AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Hva taes opp på foreldremøte i barnehagen til en ettåring? Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Utstyr forventninger til foreldre og forventninger til bhg presentasjon av foreldre ruriner i bhg Anonymkode: 250b3...452 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Valg av FAU. Anonymkode: 88ae0...e2b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utstyr forventninger til foreldre og forventninger til bhg presentasjon av foreldre ruriner i bhg Anonymkode: 250b3...452 Takk 😊 Det er en foreldresamtale og ikke møte med alle foreldrene likt. Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Beklager jeg var utydelig! Er samtale med en og en forelder! Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Generelt om hvordan det går i barnehagen, er vel det enkleste svaret 😅 Anonymkode: 989d1...3c6 2 1
Veggdyret Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hva taes opp på foreldremøte i barnehagen til en ettåring? Anonymkode: cc28a...7b1 Barnets utvikling så langt, barnets trivsel i barnehagen, hva de ansatte gjør for å legge best mulig til rette for barnet ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 Jeg kjenner jeg gruer meg litt Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk 😊 Det er en foreldresamtale og ikke møte med alle foreldrene likt. Anonymkode: cc28a...7b1 Åh da må du skrive det, da tas trivsel , hvordan det går ol Anonymkode: 250b3...452 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 I foreldresamtaler med barnehagen har vi diskutert hvordan barnet trives, hvordan barnet klarer seg i gruppe og etter målene som er satt, barnets utvikling. Gått gjennom rutiner i barnehagen, pratet om måltider ++. Ikke overraskende så oppfører ikke barn seg likt hjemme og i barnehagen så ikke vær overrasket over det, noen barn tar overgang til barnehagen lett, andre trenger mer tid, så barnehagen kan komme med råd om hvordan dere kan være med å gjøre barnehagedagen bedre. Anonymkode: fefb3...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 Hvordan barnehagen observer barnet. Gleder og utfordringer, utvikling osv. Hvordan dere som foreldre opplever barnehagen og samarbeidet. Anonymkode: 2dd6d...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner jeg gruer meg litt Anonymkode: cc28a...7b1 Det trenger du ikke❤️ Anonymkode: fd7b2...40c
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Det var så rotete i kleshyllene til barnet mitt og så fikk alle en lapp om vintertøy og å holde det ryddig. Barnet mitt bruker lang tid på å bli trygg i barnehagen. Veldig knyttet til en ansatt. Og en gang når de ringte og sa at barnet var sykt så sa jeg at åja dere tenker at vi må hente? Og så mente jeg det ikke sånn at jeg ikke syntes vi skulle hente barnet, bare om det var det som var ment. Og nå føler jeg meg som en håpløs forelder. Og at det bare er styr med oss. Anonymkode: cc28a...7b1 1
Zokutine Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var så rotete i kleshyllene til barnet mitt og så fikk alle en lapp om vintertøy og å holde det ryddig. Barnet mitt bruker lang tid på å bli trygg i barnehagen. Veldig knyttet til en ansatt. Og en gang når de ringte og sa at barnet var sykt så sa jeg at åja dere tenker at vi må hente? Og så mente jeg det ikke sånn at jeg ikke syntes vi skulle hente barnet, bare om det var det som var ment. Og nå føler jeg meg som en håpløs forelder. Og at det bare er styr med oss. Anonymkode: cc28a...7b1 De er vant til nye foreldre som ikke har noe særlig erfaring med barnehage 😊 Men spør gjerne de ansatte de gangene du lurer på noe, de er jo ikke farlige. Noen barn bruker lang tid på å bli trygg, noen ganger kan det være behov for å sette inn ekstra tiltak. (Feks kortere dager, alltid ha med matboks til frokost, ha med bamse, ikke bruke lang tid på å si hadet ved levering etc)
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var så rotete i kleshyllene til barnet mitt og så fikk alle en lapp om vintertøy og å holde det ryddig. Barnet mitt bruker lang tid på å bli trygg i barnehagen. Veldig knyttet til en ansatt. Og en gang når de ringte og sa at barnet var sykt så sa jeg at åja dere tenker at vi må hente? Og så mente jeg det ikke sånn at jeg ikke syntes vi skulle hente barnet, bare om det var det som var ment. Og nå føler jeg meg som en håpløs forelder. Og at det bare er styr med oss. Anonymkode: cc28a...7b1 Føler veldig med deg, jeg kan også fort ta alle lapper personlig og føle alt blir feil! Men pust med magen og tenk at du har gjort ditt beste (det er bra nok) og at du er mottakelig for veiledning/at du lærer. Alle har rotete hyller innimellom, barn som er sterkt knyttet til en ansatt er ikke unormalt og å spørre barnehagen om dere må hente kan alle gjøre - det kommer jo helt an på hvordan barnehagen førte samtalen, kanskje la de fram sykdommen på en litt vag måte som la opp til at du som forelder var usikker på hva de mente. Som den over her, spørr gjerne ansatte om det er noe du tenker ekstra på eller lurer på hva de mente med - de vil bare det samme som deg: det beste for barnet ditt 🙂 Anonymkode: 520b5...a85
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det var så rotete i kleshyllene til barnet mitt og så fikk alle en lapp om vintertøy og å holde det ryddig. Barnet mitt bruker lang tid på å bli trygg i barnehagen. Veldig knyttet til en ansatt. Og en gang når de ringte og sa at barnet var sykt så sa jeg at åja dere tenker at vi må hente? Og så mente jeg det ikke sånn at jeg ikke syntes vi skulle hente barnet, bare om det var det som var ment. Og nå føler jeg meg som en håpløs forelder. Og at det bare er styr med oss. Anonymkode: cc28a...7b1 Hold ihvertfall orden. Slike foreldre er et irritasjonsmoment for oss andre. Anonymkode: 88ae0...e2b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hold ihvertfall orden. Slike foreldre er et irritasjonsmoment for oss andre. Anonymkode: 88ae0...e2b Plager det deg at naboskapet, eller nabohyllen, til barnet ditt i barnehagen er rotete? Skjønner ikke helt hvordan det går utover deg som forelder? Ansatte som må bruke unødvendig med tid på å finne utstyr og barn som på denne måten blir mindre selvstendige og føler på mindre mestring da det ikke blir like lagt til rette for å klare selv kan jeg forstå... men siden du skriver "oss andre" så virker det som du irriterer deg som forelder. Anonymkode: 520b5...a85 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 Zokutine skrev (55 minutter siden): De er vant til nye foreldre som ikke har noe særlig erfaring med barnehage 😊 Men spør gjerne de ansatte de gangene du lurer på noe, de er jo ikke farlige. Noen barn bruker lang tid på å bli trygg, noen ganger kan det være behov for å sette inn ekstra tiltak. (Feks kortere dager, alltid ha med matboks til frokost, ha med bamse, ikke bruke lang tid på å si hadet ved levering etc) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Føler veldig med deg, jeg kan også fort ta alle lapper personlig og føle alt blir feil! Men pust med magen og tenk at du har gjort ditt beste (det er bra nok) og at du er mottakelig for veiledning/at du lærer. Alle har rotete hyller innimellom, barn som er sterkt knyttet til en ansatt er ikke unormalt og å spørre barnehagen om dere må hente kan alle gjøre - det kommer jo helt an på hvordan barnehagen førte samtalen, kanskje la de fram sykdommen på en litt vag måte som la opp til at du som forelder var usikker på hva de mente. Som den over her, spørr gjerne ansatte om det er noe du tenker ekstra på eller lurer på hva de mente med - de vil bare det samme som deg: det beste for barnet ditt 🙂 Anonymkode: 520b5...a85 Takk. Håper de ikke syns jeg er helt håpløs 😞 Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hold ihvertfall orden. Slike foreldre er et irritasjonsmoment for oss andre. Anonymkode: 88ae0...e2b Ja jeg har ryddet nå. Hvorfor er det et irritasjonsmoment? Anonymkode: cc28a...7b1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg har ryddet nå. Hvorfor er det et irritasjonsmoment? Anonymkode: cc28a...7b1 Fordi om de ikke finner ting i barnets hylle pga kaos så kanskje må det lånes av andre barn, det er begrenset med tid man vil ofte på å lete etter noe man kanskje ikke finner. Anonymkode: fefb3...cd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå