Gå til innhold

Et sted som passer for oss, i Oslo-området.


Engel

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne et passende sted til bryllupet vårt! Vi satser på et utebryllup, men må ha mulighet til å trekke inn ved dårlig vær. Partytelt kan være en mulighet, men det beste hadde vært et hus eller en hytte.

Planen er å ha vielsen og alt på samme sted, utendørs. Middagen blir grillmat, sannsynligvis helgrillet gris eller lam.

Trenger et sted hvor det er mulig å sette opp bord og alt sånt ute, samtidig ha muligheten til å flytte alt inn under tak hvis været streiker.

Ca 50-60 gjester.

Noen som vet om noe sånt i Oslo-området? Vi er ikke så godt kjent her selv nemlig. Er glad for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Hei Engel!

Da jeg lette etter lokaler i Oslo kom jeg over ett par gamle gårder som bydelene leiet ut, jeg tror det var en i Nordstrand bydel som så veldig koselig ut. Jeg fulgte det aldri opp, fordi vi valgte å reise på fjellet i steden.

Tar du kontakt med Oslo kommune fakser de deg en liste over alle eiendommer bydelene har. Det er mye rart, men også mye ok, tror jeg. Noe finner du også på de ulike bydelenes hjemmeside (www.oslo.no).

Jeg har en lang liste over steder hjemme, så jeg kan skrive igjen i kveld, om du vil!

Lykke til, nå! Det blir sikkert flott. Jeg håper også det fikser seg med vielsen. Du kjenner ikke noen som kjenner noen? Det var sånn vi fikk det til, via en venn som har studert juss som har en venn som er dommerfullmektig!

Heia deg, Engel!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Takk, solskinn! Fint om du kan sende meg den listen på pm eller noe, ellers skal jeg kikke litt selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Engel, ikke pålogget

Bringer denne litt opp igjen jeg. Vil gjerne ha flere tips. Jeg søker og leter... Men det er ikke så enkelt når man er såpass lite kjent i traktene som det jeg er. Blir takknemlig for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skytterkollen ligger i Bærum ved Østerås/Røa og er visstnok veldig fint.

http://www.skytterkollen.no/

Utdrag fra siden:

"Skytterkollen er det "beste sted i verden" å holde et bryllup ! Noen gifter seg i kirken, noen hos byfogden, og mange gjør det på Skytterkollen.

Om sommeren lager vi et "alter" mellom furuene, med dommerfullmektig eller prest på den ene siden og brudeparet på den andre. Gjestene står rundt om, og ingen glemmer denne høytidsstund i den vakreste natur. Med bunader og mange ganger med felespill blir det helt spesielt. "

Et annet sted som kan være verdt å sjekke opp er Øverland gård også i Bærum på Haslum. Utrolig koselig sted. Fant ikke noen hjemmeside, men du kan søke på Gule sider så kanskje du får opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Överland gård er fint, jeg tror faktisk det er kommunen som leier det ut!

Skytterkollen er flott, men det er en resturant, og ikke akkurat billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at det koster så mye ekstra per kuvert på Øverland, at sluttsummen ble den samme som et sted man ikke kan ta med drikke selv. 650,- per kuvert.

Dessuten synes jeg det var så slitt på Øverland, og likte ikke de digre fotografiene som dominerte på veggene. (Ble litt for mye) Men dersom man skal ha det i hagen, så er stedet veldig flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...