Gjest GreenSky Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 LilleBille skrev med et uhell RL-navnet mitt i en tråd (til nyskjerrige; hun har rettet det opp nå... ) Men det fikk meg til å tenke på, etter at du har møtt noen RL, tenker du på dem med nicket her på KG, eller personens navn? Jeg må inrømme at jeg tenker nick først, og så navn. F.eks når jeg treffer Bille RL, så tenker jeg på henne som LilleBille, og må anstrenge meg for å si navnet hennes. Hva med dere andre?
LilleBille Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 Begge deler .. Noen "er" nickene sine - og noen tenker jeg på ved navn... - og når vi snakker om dem blir det ofte både og - synes jeg. (Du er tydeligvis mer navnet ditt - enn nick i hodet mitt )
Sniglå Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 Jeg tenker nick på de fleste (ikke de jeg kjente fra før av), og jeg må innrømme at av noen av de jeg truffet så husker jeg ikke de virkelige navnene en gang...
Gjest gjest1 Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 jeg stresser med seroxatas navn men vi to er ikke så hemmelige her inne så!
Ephemera Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har - etter det jeg vet - ikke møtt noen av dere live... Men jeg er litt imponert over at f.eks. Ninakanin greier å skrive "Sniglå" i hver eneste sammenheng, at hun ikke "forsnakker" seg og bruker det virkelige navnet. (Og Ninakanin regner jeg med at heter Nina ). Vel... jeg sporet vel litt av her nå...
Gjest Vindelspev Skrevet 9. desember 2005 #6 Skrevet 9. desember 2005 Nå har ikke jeg møtt noen, men jeg har kontakt med enkelte utenom KG/per pm, og de tenker jeg alltid navnet på, så jeg må holde tunga rett i munnen når jeg skriver til dem i forumet.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. desember 2005 #7 Skrevet 9. desember 2005 Jeg kaller meg selv for slangen, men ellers går det OK.
Gjest Hel Skrevet 9. desember 2005 #8 Skrevet 9. desember 2005 Jeg har bare møtt lillesky, men jeg tenker på henne med nicket først. hehe -mina-, lammet eller bustetroll har jeg ikke møtt ennå men tenker på navnet dems før nicket.
Gjest Leya Skrevet 9. desember 2005 #9 Skrevet 9. desember 2005 Jeg tenker navn jeg. Så sliter litt med å skrive Nick her ja!
Gjest Varg-Menja Skrevet 10. desember 2005 #10 Skrevet 10. desember 2005 Jeg har ikke møtt noen herfra, men fra andre forum så er min erfaring at det varierer fra person til person. Noen kler bare nicket sitt så godt at jeg fortsetter å tenke på dem som det, mens andre er det mer naturlig å bruke navn på. En annen sak er at når feks veldig mange fra samme forum viser seg å hete det samme, så er nickene praktiske å bruke også. Når jeg er på nettet igjen bruker jeg selvsagt bare nick igjen, og er veldig nøye med å ikke oute folk.
Lillesøster Skrevet 10. desember 2005 #12 Skrevet 10. desember 2005 Dette husker jeg var opp til tema en gang vi skulle ha kg treff. Hva skulle vi benytte? Våre virkelige navn eller nick? Det ble vist til at vi brukte nickene. Jeg måtte i hvertfall gjette hvem alle var da jeg kom sist i mitt følge.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #13 Skrevet 10. desember 2005 Jeg møtte Sneip i går, og klarte faktisk å bruke navnet hennes i en sammenheng hvor en fyr henvedte seg til oss... Men hun står fortsatt som "Sneip" på mobilen min, og jeg står som Frysepulver hos henne Men foreløpig tror jeg at jeg tenker mest på henne som Sneip, selvom hun passer veldig godt til sitt virkelige navn og
Gjest Bellatrix Skrevet 10. desember 2005 #14 Skrevet 10. desember 2005 Begge deler .. Noen "er" nickene sine - og noen tenker jeg på ved navn... - og når vi snakker om dem blir det ofte både og - synes jeg. (Du er tydeligvis mer navnet ditt - enn nick i hodet mitt ) ← Ja, det blir litt begge deler. Det kommer vel litt an på hvor mye jeg har kontakt med vedkommende. De jeg har mye kontakt med blir navn, de jeg har møtt en gang eller 2 blir nick.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #16 Skrevet 10. desember 2005 Jeg møtte Sneip i går, og klarte faktisk å bruke navnet hennes i en sammenheng hvor en fyr henvedte seg til oss... Men hun står fortsatt som "Sneip" på mobilen min, og jeg står som Frysepulver hos henne Men foreløpig tror jeg at jeg tenker mest på henne som Sneip, selvom hun passer veldig godt til sitt virkelige navn og ← Jeg ble imponert over deg da ja! Jeg klarte også å bruke ditt ekte (og ikke minst fine) navn når jeg snakket om kvelden med sambo. Men du er likevel Frysepulver i hodet mitt, enn så lenge..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå