AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #21 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har ryddet nå. Hvorfor er det et irritasjonsmoment? Anonymkode: cc28a...7b1 Ikke meg du spør, men jeg må rydde garderobeplassen til begge barna ved siden av plassen til mitt barn hver eneste morgen for å få plass til mitt barn sine klær. Det tar tid fra meg som jeg helst skulle ønske at de andre foreldrene tok seg av. Det er kjedelig å måtte dra tidligere i barnehagen og være lenger i garderoben enn jeg strengt tatt burde, selv om det er 5 minutter hver dag så blir det mye i løpet av et år. Anonymkode: ce6bf...95c 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #22 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi om de ikke finner ting i barnets hylle pga kaos så kanskje må det lånes av andre barn, det er begrenset med tid man vil ofte på å lete etter noe man kanskje ikke finner. Anonymkode: ok forståelig det. Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #23 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du spør, men jeg må rydde garderobeplassen til begge barna ved siden av plassen til mitt barn hver eneste morgen for å få plass til mitt barn sine klær. Det tar tid fra meg som jeg helst skulle ønske at de andre foreldrene tok seg av. Det er kjedelig å måtte dra tidligere i barnehagen og være lenger i garderoben enn jeg strengt tatt burde, selv om det er 5 minutter hver dag så blir det mye i løpet av et år. Anonymkode: ce6bf...95c Så rotete var det ikke. Egne kurver og egne hyller. Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #24 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så rotete var det ikke. Egne kurver og egne hyller. Anonymkode: cc28a...7b1 Jeg sier ikke at dere har det slikt, men at rot kan være et irritasjonsmoment for foreldre. Jeg tviler veldig på at de tar det opp med deg og at du har noe å bekymre deg for angående foreldresamtalen. Jeg har aldri opplevd klager eller at de stiller spørsmål ved noe jeg har sagt/gjort eller noe i den dur, men jeg har heller utelukkende opplevd foreldresamtaler som veldig trivelig hvor man snakker om utviklingen og får høre alt det positive med barnet. Anonymkode: ce6bf...95c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #25 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Plager det deg at naboskapet, eller nabohyllen, til barnet ditt i barnehagen er rotete? Skjønner ikke helt hvordan det går utover deg som forelder? Ansatte som må bruke unødvendig med tid på å finne utstyr og barn som på denne måten blir mindre selvstendige og føler på mindre mestring da det ikke blir like lagt til rette for å klare selv kan jeg forstå... men siden du skriver "oss andre" så virker det som du irriterer deg som forelder. Anonymkode: 520b5...a85 Hos oss er garderoben liten, så rot hos "naboen" går utover vår plass. Det fører også til unødvendige meldinger fra barnehagen. Ansatte som må bruke tid på å lete etter klær går selvfølgelig utover alle barna. Anonymkode: 88ae0...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #26 Skrevet 29. november 2022 Barnehagen har et skjema med ulike punkter de snakker om. I min barnehage er temaene: - er det noe foreldrene vil snakke om? - barnets trivsel - språk/språkutvikling - lek - motorikk - hva driver vi med i barnehagen nå - praktiske ting, som soving, mat, klær - hvordan foreldrene trives i foreldrerolla, og om de har noen utfordringer Når barna er 1 år er det sjelden det er så mye å ta opp, det kan komme mer etterhvert når barna blir større. Anonymkode: e4463...72c 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #27 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kjenner jeg gruer meg litt Anonymkode: cc28a...7b1 Ikke gru deg til det ❤️ jeg holder på med samtaler nå. Og vi har et standard skjema vi fyller ut. Alt fra levering/ hentesituasjon. motorikk, språk, leik, do gåing, måltid, soving, vennskap, om barnet søker voksne når de er lei seg osv. helt basiske ting om utvikling og trivsel. Det meste opp til 2- 3 års alder er innenfor normalt. Hvis det er store avvik så kan vi melde opp til ppt der vi ønsker en observasjon i samråd med foreldre. Dette skjer gjerne når barn er i 3 års alderen der språket ikke utvikler seg, mistanke om barneautisme etc. Aktive barn som muligens har adhd blir ofte ikke oppmeldt før i 5 års alder, da bup ofte ikke utreder barn før siste året i barnehagen. Anonymkode: 7d97c...661 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #28 Skrevet 30. november 2022 I vår bhg snakker de om det samme på alle alderstrinn. Hva de gjør på, hvilket pedagogisk opplegg de bruker, verktøy de bruker, planer for året, som i har de turdager, hvilken mat lager de, rutiner, forventninger til foreldre, etc. Anonymkode: 7cbbb...dff
