver pga okkupert komfyr, og likevel betale 1/3 av strømmen… Endret 29. november 2022 av Daisy-love 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Aldri i livet om jeg ville bodd slik. Hva gjør du den dagen du har dårlig tid og må dusje, så står allerede leieboer 2 i dusjen? Eller du er fyllesyk og sitter å driter når huseier har besøk av barnebarn som henger i dodøra og ber deg bli ferdig for de må også på do? Anonymkode: 79a54...efb 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 Høres ut som et mareritt for meg. Hvis det hadde vært det eneste alternativet, og da med campingvogn som et mulig alternativ, så kanskje for en uke eller to. Hadde ikke bodd der gratis engang. Hadde mye heller bodd på 15 kvm alene. Anonymkode: 8165d...bee 1
skruf Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hun sa at strømregninga deles på 3. Gjelder for hele huset. Anonymkode: 1e7d1...0fb Dette blir jo feil; da slipper hennes voksne barn å betale for strøm, og du og den andre leieboeren betaler mesteparten av strømregninga. 4 voksne mennesker bruker mere strøm enn 2 Strømmen bør deles på 7. Og hun og de voksne barna har førstepri på fellesrom? Da kan du jo aldri invitere venner over for vors eller fotballkamp Og hvor kleint vil det ikke bli med en ons eller en kjæreste? Hadde aldri takket ja til dette, selv om det var billig 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 Om det var for en kortere periode fordi du trenger å spare opp EK, betale ned gjeld eller annet så kanskje. Men ikke over lengre tid. Anonymkode: 9788c...0dd
Million Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 Jeg hadde aldri gått med på det! Høres ut som oppskriften på katastrofe. Dele kjøkken og stue og bad med huseieren, som erklærer første-pri for seg og sine attpåtil? NEI. Gå heller for et normalt kollektiv med andre likestilte, andre unge mennesker i tjueårene som deg. Kanskje du får deg noen venner på kjøpet. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 skruf skrev (1 time siden): Dette blir jo feil; da slipper hennes voksne barn å betale for strøm, og du og den andre leieboeren betaler mesteparten av strømregninga. 4 voksne mennesker bruker mere strøm enn 2 Strømmen bør deles på 7. Og hun og de voksne barna har førstepri på fellesrom? Da kan du jo aldri invitere venner over for vors eller fotballkamp Og hvor kleint vil det ikke bli med en ons eller en kjæreste? Hadde aldri takket ja til dette, selv om det var billig Men de voksne barna bor vel ikke der, kun besøk? Så da blir det rett å dele strømmen på 3. Anonymkode: 16756...114
Hannah80 Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 Høres ut som et regelrett mareritt. Hadde ikke orket eller klart å bo slik om jeg så fikk betalt 4500 kr i måneden. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men de voksne barna bor vel ikke der, kun besøk? Så da blir det rett å dele strømmen på 3. Anonymkode: 16756...114 Jeg forsto det slik at de bor der. TS skriver jo utleier og hennes familie. Anonymkode: d6325...4e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå