Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fagprøven i kontor og administrasjon nærmer seg… veldig nervøs😬 Noen som har hatt fagprøve innen dette feltet og kan komme med tips og triks? Var det vanskelig? 

Hvordan foregår planleggingsdelen i forhold til gjennomføringsdelen siden begge deler er skriftlig? 

Anonymkode: 15849...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en oppgave og skulle lage den ferdig før fristen var ute. Jeg disponerte tiden til «planlegging» og «gjennomføring» som jeg selv ville, som for meg ville si at jeg begynte på oppgaven og skrev til jeg var ferdig, så leverte jeg. Oppgaven min var å planlegge en reise for avdelingen på jobb, der det skulle være et møte også. Jeg hentet inn tilbud på transport, møterom, overnatting osv og laget et program. Bestått meget godt

Anonymkode: d7168...8dd

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen flere som har som har tatt fagprøven nylig/de siste årene? 
varer den over flere dager? Blir arbeidsgiver involvert når man er praksiskandidat? 

Anonymkode: e78b0...773

• 1 år senere...
Skrevet

Hvordan er prøven nå? Går den fortsatt over flere dager?

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (På 12.7.2025 den 16.20):

Hvordan er prøven nå? Går den fortsatt over flere dager?

Dette vet du vel alt! 🤣

Anonymkode: 8ebd6...66c

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette vet du vel alt! 🤣

Legg merke til de store bokstavene 🤪! Tre første i fornavn og etternavn....

Endret av VetAlt
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av anonym35445
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det for over 10 år siden så mulig det er endret nå. Husker ikke engang om det var over 1 dag, 2 dager eller en uke. Men husker det var noe teoretisk case relatert til jobben jeg skulle skrive. Det var bare å få ned på tekst hva jeg praktisk hadde jobbet med i 2 år allerede og kunnskapen opparbeidet.

Den praktiske delen av prøven var at sensorene skulle følge meg en dag/dager på jobb hvor jeg viste hva jeg gjorde, men også forklarte hvorfor/hvordan osv.

Relativt lett. Var en form for skala-karakter med ikke-bestått, bestått, veldig godt bestått eller noe. Besto.

Tok deretter påbygg vgs. for å kunne studere videre. Nå har jeg ca. samme jobb som da jeg var lærling, så alt av vgs. og studier i ettertid var bortkasta penger ser jeg nå i ettertid. Burde bare fortsatt på ''den veien'' og ha flere år inn i arbeidslivet vs. på skolebenken.

Anonymkode: ac099...e60

Skrevet

Jeg har nettopp hatt fagprøve i logistikkfaget, vel og merke i ett helt nytt skoleløp men var over 2 dager. 1 dag fikk jeg utdelt en oppgave, denne skulle leveres inn før klokken 11, og så kom sensorene tilbake dagen etter og var der i 3 timer. De stilte spørsmål, jeg viste de rundt på jobb og litt ned våres systemer osv 

Skrevet

Jeg tipper ts besto fagprøven med glans i 2022.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det for over 10 år siden så mulig det er endret nå. Husker ikke engang om det var over 1 dag, 2 dager eller en uke. Men husker det var noe teoretisk case relatert til jobben jeg skulle skrive. Det var bare å få ned på tekst hva jeg praktisk hadde jobbet med i 2 år allerede og kunnskapen opparbeidet.

Den praktiske delen av prøven var at sensorene skulle følge meg en dag/dager på jobb hvor jeg viste hva jeg gjorde, men også forklarte hvorfor/hvordan osv.

Relativt lett. Var en form for skala-karakter med ikke-bestått, bestått, veldig godt bestått eller noe. Besto.

Tok deretter påbygg vgs. for å kunne studere videre. Nå har jeg ca. samme jobb som da jeg var lærling, så alt av vgs. og studier i ettertid var bortkasta penger ser jeg nå i ettertid. Burde bare fortsatt på ''den veien'' og ha flere år inn i arbeidslivet vs. på skolebenken.

Anonymkode: ac099...e60

Hvis du studerte etterpå har du mulighet for høyere lønn!

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (18 timer siden):

Hvis du studerte etterpå har du mulighet for høyere lønn!

Og spiller du eurojackpot, så har du mulighet til å dra inn latterlige summer penger!

Sånn, når vi først skal fortelle irrelevante ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og spiller du eurojackpot, så har du mulighet til å dra inn latterlige summer penger!

Sånn, når vi først skal fortelle irrelevante ting.

???

Det jeg skrev var relevant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...