AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg har lest mange av trådene i dette underforumet, og er litt overrasket over å se at nesten alt dreier seg om "vestlige" hudpleiemerker. Er det ikke så mange som bruker koreansk hudpleie? Jeg bruker en kombinasjon av begge, og synes jeg finner gode produkter både fra "vestlige" produsenter, som for eksempel Eucerin, The Ordinary, Elixir, og La Roche Posay. Jeg har også funnet gode produkter fra koreanske merker, som for eksempel Instree, I'm from, COSRX, Puynkang Yul, og iUNIK. Hva er dine erfaringer, med både "vestlige" og koreanske produkter? Fortell gjerne hvilken hudtype du har, og hvilke produkter du har funnet som har fungert for din hud! Anonymkode: f64f5...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg kombinerer disse jeg og. Bruker koreanske produkter :slike ansiktsmasker som har klemmeposer med tut. Også snegle øyekrem og snail peeling. Syns kombinasjonen er super. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 Brukte koreanske merker i 7-8 måneder, trodde det var bra for huden, men i løpet av den tiden ble huden sakte verre, ettersom den ble verre saaakte tok det tid før jeg forsto det. Gikk tilbake til vestlige merker og huden har etter en måned med vestlige produkter begynt å bli bra igjen. Det som er kjipt er at alt med hud tar tid, skal ikke bruke «rene, «veganske» og fuktgivende produkter igjen. Finnes mye bra som ikke gir prikker, white heads og Black heads. Huden min var full av white heads, men de kom sakte og plutselig hadde jeg masse hvite prikker. Vestlige merker tror jeg er best for vestlig hudtype! Anonymkode: 7a7fc...23a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Brukte koreanske merker i 7-8 måneder, trodde det var bra for huden, men i løpet av den tiden ble huden sakte verre, ettersom den ble verre saaakte tok det tid før jeg forsto det. Gikk tilbake til vestlige merker og huden har etter en måned med vestlige produkter begynt å bli bra igjen. Det som er kjipt er at alt med hud tar tid, skal ikke bruke «rene, «veganske» og fuktgivende koreanske produkter igjen. Finnes mye bra som ikke gir prikker, white heads og Black heads. Huden min var full av white heads, men de kom sakte og plutselig hadde jeg masse hvite prikker. Vestlige merker tror jeg er best for vestlig hudtype! Anonymkode: 7a7fc...23a Anonymkode: 7a7fc...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Del Skrevet 27. november 2022 Hvor kjøper man koreansk hudpleie? I butikk Anonymkode: b8376...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 27. november 2022 #6 Del Skrevet 27. november 2022 Bruker en kombi av både koreansk og vestlig, syntes vestlig har kommet seg veldig de siste årene mtp produkter. Tror vi forbrukere er mye mer bevisst på hva vi putter på huden, og det speiler produktene og merkene der ute. Så jeg bruker ikke utelukkende det ene eller det andre, har mine favoritter fra begge deler. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #7 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg har en del koreansk hudpleie men har innsett at den er laget for koreansk hud som er helt anderledes enn nordisk hud så jeg foretrekker hudpleien som er laget for vestlig og nordisk hud. Kastet bort mange penger på den koreanske hypen og innsett at det ikke er mer enn nettopp en hype for å tjene mer penger på, akuratt som trikset til koreansk hudpleie kalt 10-step rutine, ingen trenger ti produkter oppå hverandre på huden. Dette er bare for å selge mere er min mening Anonymkode: 65e0d...d89 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 CORSX er ganske godt kjent blandt nordmenn i dag? Har selv noen snegleprodukter i hudpleiehyllen og det er ikke uvanlig i min omgangskrets. 🐌 Men jeg blander koreansk og vestlig, huden min har godt av å bli påført masse fukt og fete produkter. Brukte produkter for fet hud i mange år ettersom jeg slet med kviser. Så fant jeg ut at det motsatte var det beste for meg... 🤦♀️ Bedre sent enn aldri, men skulle turt å prøve fete produkter tidligere, tror huden min hadde vært enda finere med riktig hudpleie i 20 og tidlig 30årene. Det viktigste er ikke nødvendigvis å høre på hudpleiere eller produsenter, men lytte til egen hud og hvordan den responderer. Selv etter jeg har sagt dette til hudpleiere og de kommenterer at jeg har veldig fin hud så sier de at jeg gjør helt feil og burde gjøre som jeg gjorde før. Mine ører er lukket. 🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har en del koreansk hudpleie men har innsett at den er laget for koreansk hud som er helt anderledes enn nordisk hud så jeg foretrekker hudpleien som er laget for vestlig og nordisk hud. Kastet bort mange penger på den koreanske hypen og innsett at det ikke er mer enn nettopp en hype for å tjene mer penger på, akuratt som trikset til koreansk hudpleie kalt 10-step rutine, ingen trenger ti produkter oppå hverandre på huden. Dette er bare for å selge mere er min mening Anonymkode: 65e0d...d89 Har samme erfaring. Det tok tid før jeg forsto hva som var årsaken, men etter 7-8 måneder var halve ansiktet fullt av white heads, og det tar lang tid før disse forsvinner. Har masse koreanske produkter igjen og vurderer å bruke de på føtter og ben. Forstår heller ikke hvorfor noen tror koreansk er bedre, det finnes veldig mange merker og det tar tid å finne merker og produkter som funker. De koreanske produktene ga meg myk hud (til slutt merker jeg ikke dette ettersom huden ikke var glatt lenger pga white headsene), men hvor mange produkter kan ikke gi myk hud? Nei, aldri mer koreansk på meg!!! Anonymkode: 7a7fc...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en del koreansk hudpleie men har innsett at den er laget for koreansk hud som er helt anderledes enn nordisk hud så jeg foretrekker hudpleien som er laget for vestlig og nordisk hud. Kastet bort mange penger på den koreanske hypen og innsett at det ikke er mer enn nettopp en hype for å tjene mer penger på, akuratt som trikset til koreansk hudpleie kalt 10-step rutine, ingen trenger ti produkter oppå hverandre på huden. Dette er bare for å selge mere er min mening Anonymkode: 65e0d...d89 Og for øvrig «10-step-rutine»?🤦🏼 Ingen hudleger vil anbefale det. Anonymkode: 7a7fc...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har lest mange av trådene i dette underforumet, og er litt overrasket over å se at nesten alt dreier seg om "vestlige" hudpleiemerker. Er det ikke så mange som bruker koreansk hudpleie? Jeg bruker en kombinasjon av begge, og synes jeg finner gode produkter både fra "vestlige" produsenter, som for eksempel Eucerin, The Ordinary, Elixir, og La Roche Posay. Jeg har også funnet gode produkter fra koreanske merker, som for eksempel Instree, I'm from, COSRX, Puynkang Yul, og iUNIK. Hva er dine erfaringer, med både "vestlige" og koreanske produkter? Fortell gjerne hvilken hudtype du har, og hvilke produkter du har funnet som har fungert for din hud! Anonymkode: f64f5...4fc De få koreanske produktene jeg har forsøkt (propolis serum, snegleserum og et fuktserum) har ikke gjort noe spesifikt for huden min, derfor har det så langt ikke fristet å prøve ut flere. Jeg tror dette kan komme av at mange av disse produktene er laget å fungere sammen, og derfor ikke uten videre lar seg kombinere med "vestlige" produkter med optimalt resultat. De produktene jeg forsøkte, var også parfymerte, noe jeg for det meste foretrekker å unngå. Det har krevd tid og penger å komme fram til en "basisrutine" med produkter som fungerer for meg, så nå fokuserer jeg på å optimalisere den, i stedet for å introdusere nye produkter og virkestoffer. Men man skal selvsagt aldri si aldri🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Del Skrevet 27. november 2022 Roci skrev (2 minutter siden): De få koreanske produktene jeg har forsøkt (propolis serum, snegleserum og et fuktserum) har ikke gjort noe spesifikt for huden min, derfor har det så langt ikke fristet å prøve ut flere. Jeg tror dette kan komme av at mange av disse produktene er laget å fungere sammen, og derfor ikke uten videre lar seg kombinere med "vestlige" produkter med optimalt resultat. De produktene jeg forsøkte, var også parfymerte, noe jeg for det meste foretrekker å unngå. Det har krevd tid og penger å komme fram til en "basisrutine" med produkter som fungerer for meg, så nå fokuserer jeg på å optimalisere den, i stedet for å introdusere nye produkter og virkestoffer. Men man skal selvsagt aldri si aldri🙂 Jeg brukte kun koreansk, men det var ingen god erfaring, huden er heldigvis på bedringens vei. Anonymkode: 7a7fc...23a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 27. november 2022 #13 Del Skrevet 27. november 2022 Har brukt koreansk i flere år, ettersom jeg bor i Korea. Har aldri hatt bedre hud, bruker Black Tea serien fra Innisfree, bruker også solkrem i ansiktet nesten hver dag og passer på å skjerme huden i sol. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 27. november 2022 #14 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Jeg har prøvd litt jeg også, og prøvde en en sånn rutine med mange lag. Det fungerte ikke for meg for det bare la seg oppå huden og jeg ser egentlig ikke poenget med så mange lag, men måtte jo prøve. Jeg har også prøvd endel andre produkter, men noe av det gjør egentlig ingenting og andre produkter gjorde huden verre. Mye av det virker som det er ganske sterke produkter og mye aktive ingredienser. Noe min hud ikke tåler lenger og den tålte det ikke før heller. CORSX er nok det jeg har likt best, men da kun noen få produkter. De har noen serum/lotion med syrer som jeg har likt, men jeg kan ikke bruke dem nå siden huden er ganske sensitiv. Jeg liker også godt en solkrem fra Dr. Ceuracle og den gjorde ikke huden fet da jeg slet masse med det. Snegleslim har ikke jeg sett noen virkning av egentlig. Kanskje huden ble litt mykere, men det blir den jo av niacinamide også og med det blir huden også finere. Det fungerer sikkert for noen, for det er jo endel vestlige som er helt solgt når det gjelder koreansk hudpleie, og jeg kan gjerne bruke noen produkter. Jeg er allikevel ikke helt solgt når det gjelder alle disse vidunderproduktene og mye av ingrediensene blir altfor mye for min hud. Endret 27. november 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 27. november 2022 #15 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) Jeg liker verken Missha eller Whamisa . Verdenskjent MISSHA M Perfect Cover BB Cream er verste jeg har brukt i hele livet mitt. Ansikt var full av kviser. Whamisa Eye Essence er overpriset og gjør ingenting for øyene mine. Endret 27. november 2022 av kaledonia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #16 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg har god erfaring med spesielt solkremer fra Korea. Samtlige jeg har forsøkt av vestlige merker gir meg kviser, også de som er sensitive og beregnet for akne-hud. Min favoritt-ansiktskrem er koreansk, men jeg sluttet å bruke den pga pandemien, da pakkene ikke lenger kom frem. I 2020 var huden min forferdelig i jakten på en vestlig krem som huden min tålte. Nå bruker jeg Avene tolerance-kremen. Ellers liker jeg en koreansk mandelsyre. Anonymkode: 3654e...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #17 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Brukte koreanske merker i 7-8 måneder, trodde det var bra for huden, men i løpet av den tiden ble huden sakte verre, ettersom den ble verre saaakte tok det tid før jeg forsto det. Gikk tilbake til vestlige merker og huden har etter en måned med vestlige produkter begynt å bli bra igjen. Det som er kjipt er at alt med hud tar tid, skal ikke bruke «rene, «veganske» og fuktgivende produkter igjen. Finnes mye bra som ikke gir prikker, white heads og Black heads. Huden min var full av white heads, men de kom sakte og plutselig hadde jeg masse hvite prikker. Vestlige merker tror jeg er best for vestlig hudtype! Anonymkode: 7a7fc...23a Leit å høre at du fikk en slik reaksjon, uavhengig av hvor produktene kommer fra. Godt å høre at du har funnet noe som fungerer for huden din igjen! Brukte du da bare koreanske merker? Min erfaringer er at akkurat min hud trives best med en kombinasjon, ikke kun "vestlig" eller kun koreansk. Eucerin var for eksempel i mange, mange år den eneste fuktighetskremen jeg brukte i ansiktet, og jeg var kjempefornøyd med den. Men så fikk jeg ny jobb, i et lokale hvor luften var helt annerledes, og da fikk jeg skikkelig vonde, "underjordiske" klumper/kviser som ikke gikk bort før jeg sluttet å bruke Eucerin på morgenen (tok lang tid før jeg fant ut at det var den! Men jeg kan fremdeles bruke den på kvelden). Jeg måtte prøve meg fram for å finne en ny krem, og endte opp med noe fra et koreansk merke, etter en del prøving og feiling med kremer fra "begge verdener". Nå bruker jo, som sagt i HI, en kombinasjon, ikke bare når det gjelder fuktighetskrem, men og så andre hudpleieprodukter. -TS Anonymkode: f64f5...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #18 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en del koreansk hudpleie men har innsett at den er laget for koreansk hud som er helt anderledes enn nordisk hud så jeg foretrekker hudpleien som er laget for vestlig og nordisk hud. Kastet bort mange penger på den koreanske hypen og innsett at det ikke er mer enn nettopp en hype for å tjene mer penger på, akuratt som trikset til koreansk hudpleie kalt 10-step rutine, ingen trenger ti produkter oppå hverandre på huden. Dette er bare for å selge mere er min mening Anonymkode: 65e0d...d89 Enig i at 10-stegsrutine er unødvendig, og nok mest laget for at man skal kjøpe så mye som mulig. Selv har jeg aldri tenkt tanken, engang - alt for mye penger ut vinduet om produktene ikke fungerer, og ikke kan man jo sette fingeren hvilke av produktene man eventuelt reagerer på heller, om man setter i gang med ti nye produkter på én gang. Hudpleie er nok litt prøv-og-feil, uansett hvor flink man er. Vi har alle forskjellig hud, og kan reagere ulikt på samme produkt. Jeg har størst tro på å prøve ut ett nytt produkt i gangen, over tid, for å se hvordan huden reagerer/responderer når det nye produktet har fått lov til å virke over tid. - TS Anonymkode: f64f5...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #19 Del Skrevet 27. november 2022 Synes koreansk hudpleie er ekstremt overhypa. Har prøvd mange ulike produkter, noen bra og noen dårlige. Akkurat som alt annet med andre ord. Anonymkode: ca3e4...f29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 27. november 2022 #20 Del Skrevet 27. november 2022 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kjøper man koreansk hudpleie? I butikk Anonymkode: b8376...7c8 Apoteket har vel noen. Klairs f.eks er et kjempebra merke. Enkelte apotek har vel nå også Cosrx. Jeg bruker en kombo fordi jeg bruker produkter som jeg liker, ikke basert på merke og hvor de kommer fra. Ofte koreanske merker i fuktkategorien (toner f.eks). Endret 27. november 2022 av Scherbatsky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå