Gå til innhold

Skal alle danse brudevals??


Anede

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal ha dans ja. Er ikke helt sikker på om det blir bryllupsvals eller kanskje en bryllupscha-cha. Skal prøve det litt ut med kjolen på.. For meg blir dansingen et av høydepunktene! Jeg elsker å danse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal danse, men vet ikke om det blir vals... Ble litt paff, min kjære liker nemlig ikke å danse, men i går kom han med klar melding om at brudevals, det SKULLE vi ha!! :D Blir nok dans etterpå ja, ser ut til å kunne bli levende musikk også. Noen venner av noen venner har et band, og de er veirkelig flinke! Spiller dansemusikk og pop, ingen svensktopper der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dans ja. Vi trente skikkelig på bryllupsvalsen i forkant, men hver eneste gang vi skulle trene ble vi så lei av hele greia. Ingen av oss kan danse, og begge så på hele valsen som et lite "ork", men vals måtte vi jo lissom ha.

Men så da, et par kvelden før bryllupet vårt, tok vi avgjørelsen. Vi droppet hele valsen og danset heller en sakte dans etter "Kjærlighetsvisa". Vi var begge storfornøyd med akkurat det og plutselig gledet vi oss til dansen allikevel. I bryllupet vårt ble denne dansen et av de store høydepunktene. Denne sangen betyr mye for oss begge to, og det var et fantastisk øyeblikk. Gjestene synes også det var veldig flott. For de som ville danse vals, spilte vi noen valser etterpå.

Kanskje et alternativ for de som ikke er så begeistret for vals, men allikevel øneker å danse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bryllupsvalsen.

Har måttet trene litt i forkant, men gleder meg til å danse med min kjære som ektefolk :D

Skal riktignok be om at andre kommer inn i dansen sånn midt under valsen da,

så vi slipper å danse hele sangen alene (sangen er på 6 minutter)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har leid inn en duo som lager masse liv.....spiller ikke bare tradisjonell dansemusikk, men også litt mer rocka greier.....Jeg hater å danse etter slik musikk så jeg har lagt ned veto på at vi skal ha litt "listetopper" som man kan rocke skikkelig til. Gjennomsnittsalderen blir ganske lav, så det kan bli gøy. Men bryllupsvals? Ja, det skal vi ha. Skal danse til "Waltz for the moon" og øver litt nå og da......hihi. Skal be andre komme inn midt i låten så vi slipper alt alene...... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på kurs (for bare oss), og danset brudevalsen alene (engelsk vals). Så var neste dans "vanlig" vals, som alle danset. Kjempegøy at alle da gled inn på gulvet (de sto allerede ved siden av borddamen i ring rundt, etter endt polonese). Da var det så trangt at de fleste kunne vugge litt til musikken. Ikke plass for å vise frem de store talentene man evt. måtte ha. (Og ingen så hvor elendig man var).

Senere ble det spilt salsa, rock osv. Altså alt mulig som man kan danse par-dans til. Kjempeflott, og meget vellykket for alle aldersgrupper. Men ikke siste listepop. Det var ikke slik hopp-alene-rundtomkring. Og en takk til gjestene mine som danset med gamle tanter. De storkoste seg jo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel..min tilkommende kan rett og slett ikke danse...så han gruet seg skikkelig til brudevalsen...for den måtte han jo danse...men vi ble enige om å ikke ha vals, men at musikeren spiller sangen vår (No matter what med boyzone/Ronan Keating) og at vi danser en slow til den..!! Min tilkommende ble kjempeglad...for en skal jo ikke grue seg til sitt eget bryllup :D

og selvfølgelig skal vi ha levende musikk resten av kvelden og....for meg hadde det ikke blitt noe bryllup uten levende musikk....men det er MIN mening :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppa å danse! Ingen av oss liker å danse, og vi danser ikke bra sammen heller, så vi bestemte oss for å ikke gjøre det. Vi hadde nemlig grudd oss veldig begge to. Vi giftet oss samme dag som prinsessen feiret 30 år, og gjorde et nummer ut av at vi i fellesskap med henne hadde bestemt oss for å ikke danse, i respekt for ofrene 11. september (dette var 22. september) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kunne ikke danse, men fikk klar beskjed om at dette måtte han i såfall lære. (Han hadde ikke vært i andre bryllup enn der det var ihvertfall en brudevals, så det falt ham ikke inn å nekte.)

Så vi betalte kr 650 for 2-3 timer med privatundervisning. Så nå trår han nok til dersom vi engang skulle oppleve muligheten for engelsk vals igjen. For det var jo moro!! :hoho:

Og dette kunne jeg aldri lært ham selv, for han tråkket meg på foten hele tiden. Og hadde ikke danselæreren stått der og sagt: "fortsett, det gjør ingenting", så hadde han gitt opp. Det hadde ikke hjulpet hva jeg sa.

Jeg er kjempestolt over ham! :sjarmor: På bryllupskvelden var han helt konge under valsen. Så for vår del var det vel anvendte penger. Og ikke minst så fikk han merke gleden av å danse og gjøre det sammen.

Så nå går jeg og planlegger å melde oss på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bryllupsvals? Ja, det skal vi ha. Skal danse til "Waltz for the moon" og øver litt nå og da......hihi. Skal be andre komme inn midt i låten så vi slipper alt alene...... :oops:

Hei dere skal danse til samme valsen som vi danset til :D

Syns det var kjempekjekt men vi hadde øvd litt for den kan være litt vanskelig å danse til i begynnelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk ikke bestemt oss helt enda(selv om dagen er 8 dager unna :o ).Kunne tenkt oss en rolig låt/ballade istedet for brudevals, men vi får se...Gjestene skal ihvertfall få svinge seg utover natta :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me hadde ikkje dans i det heile. Det hadde vore heilt unaturleg for oss, me er ikkje dansefolk nokon av oss, har heller ikkje så mange vennar som likar å dansa. Hadde underhaldning og berre sosialt samvær i staden for. Kjempevellukka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om vi kommer til å danse bryllupsvals eller rolig dans i det hele tatt. Kjæresten min er ikke super glad i å danse, så jeg lar ham avgjøre dette. Jeg tenker at det er fint om vi gjør det og greit om vi lar være. Har ikke lyst til å legge til elementer han kan grue seg til! Tror han gruer seg til å holde tale...

Ellers skal vi SELVSAGT ha musikk og dans for gjestene, og da skal jeg også danse! Jeg kan ikke tenke meg en slik fest uten dansing og god musikk. Vi skal ikke ha band, men DJ, slik at både svigermor (Vikingarna!) og broren min (rock) kan bli fornøyde!!! Har selv opplevd "kjedelige" bryllupsfester som tar helt av når det blir dansemusikk. Så det må man ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...