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #29 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 0.57): Ikke gru deg til det ❤️ jeg holder på med samtaler nå. Og vi har et standard skjema vi fyller ut. Alt fra levering/ hentesituasjon. motorikk, språk, leik, do gåing, måltid, soving, vennskap, om barnet søker voksne når de er lei seg osv. helt basiske ting om utvikling og trivsel. Det meste opp til 2- 3 års alder er innenfor normalt. Hvis det er store avvik så kan vi melde opp til ppt der vi ønsker en observasjon i samråd med foreldre. Dette skjer gjerne når barn er i 3 års alderen der språket ikke utvikler seg, mistanke om barneautisme etc. Aktive barn som muligens har adhd blir ofte ikke oppmeldt før i 5 års alder, da bup ofte ikke utreder barn før siste året i barnehagen. Anonymkode: 7d97c...661 Ja vel? Jeg sender barnet mitt i bhg for å kunne dra på jobb, som jeg må. Ikke for at noen skal sitte og vurdere barnet mitt opp og ned. Jobber selv som spesialpedagog og støtter ikke opp om alle disse diagnosene. Enkelte elever som jeg har fungerer godt i noen settinger og ikke i andre, fordi folk er forskjellige. At man i disse tider har en diagnose fordi man ikke trives i de stadig mer ekle klasseromsmiljøene og trenger sitte en til en med en lærer er mer et sunnhetstegn for meg. Har en elev nå som falt helt gjennom i klassen som jeg opplever som en klasse med større sykdomstilfeller enn denne eleven, vedkommende oppnår mest sannsynlig toppkarakter hos meg, vi sitter mye en til en. I blant med noen flere, da blir eleven helt stille. Sjenert sikkert. Men der skal det utredes på BUP. Ser ingenting «galt» , men de andre mener det. Og mor psyker de ned som også mener eleven fungerer helt normalt på privaten. Skifter yrke til høsten jeg. Orker ikke være med på denne sykeliggjøringen mer. Antar at små barn også viser store variasjoner og utvikler seg i ulikt tempo. Samt personlighet spiller inn. Min mor og søster er førskolelærere, det er ikke noe psykologutdanning. De er like lite kvalifisere til å sitte og sykeliggjøre som vi spesialpedagoger er. Og PPT er også en gjeng med synsere som ikke aner dybden av elevens psyke og eventuelle traumer. Bare synsing, subjektive betraktninger. vil dere skal vite dette. At pedagoger synser mye. Diskuterer på møter og synser om diagnoser på barna deres. Og hekter på PPT som også synser. Og det blir sjeldent noe konklusjon. Kanskje noen få turer til BUP og det svever. Vær jævlig kritiske til dette med diagnoser. Er de først stempla med en av disse diffuse diagnosene lever de gjerne opp til dem. Jeg har fått dette helt opp i halsen. De sykeliggjør altfor mange i dag. Anonymkode: 89dfb...1c9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #30 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 19.47): Plager det deg at naboskapet, eller nabohyllen, til barnet ditt i barnehagen er rotete? Skjønner ikke helt hvordan det går utover deg som forelder? Ansatte som må bruke unødvendig med tid på å finne utstyr og barn som på denne måten blir mindre selvstendige og føler på mindre mestring da det ikke blir like lagt til rette for å klare selv kan jeg forstå... men siden du skriver "oss andre" så virker det som du irriterer deg som forelder. Anonymkode: 520b5...a85 Rot i garderoben er vanvittig irriterende for oss foreldre, jo. En ting er at det ser kaotisk ut. En annen ting er at ting havner på avveie. Mindre barn får fatt i ting som ligger og slenger, og drar det med seg rundt omkring alle veier. Også inn i andre unger sine skap. I tillegg til at det blir vanskelig for de ansatte å finne ting, så låner de ting fra andre barn, og simsalabim så er MINE unger sine votter borte fordi Liam-Theander måtte låne dem for de ansatte fant ikke hans votter i alt rotet. Anonymkode: 7cbbb...dff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå