Gå til innhold

Gunilla Persson

n_97

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om henne? Jeg titter innom Instagram kontoen hennes av og til. Hun er jo utrolig pen, bærer alderen fantastisk. Virker ikke som hun har gjort så mye med utseendet heller. Hun legger også ut mange bilder og informasjon om sin syke og demente mor, hva synes dere? Burde moren skjermes? Virker som hun ofte anklager folk for å myrde moren også. Hun er litt av en fargeklatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mener sikkert å gjøre sitt beste for sin gamle mor, men samtidig selger hun henne også for å få litt ekstra oppmerksomhet om seg og sitt. Vi har vært utallige ganger med henne, mamma`n, ambulansepersonell og båre som bærer den gamle opp og ned skråningen til deres hjem, ofte i mørket og med vanskelige gåforhold. Hasard er det med en gammel krok som er syk... Gunilla kjefter og skriker opp om at det meste er galt med omsorgsfolkene hun leier inn etc. og samtidig sørger hun for å posere med sin syke mor, velpleid, i pent tøy og i typiske Gunilla-positurer som sikkert var moderne da hun var en modell for mange år siden.  

Til og med når moren bare klarer forflytningen så vidt innafor sykehusdørene, rett og slett nesten omkommer...samler Gunilla seg selv, jentungen og en håndfull personal over senga til den gamle, poserer, smiler, tommel opp og vinker mot kamera, mens hovedpersonen ligger der taus i bakgrunnen og kan ikke annet. Stakkars gamle mamman. Ikke sikkert at hun hadde gitt sitt samtykke til alt det der da hun var seg selv. 

I samme åndedrag vil jeg nevne kattene og spesielt den hunden deres som skal opp i ansiktet til "bestemor" og slikke og slikke uendelig (offeret klarer ikke å dytte den bort selv), mens den gamle altså skal forsøke å unngå smitte og nye sykdomsangrep på sin veldig utslitte person. Lite gjennomtenkt syns jeg det er. 

Så skal ting feires litt og presten og fruen dukker opp, sammen med alle vennene som nok er der i hovedsak for å posere som alle andre. Da har man det bra ser det ut til. SMiiiil til instagrammen! Så siterer man fadervår (mamman har klart å si bønnene på rams veldig lenge, men det ser ut til at snakkeprestasjonene er et tilbakelagt stadie nå), presten leser fra bibelen og så poserer de litt igjen med stående buffèt og store rosebuketter i hagen. Gunilla elsker å holde massevis av digre, dyre roser på en gang. Høres jeg negativ ut? Sukk, ja...det er et underlig liv de lever. Den poserende datteren som alltid ser veldig livstrøtt ut i en alder av seksten. Hun er ungdom, tester grenser og poserer slutty med venninner. Nå har hun fått en splitter ny bil til "fødelsedagen", men ser like blasert ut for det. Ikke ble hun den nye store syngestjernen som verden ikke har sett maken til heller. Jaja...en kan ikke få alt. Bare nesten.

Jeg kan ikke helt bestemme meg for om jeg er litt skrekkblandet fryd/småfascinert eller ikke. Kanskje spiller de kraftig for galleriet? Det blir kjedelig å bare være en helt vanlig seg selv, så de spriter det kanskje opp og leker litt crazy foran kameraene? Nå er de vel ferdige med innspillingsdelen av det hele i fruegjengen, siden covid`en kom. De er aktive på insta, men jeg ser kun med et halvt øye av og til. Undres på hvordan hun tjener penger, den Gunillaen. Det skjer vel ikke så mye på den fronten nå.  :klo: 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vite ALT om helsen til moren ja, ting som er så privat at jeg ikke vil skrive. Gunilla har fått det for seg at moren ikke tåler sterke morfin preparater og beroligende som valium, så hun nekter personalet å gi henne noe sterkere enn paralgin forte. Pluss mye andre medikamenter nekter Gunilla å gi. Og hun insisterer på å håndtere utstyr som løfteheis (eller hva det heter) selv, og folk påpekte i kommentarfeltet at hun brukte den feil. Jeg håper virkelig ikke moren lider unødvendig. Forsikringen og sykehuset ville plassere henne på hospice men Gunilla kjørte henne hjem igjen da personalet prøvde å myrde henne, dvs ville gi henne morfin. Moren har mistet språket ja. 

Jeg synes ikke Gunilla poserer gammeldags, hun ser helt enestående ut synes jeg. Hadde det ikke vært for moren ville jeg ha likt henne godt, hun virket fargerik og utenfor boksen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg innom instaen til datteren og hun poserer som hun har en kroppsbildeforstyrrelse. Alle bildene er i vinkler hvor hun ser veldig tynn og knoklete ut. 

Endret av n_97
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ingen fargeklatt. Heller ikke spesielt hyggelig, for å være diplomatisk. 

Endret av parmanoia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (4 timer siden):

Jeg synes ikke Gunilla poserer gammeldags...

Det jeg ser av hennes poseringsmåter så har hun en favoritt; ene hånden på hoften, ene benet skal stikkes ut og vises frem i hele sin lengde i bøyd vinkel, gjerne med en splitt i kjolen som åpner seg nesten opp til der hvor "Hardangervidda vest og Ryfylkeheiane" starter. Når poseringen blir så lik hele tiden (og jeg har sett alle sesongene på tv), da har hun låst seg fast i noe som funket for lenge siden da hun var ung, plettfri over alt og verden var en yngre utgave av seg selv (modeller er ikke i nåtid hva det en gang kanskje var). Det begynner å vises at hun er eldre selvsagt og hun kunne godt ha slappet av litt og bare vært seg selv. Man trenger ikke å stå på en slik kunstig måte for å ta seg godt ut på et bilde. Bare det jeg tenkte på. 

Jeg kjenner meg ikke balansert av å se på bildene som datteren legger ut. Hun vokser opp med et veldig kroppsfokus og alle følgerne gir tilbakemelding på alt. Man kan ikke bli tynn nok og det kan fort bli ekstremt og gå over i en helt annen kategori. Syns synd på henne jeg. Hun skal finne seg selv midt i tenår med så unaturlig mye fokus på...alt... :sukk: 
https://nyheter24.se/noje/949974-erika-persson-chockar-foljarna-med-korsettbilder 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert datteren redigerer bildene. En person som er tynn og spinkel, helt i nedre spekteret, kan se anorektisk ut om hun poserer i en bestemt vinkel. Det er ganske velkjent fenomen i thinspiration-miljøene. Men at hun velger å posere slikt er et faresignal. Hun ser normal ut på noen av bildene. 

Men aller mest bekymret er jeg for moren, hvor Gunilla stadig vekk kaster ut pleierne, nekter dem å medisinere henne og heller ikke vil plassere henne på et hjem. Det er lenge siden hun har hatt noe særlig språk og etter at hun fikk lungebetennelse har hun mistet talen helt. Gunilla burde ha blitt tatt fra omsorgen, men det skal svært mye til for i USA. 

Gunilla har nok noen lik i bagasjen, det har de fleste som har slått seg opp i USA. Modell bransjen er en utrolig kynisk bransje og særlig der. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (2 timer siden):

Det er ikke sikkert datteren redigerer bildene. En person som er tynn og spinkel, helt i nedre spekteret, kan se anorektisk ut om hun poserer i en bestemt vinkel. Det er ganske velkjent fenomen i thinspiration-miljøene. Men at hun velger å posere slikt er et faresignal. Hun ser normal ut på noen av bildene. 

Men aller mest bekymret er jeg for moren, hvor Gunilla stadig vekk kaster ut pleierne, nekter dem å medisinere henne og heller ikke vil plassere henne på et hjem. Det er lenge siden hun har hatt noe særlig språk og etter at hun fikk lungebetennelse har hun mistet talen helt. Gunilla burde ha blitt tatt fra omsorgen, men det skal svært mye til for i USA. 

Gunilla har nok noen lik i bagasjen, det har de fleste som har slått seg opp i USA. Modell bransjen er en utrolig kynisk bransje og særlig der. 

Det jeg er mest redd for når det gjelder Iris, er at hun kanskje har smerter, men ikke kan formidle dette til omverdenen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Honey Dew said:

Det jeg er mest redd for når det gjelder Iris, er at hun kanskje har smerter, men ikke kan formidle dette til omverdenen.

Samme her. Det går an å måle smerte hos ikke verbale, men da må man være helsepersonell. Helt ærlig, det beste ville være om hun fikk slippe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne med sterke meninger, etter alle episodene jeg har sett av Svenske Hollywood fruer så må jeg si at jeg ikke, liker hennes personlighet ilag med de andre fruene. Hun skal ha mye oppmerksomhet og tjenere/pleiere får virkelig høre det med THE Gunilla. Skal få skryt for hennes flotte kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare sett henne fra gamle episoder av Svenske Hollywood fruer på TV, og der synes jeg hun virker ganske ufordragelig og selvopptatt. Måten hun behandler noen av dem hun har ansatt er veldig ubehagelig å være vitne til.

På den lyse siden, virker det som hun tar vare på sin gamle mor, og det er jo positivt.

(Aner ikke hvordan hun har fremstått de siste årene da.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 17.12.2020 den 10.06):

Mora må skjermes.

Det hun gjør for moren sin er det ikke mange som orker❤️ 

Endret av Urwa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...