Gå til innhold

Hva fikk du da du flyttet hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble kastet ut hjemmefra på videregående, så ingenting. 

Okidokisjokioki skrev (21 timer siden):

Sånn helt seriøst? 

Hadde jeg glatt gitt til min sønn om det blir mulig :) 

Anonymkode: 10af4...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyttet hjemmefra for å studere da jeg var 19. Leide møblert hybel, men hadde i årevis samlet på kjøkkenting, sengetøy, håndklær osv. Kjøpt noe selv (fordi jeg elsket å kjøpe slikt 😂😂), fått i gaver til bursdag og jul og noe brukt fra slekta. Tanta mi bodde i studiebyen og hjalp meg å finne hybel. Foreldrene mine kjørte meg og flyttelasset mitt 40 mil og hjalp meg å komme i orden og fylte kjøleskap og tørrvarelager, og kjøpte div småtteri jeg manglet til kjøkkenet. 

Klarte meg på studielån og penger fra sommerjobb hvert år. Visste jeg kunne be om hjelp hjemmefra om det trengtes, men for meg var det en stolthet i å klare meg selv. 😊Bodde hjemme gratis hver ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut som 17 åring pga en drittsekk mamma hadde funnet seg. Siden da har jeg klart meg selv. 

En god følelse. Nå, 35 år senere, er det jeg som sitter i fett hus med fet inntekt, og kan le av alle som trodde jeg skulle havne som rusmisbruker i rennesteinen.

Var riktignok rusmisbruker en periode, men jeg hadde en viss kontroll og hadde alltid jobb. En ting har jeg vært klokkeklar på, det er at jeg skal jobbe og klare meg selv, uansett! 

Og nå er det jeg som hjelper min mamma, har tilgitt henne for all dritten som skjedde da jeg vokste opp. 

 

Anonymkode: 2fc99...ec2

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg trengte av kjøkkenutstyr fra mine besteforeldres hus, som stod tomt

Dyne, pute sengetøy, håndklær fordi min mor har mye i reserve

Flere sommerepler enn jeg klarte å spise opp

Gratis skyss/lærekjøringstimer til studiestedet 

Anonymkode: 84731...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn billig pakke med dyne og pute fra jysk. Og et gammelt sengesett som de ikke brukte lenger. 

Anonymkode: b53f4...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krokanrullene
AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 19.55):

Jeg fikk 500 kr og en kjapp klem av pappa på flyplassen. Og en kjøkkenvekt og et håndklesett (et stort og et lite håndkle) til bursdagen samme året. Hva fikk du?

Anonymkode: 1dbb3...5c2

Fikk ta med enkelt kjøkkenutstyr og håndklær og sengetøy. Bodde på studenthybel, så var ikke så mye jeg trengte. 

Fikk nye gardiner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt og variert utvalg brukte møbler, kjøkkenutstyr, tekstiler og annet nyttig fra kjeller, loft og overskuddslagre, samt litt diverse nyinnkjøpt jeg trengte. En god del av det har og bruker jeg fortsatt, mer enn 20 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 19.58):

Et tupp i ræva og klar beskjed om at flytter du nå, så står du på egne bein og det har jeg gjort siden. 

Anonymkode: b3d6f...6d6

Det sa mine foreldre også, men de tok hjertelig imot meg da jeg ombestemte meg 1,5 år senere ❤️

Anonymkode: 39519...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tur på IKEA og innkjøp av kjøkkenting, tallerkner, glass osv. kjøpte og småting som jeg trengte og et par poser med mat. Fikk hjelp til å flytte inn. Satt stor pris på det.

Anonymkode: 618cb...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg var nesten 15 år, alt jeg fikk ta med meg var ting jeg hadde kjøpt selv. Jeg måtte faktisk krangle litt på noen klesplagg og et teppe da vi var uenige om det hadde blitt gitt i gave eller ei.

Jeg fikk ikke ta med meg arvegods etter min avdøde far heller siden mamma mente at det var hennes frem til hun døde og først da ville det gå videre til meg og søskenet mitt.


Jeg har aldri fått noen form for hjelp etter at jeg flytta ut helle bortsett fra et lite lån på 25000 kr med 10% rente da jeg kjøpte min første bolig. Det lånet betalte jeg ned raskere enn avtalt men jeg måtte fortsatt betale renta for hele perioden😅

Jeg burde egentlig tatt lånet på kredittkort, der var det en mnd rentefritt og bare 7% rente så jeg hadde spart noen kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevrosererroser skrev (23 timer siden):

Ingenting. Jeg var nesten 15 år, alt jeg fikk ta med meg var ting jeg hadde kjøpt selv. Jeg måtte faktisk krangle litt på noen klesplagg og et teppe da vi var uenige om det hadde blitt gitt i gave eller ei.

Jeg fikk ikke ta med meg arvegods etter min avdøde far heller siden mamma mente at det var hennes frem til hun døde og først da ville det gå videre til meg og søskenet mitt.


Jeg har aldri fått noen form for hjelp etter at jeg flytta ut helle bortsett fra et lite lån på 25000 kr med 10% rente da jeg kjøpte min første bolig. Det lånet betalte jeg ned raskere enn avtalt men jeg måtte fortsatt betale renta for hele perioden😅

Jeg burde egentlig tatt lånet på kredittkort, der var det en mnd rentefritt og bare 7% rente så jeg hadde spart noen kroner. 

Snakk om kjipe foreldre!

Anonymkode: 1dbb3...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen asjetter, dyne/pute og et par håndklær. Mamma ble med og kjøpte kommode og gardiner til meg på IKEA. Dette var da jeg flyttet på hybel i kollektiv som student, 2008. 

Anonymkode: 1a436...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500kr - 1000kr i mnd dersom jeg trengte det i omtrent 1 år. Var student og jobbet kun på sommeren, men fikk meg etterhvert deltidsjobb og hadde da ikke mer behov for økonomisk hjelp.

 

Anonymkode: 2cc66...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

500kr - 1000kr i mnd dersom jeg trengte det i omtrent 1 år. Var student og jobbet kun på sommeren, men fikk meg etterhvert deltidsjobb og hadde da ikke mer behov for økonomisk hjelp.

 

Anonymkode: 2cc66...e4c

Samme her!

Jeg flyttet hjemmefra for 5 år siden og pappa betaler fortsatt mobil-abonnement. Han nekter å la meg betale det og sier det er det absolutt minste han kan gjøre for meg❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

0, og da jeg mista jobben fikk jeg ikke komme hjem igjen.. Og da fikk jeg pænikk. Så ble jeg dritsjuk fysisk og mentalt

Anonymkode: 6afef...86a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiteful skrev (4 timer siden):

Samme her!

Jeg flyttet hjemmefra for 5 år siden og pappa betaler fortsatt mobil-abonnement. Han nekter å la meg betale det og sier det er det absolutt minste han kan gjøre for meg❤️

Det gjorde pappa og. ❤️ Helt til jeg fikk jobb, og de tok regningen. Det samme med forsikringer. Det ble på en måte hans måte å fortsatt gi noe, selv om jeg ellers stod på egne bein økonomisk, noe som var viktig for han at jeg lærte. 

20 år siden nå... det hadde jeg helt glemt. 

Anonymkode: 82163...16a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

0, og da jeg mista jobben fikk jeg ikke komme hjem igjen.. Og da fikk jeg pænikk. Så ble jeg dritsjuk fysisk og mentalt

Anonymkode: 6afef...86a

Jeg har aldri forstått meg på foreldre som ikke stiller opp og støtter barna sine i nødens stund. Det høres jo helt forferdelig ut. 😓

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...