Gå til innhold

Gunilla Persson

n_97

Anbefalte innlegg

tøydokka skrev (9 timer siden):

Nei, det samme tenkte jeg. Moren er jo helt bortseilt, kommet veldig langt i sykdomsprosessen. Kan dette være lov? 

Du får spørre amerikanske myndigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge bildene var jo så uverdig som det går an FDD49E10-CFA0-4ED5-BE5F-CF20E200B11B.gif.6f8dd1dd2e65f3c80f712e0b120bed18.gif men det øverste var desidert verst. At det går an altså 763F74D1-80CF-474A-B825-8411EA2F92A5.gif.81aa2b61562e59569eca8b210815b1c6.gif

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars den "caregiveren" som er på jobb den dagen moren dør... Blir garantert drama, saksøking, trusler og angrep. Hun er jo seriøst fullstendig totalt hakkande gal. 

Og så enig - det er så ufint, uetisk og uverdig å dele så intime bilder av en meget syk, gammel dame.. Burde vært forbudt på samme måte som nakne barn osv på IG..

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, den instagrammen var trist lesning. 96 år og dement, og så blir hun pisket gjennom alt dette bare fordi datteren nekter å gi slipp! Gunilla er sikkert et mareritt av en pårørende. De amerikanske legene tør sikkert ikke si nei, for da vil hun saksøke. Det ville neppe blitt noe antibiotika på henne i Norge, hun hadde fått slippe å lide mer.  Og tenk å eksponere mora si, som ikke kan samtykke, på denne måten… 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PanteneProVVV skrev (På 29.11.2022 den 12.55):

Synes ikke dette er greit i det hele tatt. Er moren i det hele tatt samtykkekompetent? Siden hun er dement, tenker jeg på. Burde ikke noen anmelde dette på morens vegne i så fall? Hvor ligger ansvaret?

Moren har vert helt bortreist i mange år. Stakkars dame.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, lever den søte moren fortsatt tydeligvis. Hun har vært dement den tiden svenske hollywoodfruer gikk og det begynner å bli noen år siden. Nå har ikke jeg sett noen bilder men hun hentet moren over til usa for mange år siden fordi den svenske eldreomsorgen var for dårlig og det synes jeg i utgangspunktet var fint gjort. Å legge ut  uverdige bilder av moren skulle ikke vært lov, og de ønsker jeg ikke å se. At Gunilla har et par løse skruer er nok tilfelle. Har forresten undret meg på hva hun egentlig lever av. Det var en sak for noen år siden at hun urettmessig hadde fått for mye penger fra svenske nav. Hun var modell i sin tid men det må begynne å bli tretti år siden.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (12 timer siden):

Jøss, lever den søte moren fortsatt tydeligvis. Hun har vært dement den tiden svenske hollywoodfruer gikk og det begynner å bli noen år siden. Nå har ikke jeg sett noen bilder men hun hentet moren over til usa for mange år siden fordi den svenske eldreomsorgen var for dårlig og det synes jeg i utgangspunktet var fint gjort. Å legge ut  uverdige bilder av moren skulle ikke vært lov, og de ønsker jeg ikke å se. At Gunilla har et par løse skruer er nok tilfelle. Har forresten undret meg på hva hun egentlig lever av. Det var en sak for noen år siden at hun urettmessig hadde fått for mye penger fra svenske nav. Hun var modell i sin tid men det må begynne å bli tretti år siden.

Er nok mer enn noen løse skruer, jeg trur hun mangler hele verktøykassa.

Hadde egentlig vært spennende å vært naboen til Gunilla. Venninne er du vel bare så lenge du jatter med. Sier du imot så er det vel rett ut og trusler om saksøking. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (9 timer siden):

Er nok mer enn noen løse skruer, jeg trur hun mangler hele verktøykassa.

Hadde egentlig vært spennende å vært naboen til Gunilla. Venninne er du vel bare så lenge du jatter med. Sier du imot så er det vel rett ut og trusler om saksøking. 

Ja, hun mangler nok det meste! Hun er ikke rett skrudd sammen i hodet. Men én ting skal hun ha, hun elsker familien sin. Slett ikke alle ville stilt opp for mora si på den måten hun gjorde tidligere (i serien). Det kan ikke være lett å bo med sin demente og pleietrengende mor. Nå har det selvsagt gått altfor langt, og hun har sikkert vært en skikkelig PITA for familien også opp gjennom, men hun har prøvd det beste hun kunne. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (På 29.11.2022 den 12.43):

Aldri hørt om dama, men i et samfunn der penger er makt og status, så vil stadig flere gjøre alt for å tjene penger. Inkludert å eksponere egen mor sitt privatliv. Er ikke umulig at slike ting blir verre og mer normalt når dagens sosiale medier generasjon vokser opp, der ekshibisjonistisk adferd er normalisert, og man kan bli rik og kjent av det

Dersom vi vil forhindre den utviklingen av samfunnet, så er det mulig vi rett og slett må forby den verste type innhold fra bloggere m.m. Sophie Elise og alt det der, fjern det for godt fra offentligheten. De gjør skade på mennesker og samfunn

Løfter frem dette innlegget. Jeg tenker, hvor er grensene til folk i sosiale medier om 10 år? For denne eksponeringskulturen  du refererer til begynner å bli både skremmende og fullstendig latterlig. En kultur preget av overfladiskhet, ikke samtykke-kompetente statiser og redigert liv. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja Gunillas utlevering av moren er mildt sagt etisk betenkelig. Og enda verre er det at hun nekter legene og sykepleierene å gi henne morfin + veldig mange andre medisiner (se bla. innlegg den 6 september) fordi det visstnok vil ta livet av henne. Anklager mot helsepersonell for å prøve myrde moren er en gjenganger. Stakkars gamle damen, dement, ikke lenger verbal og får ikke adekvat lindring. Hele greia er et mareritt.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må en se forbi sin egen egoisme og innse at nok er nok. Gunnilla er evigheter forbi det punktet. La for guds skyld heller moren slappe av hjemme, med smertestillende og ro. Hun har ingenting å vinne på å dras frem og tilbake til sykehuset bare for noe dager og Instagram innlegg ekstra. Det er kun for Gunnillas egoisme og vinnings skyld.

Stakket stakkar gamle dame. Noen burde steppe inn og hjelpe henne.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (2 timer siden):

Ja Gunillas utlevering av moren er mildt sagt etisk betenkelig. Og enda verre er det at hun nekter legene og sykepleierene å gi henne morfin + veldig mange andre medisiner (se bla. innlegg den 6 september) fordi det visstnok vil ta livet av henne. Anklager mot helsepersonell for å prøve myrde moren er en gjenganger. Stakkars gamle damen, dement, ikke lenger verbal og får ikke adekvat lindring. Hele greia er et mareritt.

Det er helt krise. Og definitivt ikke humant. Som sykepleier dirrer jeg av sinne. Det er ren mishandling basert på hennes egen egoisme og skrudde tro. Det skulle vært fORBUDT at pårørende kan ta beslutninger på vegne av umyndiggjorte pasienter som opplagt -rent medisinsk - lider pga dette. At pas ikke får morfin mot sterke smerter (brudd, liggesår, kontrakturer som er tydelige osv er helt ubegripelig. Hadde en lege behandlet en pasient sånn hadde han mistet jobben sin på flekken..

Det er så hinsides hva omsorg og kjærlighet er. Slik som enkelte nekter å avlive hunden sin fordi de gruer seg til tapet og sorgen. Så tviholder de på et liv som ikke er verdt å leve. Som INGEN ville ønsket seg i en time engang. Og som dyr kan ikke moren gi klar beskjed.

Men ingen mennekser ønsker å bli sengeliggende, komplett demente og full av smerter, sår, forvirring og infeksjoner mens en annen tviholder på å holde deg i live lengst mulig - med null sjangs for lindring/forbedring - og I TILLEGG blottlegger deg med ydmykende og nærgående bilder. Det er bare ubehagelig trist og gjør vondt å se på..

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
n_97 skrev (10 timer siden):

Ja, hun var gul og blå og hadde brukket hofta(?) og hun mente at mora hadde «høy smerteterskel». Jeg tror mora hadde veldig vondt uten at datteren klarte å plukke opp signalene. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Mmmwhatever said:

Ja, hun var gul og blå og hadde brukket hofta(?) og hun mente at mora hadde «høy smerteterskel». Jeg tror mora hadde veldig vondt uten at datteren klarte å plukke opp signalene. 

Hun har hatt skader og svært alvorlige liggesår uten å få morfin. Og da hun hadde lungebetennelse for et år siden eller noe nekter Gunilla å gi en anbefalt medisin. Etter den infeksjonen mistet hun taleevnen. Kanskje hadde hun beholdt den med riktig behandling. Gunilla påstår nylig at moren "skinner". Henne om det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Tonjemor74 said:

Det er helt krise. Og definitivt ikke humant. Som sykepleier dirrer jeg av sinne. Det er ren mishandling basert på hennes egen egoisme og skrudde tro. Det skulle vært fORBUDT at pårørende kan ta beslutninger på vegne av umyndiggjorte pasienter som opplagt -rent medisinsk - lider pga dette. At pas ikke får morfin mot sterke smerter (brudd, liggesår, kontrakturer som er tydelige osv er helt ubegripelig. 

Kan ikke få sagt hvor mye jeg signerer innlegget ditt!!! 

Den som vil kan jo kontakte Adult Protective Services i California, mulig man må bo i USA. Men uansett hvor man bor, om hun mister vergeretten og moren dermed blir «myrdet» av morfin så ville jeg gjemt meg veldig godt. Selv om du er anonym skulle det ikke forbause meg om The Gun finner ut av hvem du er allikevel. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i skade for å gå inn på bloggen til Gunilla. Tilstanden til moren på bildene er så sjokkerende at jeg ikke vil legge ut link 😵💫😲😱

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...