Gå til innhold

Besøk av kamerat

Fremhevede innlegg

Gjest Ja/nei?
Skrevet

Jeg var på en behandlingsplass for rusbrukere og ble gode venner med flere.

Jeg har drukket etter det, og har vin og akevitt i skapet nå.

Nå ringte en av vennene jeg møtte der, som er på et behandlingsted nå pga. sprekk.

Han kan ta helgeperm, og han spurte om han kunne låne sofaen min i natt fordi han holdt på å gå på veggene...

Jeg sa at det er ok at han kommer, men sa også at det kan føre til at han sprekker...

Han sa at det kom han ikke til å gjøre. Nå har han vært nykter i to måneder.

Han er voksen, men jeg vet hvilken makt alkohol har.

Selv har jeg tatt en øl nå, før middagen, og det fortalte jeg han, men jeg sitter her og lurer på om jeg er veldig egoistisk som lar han komme på besøk, med følgende fare for sprekk?

En tidligere venn av meg, som har vært nykter i ti år, har besøkt meg. Da har jeg også advart han om at min evt. rus kan føre til hans sprekk. Det har aldri skjedd, han har kommet på besøk og klarer seg rusfri.

Nå sitter jeg og tvinner tommeltotter. Han sa han skulle ringe meg om en stund.

Jeg kjenner han ganske godt etter at vi var på samme sted, og jeg er redd for at han vil sprekke om han kommer på besøk.

Samtidig er han voksen og bør være i stand til å ta egne valg.

Jeg kommer ikke til å drikke meg full, men klarer han se at jeg tar ett glass vin?

Egentlig vet jeg ikke hva jeg spør om.

Men håper noen svarer som har litt peiling på avhengighet og rus...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ut ifra det du skriver så høres det vel egentlig ut for meg som han allerede har tenkt å sprekke, siden han går på veggene som han sier.

Men uansett så ville jeg ikke ha drukket alkohol når han var der...

Ut i fra mine egne erfaringer, når jeg har vært rusfri, så har jeg alltid vært takknemlig if jeg fikk en anledning til å drikke...ikke at jeg har noe alk0holproblem, men rus er rus. Kan du ikke vente da?

Endret av Rusjenten
Skrevet

Jeg ville fjernet all alkohol fra hans åsyn og selvfølgelig ikke utsette han for påkjenningen det antakelig vil være å se deg drikke alkohol.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg ville fjernet all alkohol fra hans åsyn og selvfølgelig ikke utsette han for påkjenningen det antakelig vil være å se deg drikke alkohol.

Enig. Enten får du si at han ikke kan komme eller, la være å drikk i det hele tatt selv.

Gjest Ja/nei?
Skrevet

Han ringte meg nettopp. Han fikk ikke perm fordi han søkte i ettermiddag, og da forstod de jo at han var på vei inn i en ny sprekk...

Han fortalte til meg at han hadde planlagt det, sprekken, og han vet at jeg drikker i helgene, og det ville blitt "koselig" å møtes, men jeg føler meg så ansvarlig for HANS evt. sprekk når jeg vet han er faretruende nær...

Selvsagt ville det blitt koselig å møtes, men jeg er så i tvil.

Jeg vet at han kommer til å søke perm om ikke så lenge, og ringe meg igjen. Han sa han skulle gjøre det.

En annen ting er at han ble forelsket i meg da vi var på samme sted, selv om han er gift og har barn... :forvirret:

Jeg vet det pga. sms han sendte meg etter at jeg hadde fullført oppholdet.

Jeg liker han kun som en venn, men det har vi egentlig snakket ut om over telefon, og nå er det kun snakk om vennskap...selv om han er sjarmerende, pen, og jeg kan tenne på han, så er jeg ikke forelsket...

Da jeg spurte hvordan det går med kona hans, avfeide han det bare... så det virker ikke som om forholdet er bra.

Jeg har aldri møtt han annet enn nykter, så jeg vet jo ikke om han er helt idiot når han drikker, og det er det siste jeg vil ha inn i hus.

En sak er at jeg selv ruser meg litt for mye, men det hefter så mye med...

Andre tar hensyn og drikker ikke når de ønsker slik at jeg ikke skal bli fristet, men de har ikke alk.problemer.

Hva skal jeg gjøre om han får perm f.eks. til uka? Jeg har drukket jevnlig, og jeg vet ikke om jeg har nerver til å møte han edru... Når det gjelder alkohol er solidariteten forduftet. Man kjører ego.

Kanskje jeg skal si at jeg har fått influensa?

Jeg liker han innmari godt, men er så redd for at et møte med meg vil føre til sprekk, og kanskje både skilsmisse (pga sprekken, ikke utroskap) og oppbrudd for hans del. :tristbla:

Skrevet

Hvis du på ingen måte har tenkt å være nykter selv om du får ham på besøk, og du sier du er redd for at han skal sprekke på grunn av besøket så gir jo svaret seg selv: Du må finne på en unnskyldning så han ikke kommer. Verre er det ikke.

Gjest Ja/nei?
Skrevet

Takk for svarene.

Jeg er glad og lettet for at han ikke fikk perm i dag, for da hadde han vært på vei hit nå.

Jeg skal finne på en unnskyldning.

Han vil kanskje sprekke uansett, men jeg vil ikke være grunnen og særlig ikke siden han har uttrykt at han føler "mer" for meg. For meg virker det nesten som om han tror at to som ruser seg, kan passe kjempebra sammen, og at han skjuler at han faktisk ble forelsket i meg og kanskje ennå er det.

Han kunne ringt mange andre som var der på samme tid, men ringer meg...

Skrevet

Han kommer nok til å sprekke uansett. Og at han vil til deg er jo ikke så rart...Det er alltid bedre å ruse seg sammen med noen , enn alene. Men ikke rus deg med han, verken på alkohol eller annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...